ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ

Εκπαιδευτικό παιχνίδι με μουσική

Σκοπός του παιχνιδιού: Οι μαθητές να έρθουν σε επαφή με την έννοια του ρυθμού και της αυξομείωσης της ταχύτητας.

Υλικά: Πιάνο ή Αρμόνιο, 2 μικρές μπάλες (πόλο).

Κανόνες του παιχνιδιού: Τα παιδιά κάθονται σε κύκλο. Ο εκπαιδευτικός παίζει 4 φορές εναλλάξ 2 συγχορδίες (Ντο – Σολ).Τα παιδιά πρέπει να βρουν το ρυθμό και να χτυπήσουν ρυθμικά τα χέρια τους στα πόδια τους. Ερώτηση: Μπορεί ο ρυθμός να πάει πιο αργά ή πιο γρήγορα;Ο εκπαιδευτικός παίζει τις δύο συγχορδίες πότε αργά και πότε γρήγορα, κάνοντας accelerando και ritardanto.

Οι μαθητές τον ακολουθούν χτυπώντας τα χέρια τους στα πόδια τους.Στη συνέχεια δίνει μια μπάλα και ανάλογα το ρυθμό που παίζει, η μπάλα περνάει από μαθητή σε μαθητή (αργά – πολύ αργά – γρήγορα – πολύ γρήγορα). Χωρίς προειδοποίηση ο εκπαιδευτικός παίζει μια τρίλια. Αυτό σημαίνει ότι η φορά της μπάλας πρέπει να αλλάξει.

Στη συνέχεια παίζει 3 νότες συγχρόνως – διαφωνία (Ντο-Ρε-Μι). Μόλις ακουστεί η διαφωνία ο μαθητής που έχει εκείνη τη στιγμή την μπάλα, πρέπει να την πετάξει στον αέρα. Έπειτα συνεχίζεται κανονικά το παιχνίδι. Μόλις ακουστεί ένα glissando, ο μαθητής που έχει την μπάλα πρέπει να την πετάξει σε έναν από τους συμμαθητές του.

Κάθε φορά που κάποιος μαθητής κάνει λάθος μια από τις παραπάνω οδηγίες (τρίλια – διαφωνία – glissando) βγαίνει έξω έως ότου μείνουν 2 παιδιά.

Σε δεύτερο επίπεδο δυσκολίας μπορεί να προστεθεί και δεύτερη μπάλα. Το παιχνίδι ξεκινά με τις δύο μπάλες να τις κρατούν μαθητές που βρίσκονται απέναντι ο ένας από τον άλλο. Αν οι δύο μπάλες δοθούν στον ίδιο μαθητή κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, σημαίνει ότι ο ρυθμός δεν κρατήθηκε σωστά.

Σημείωση: Στο glissando πρέπει απαραίτητα η μπάλα να πεταχτεί στο μαθητή απέναντι από εκείνον που την κρατάει.

Image result for παιδια παιζουν πιανο

Πηγή:http://paizomemousiki.blogspot.gr/

Συγγραφέας στις 6 Νοεμβρίου 2016 στις 11:02 μμ | Σχόλια & Παραθέσεις (1)




Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *