Ομάδα Ρομποτικής

Team story

Η ομάδα ρομποτικής του 1ου Γυμνασίου Πυλαίας ξεκίνησε το 2014 και πήρε μέρος  στο διαγωνισμό FLL όλες τις φορές που διοργανώθηκε στην Θεσσαλονίκη. Τα τέσσερα  πρώτα χρόνια το όνομά της ήταν Roboteens και τα επόμενα μέχρι τώρα RoboPyl. Η αλλαγή έγινε γιατί έτσι ψήφισαν τα νέα παιδιά που σχημάτισαν μετά την ομάδα. Στη διάρκεια αυτών των χρόνων πήραμε τρία βραβεία, που αφορούσαν τον επαγγελματισμό της ομάδας και τα core values.

Κάνουμε μεγάλη προσπάθεια να βρούμε τρόπο, χρόνο και  οικονομική υποστήριξη για να συνεχίσουμε. Στην προσπάθειά μας αυτή βρήκαμε υποστηρικτές  τον σύλλογο γονέων και κηδεμόνων, την Eduact και τον Δήμο Πυλαίας Χορτιάτη, και τους ευχαριστούμε πολύ γι΄ αυτό. Μας έδωσαν την ευκαιρία να γνωρίσουμε την επιστήμη του σήμερα και του μέλλοντος και να την μεταφέρουμε στο σχολείο. Πέρα από αυτό, μάθαμε να κάνουμε έρευνα, να ανακαλύπτουμε νέες γνώσεις, βιώσαμε νέους τρόπους μάθησης,  μέσα από την συνεργασία, την παρέα, την χαρά και το παιχνίδι.

Προπονήτρια της ομάδας για τα 7 χρόνια είναι η κ. Εύη Πάτκου. Συμμετείχαν επίσης , το 2018 η κ.Δέσποινα  Πανακλερίδου , το 2019 η κ. Ελευθερία  Καράμπελα και το 2020 η κ. Φανή Βασιλικού ως δεύτερες προπονήτριες επίσης .

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟΥΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ FLL

2020:  FLL  CITY SHAPER

2019:  FLL   “Into Orbit”

2018:  “FLL  HYDRODYNAMICS”

2017:  FLL “ANIMAL ALLIES” 

2016:  FLL “TRASH TREK”

2015:  FLL  “LEARNING in the 21th CENTURY”

2014:  FLL “NATURE’ S FURY”

Και άλλα
_______________________________________________________________________
Λίγα λόγια για την εκπαιδευτική ρομποτική
  1. Η εκπαιδευτική ρομποτική συνδυάζει τη μάθηση με το παιχνίδι και έτσι μετατρέπει την εκπαίδευση σε μία διασκεδαστική δραστηριότητα
  2. Ευνοεί την ανάπτυξη ερευνητικού ενδιαφέροντος.
  3. Η εκπαιδευτική ρομποτική δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά να δράσουν ως επιστήμονες – εφευρέτες και να ανακαλύψουν δικές τους καινοτόμες ιδέες και λύσεις.
  4. Εμπλέκει ενεργά τους μαθητές στη μάθησή τους με την επίλυση αυθεντικών προβλημάτων.
  5. Υποστηρίζει τη διερευνητική μάθηση και ενισχύει τη διερευνητική στάση των μαθητών.
  6. Δίνει κίνητρα στους μαθητές να μελετήσουν την επιστήμη και την τεχνολογία.
  7. Η ρομποτική, εμπλέκει τους μαθητές σε καταστάσεις που απαιτούν από αυτούς να εφαρμόσουν τα μαθηματικά και την επιστήμη και όχι απλά να τα μελετήσουν. Διότι η κατανόηση είναι κάτι περισσότερο από μάθηση, είναι μάθηση και γνώση πώς να εφαρμόσεις αυτό που γνωρίζεις στο πλαίσιο αυτό.
  8. Η Εκπαιδευτική ρομποτική παρέχει στους μανθάνοντες ευκαιρίες επίλυσης προβλημάτων με προσωπικό νόημα για τους ίδιους μέσω χειρισμού και κατασκευής πραγματικών ή ιδεατών αντικειμένων. Η γνώση που προκύπτει από προβληματικές καταστάσεις δίνει την ευκαιρία στους μαθητές να αναπτύξουν μία ισχυρή εννοιολογική βάση για την ανακατασκευή των γνώσεών τους σε μεταγενέστερο χρόνο.
  9. Επιτρέπει την ελεύθερη έκφραση και την ανάπτυξη της δημιουργικότητας και φαντασίας.
  10. Μέσα από την κατασκευή θέτει πραγματικά προβλήματα και παρέχει άμεση ανατροφοδότηση.
  11. Επιτρέπει την πρόσκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων που συνδέονται με πολλά γνωστικά αντικείμενα (και συνεπώς την προώθηση της  διεπιστημονικής και διαθεματικής προσέγγισης).
  12. Δίνει τη δυνατότητα για πιθανή διαισθητική συνειδητοποίηση σύνθετων φαινομένων, όπως η σχέση ανάμεσα στην ταχύτητα, το χρόνο και τη μετακίνηση.
  13. Στα πλαίσια διαθεματικών εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, μέσω αυτής, είναι δυνατόν να αναπτυχθούν κίνητρα για μάθηση και σε άλλα μαθήματα (Μαθηματικά, Φυσική κ.λπ).
  14. Στηρίζεται στη συνεργασία και στην αλληλεπίδραση ατόμων κι ομάδων και στην προώθηση της σκέψης μέσω γνωστικών και κοινωνικογνωστικών συγκρούσεων.
  15. Καλλιεργείται η επικοινωνία και η λεκτική έκφραση ιδεών μέσα από τη λειτουργία της ομάδας όταν οι μαθητές αναγκάζονται να εξηγήσουν ιδέες και σκέψεις τους.
  16. Υποστηρίζει τη βιωματική μάθηση.
  17. Ως  παιδαγωγική προσέγγιση  εγγράφεται  στο  πλαίσιο  του  κλασικού  εποικοδομιτισμού (constructivism)  (Piaget, 1972) και ειδικότερα του κατασκευαστικού εποικοδομισμού (constructionism) (Papert, 1993). Η  εποικοδομητική (constructivist)  αντίληψη  για το  φαινόμενο  της  μάθησης υποστηρίζει  ότι  το  μαθησιακό  περιβάλλον  θα  πρέπει  να  παρέχει  αυθεντικές δραστηριότητες ενταγμένες σε διαδικασίες επίλυσης ανοιχτών προβλημάτων από τον πραγματικό  κόσμο,  να  ενθαρρύνει  την  έκφραση  και  την προσωπική  εμπλοκή  στη μαθησιακή  διαδικασία και να  υποστηρίζει  την  κοινωνική  αλληλεπίδραση.  Επιπλέον  ο ?κατασκευαστικός  εποικοδομητισμός (constructionism)  υποστηρίζει  ότι  οι μαθητευόμενοι οικοδομούν πιο αποτελεσματικά τη γνώση όταν εμπλέκονται ενεργά στη  σχεδίαση  και  κατασκευή (χειρωνακτική  και  ψηφιακή) πραγματικών αντικειμένων που έχουν νόημα για τους ίδιους είτε αυτά είναι κάστρα από άμμο, είτε κατασκευές LEGO και προγράμματα υπολογιστών (Papert, 1991).
  18. Η  μάθηση διαδικασιών ανάλυσης, σχεδιασμού  δράσεων  και  στη  συνέχεια η υλοποίησή τους (μέσω  μιας  μηχανής)  συνιστά  μια  νοητική  δεξιότητα  υψηλού  επιπέδου –  που εντάσσεται στη μεγάλη κατηγορία έργων που οι ψυχολόγοι ονομάζουν επίλυση προβλημάτων.
  19. Διευκολύνει την εκμάθηση του προγραμματισμού
  20. Ο προγραμματισμός  ρομποτικών  κατασκευών δημιουργεί  ένα  εντελώς  νέο  περιβάλλον  εργασίας  για  τους  μαθητές  με  τα  εξής χαρακτηριστικά:

(α) Είναι  έντονα  παρακινητικό,  και  συνεπώς  παράγοντας  υψίστης σημασίας  για  τη  διδακτική

(β) Ο προγραμματισμός της συμπεριφοράς των ρομπότ  προκύπτει  από  μεταφορά  υπαρχόντων  και  ήδη  γνωστών συμπεριφορών  από  τους  ζώντες  οργανισμούς

(γ) Ευνοεί  τη  στρατηγική  δοκιμής – πλάνης, που είναι στρατηγική οικεία στους μαθητές  του δημοτικού

(δ) Αναδεικνύει παραδεκτές προσεγγίσεις και λύσεις και όχι μία και μοναδική σωστή λύση αφού μία συμπεριφορά  μπορεί  να  αποδοθεί  με  πολλούς  τρόπους

(ε) Υποστηρίζει μεταγνωστικές  διεργασίες  μάθησης,  δεδομένου  ότι  η  προγραμματιστική δραστηριότητα  οδηγεί  στη  συγκρότηση,  την  ανάλυση  και  την  εξωτερίκευση νοητικών  διεργασιών. Αυτή η προσπάθεια  έχει μεταγνωστικό  χαρακτήρα αφού μας αναγκάζει να σκεφτόμαστε πάνω στον τρόπο που σκεφτόμαστε και ενεργούμε.