Οι διαταραχές στη μάθηση, δε σχετίζονται με το Δείκτη Νοημοσύνης, και είναι πιθανό να εμφανιστούν σε έναν από τους παρακάτω τομείς της μάθησης:
- στην ΠΡΟΣΛΗΨΗ, δηλαδή στην επεξεργασία και την κατανόηση της ομιλίας (πχ. μπερδεύουν φ-θ ή δυσκολεύονται στην κατανόηση χρονικών συνδέσμων)
- στην ΠΑΡΑΓΩΓΗ (πχ. απαντούν μονολεκτικά ή δυσκολεύονται στην ανάκληση των ακολουθιών)
- στην ΑΝΑΓΝΩΣΗ (πχ. αντικαθιστούν παρόμοιες φωνητικά λέξεις ή δυσκολεύονται στην κατανόηση όταν διαβάζουν ένα κείμενο)
- στη ΓΡΑΦΗ (πχ. αντιμεταθέτουν συλλαβές ή γράμματα ή γράφουν κείμενα μικρής έκτασης)
- στο ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΟ (πχ. δε διορθώνουν τα λάθη τους ακόμα και όταν τα κατανοούν ή δε συμμετέχουν στο μάθημα γιατί φοβούνται την αποτυχία
- στα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (πχ. δυσκολεύονται στη σειροθέτηση ή στην αφαιρετική σκέψη, στη σκέψη δηλαδή που χρειάζεται όταν δεν υπάρχουν αντικείμενα ή σύμβολα)
Οι μαθησιακές δυσκολίες διακρίνονται σε :
α. ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ
β. ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ (ΔΥΣΛΕΞΙΑ)
γ. ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΣΥΛΛΑΒΙΣΜΟΥ
Πολλές φορές παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες έχουν προβλήματα και με την ΠΡΟΣΟΧΗ ή τη ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ τους ή αντιμετωπίζουν συναισθηματικές διαταραχές. Σε αυτές τις περιπτώσεις χρειάζεται μεγαλύτερη προσοχή στη διάγνωση από τους ειδικούς.
Αυτή η εργασία έχει άδεια χρήσης Creative Commons Αναφορά δημιουργού4.0.