ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ

Οι διαταραχές στη μάθηση, δε σχετίζονται με το Δείκτη Νοημοσύνης, και είναι πιθανό να εμφανιστούν σε έναν από τους παρακάτω τομείς της μάθησης:

  1. στην ΠΡΟΣΛΗΨΗ, δηλαδή στην επεξεργασία και την κατανόηση της ομιλίας (πχ. μπερδεύουν φ-θ ή δυσκολεύονται στην κατανόηση χρονικών συνδέσμων)
  2. στην ΠΑΡΑΓΩΓΗ (πχ. απαντούν μονολεκτικά ή δυσκολεύονται στην ανάκληση των ακολουθιών)
  3. στην ΑΝΑΓΝΩΣΗ (πχ. αντικαθιστούν παρόμοιες φωνητικά λέξεις ή δυσκολεύονται στην κατανόηση όταν διαβάζουν ένα κείμενο)
  4. στη ΓΡΑΦΗ (πχ. αντιμεταθέτουν συλλαβές ή γράμματα ή γράφουν κείμενα μικρής έκτασης)
  5. στο ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΟ (πχ. δε διορθώνουν τα λάθη τους ακόμα και όταν τα κατανοούν ή δε συμμετέχουν στο μάθημα γιατί φοβούνται την αποτυχία
  6. στα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (πχ. δυσκολεύονται στη σειροθέτηση ή στην αφαιρετική σκέψη, στη σκέψη δηλαδή που χρειάζεται όταν δεν υπάρχουν αντικείμενα ή σύμβολα)

 

Οι μαθησιακές δυσκολίες διακρίνονται σε :

α. ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ

β. ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ (ΔΥΣΛΕΞΙΑ)

γ. ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΣΥΛΛΑΒΙΣΜΟΥ

 

Πολλές φορές παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες έχουν προβλήματα και με την ΠΡΟΣΟΧΗ ή τη ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ τους ή αντιμετωπίζουν συναισθηματικές διαταραχές. Σε αυτές τις περιπτώσεις χρειάζεται μεγαλύτερη προσοχή στη διάγνωση από τους ειδικούς.


CC BY 4.0 Αυτή η εργασία έχει άδεια χρήσης Creative Commons Αναφορά δημιουργού4.0.