Απρίλιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
weather

Εγγραφές σχολικού έτους 2024-2025 (Α’ φάση)

Από τις 27 Ιουνίου 2024 και ώρα 07:00 έως και τις 05 Ιουλίου 2024 και ώρα 23:59, όσοι/ες επιθυμούν να εγγραφούν, να ανανεώσουν την εγγραφή τους ή να μετεγγραφούν σε οποιαδήποτε τάξη Δημόσιων Ημερήσιων και Εσπερινών ΓΕ.Λ. -ΕΠΑ.Λ. και ημερήσιων Π.ΕΠΑ.Λ., θα μπορούν να υποβάλουν «Ηλεκτρονική Αίτηση» για το σχολικό έτος 2024-2025.

Οι αιτήσεις υποβάλλονται μέσω της εφαρμογής «e-εγγραφές», στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://e-eggrafes.minedu.gov.gr

ή μέσω της διαδικτυακής πύλης: https://www.gov.gr/ipiresies/ekpaideuse/eggraphe-se-skholeio/eggraphe-ananeose-eggraphes-se-geniko-kai-epaggelmatiko-lukeio συμπληρώνοντας όλα τα απαραίτητα στοιχεία.

Για περισσότερες πληροφορίες δείτε την εγκύκλιο εγγραφών 2024-2025

Περιβαλλοντικό πρόγραμμα με τίτλο “Τα βότανα στη ζωή μας”

ΠΕΡΙΛΗΨΗ

Το πρόγραμμα με το οποίο ασχοληθήκαμε το σχ. έτος 2023-24, είχε σαν σκοπό να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές στη χρήση των βοτάνων και τις ευεργετικές τους ιδιότητες στην καθημερινή τους ζωή.

Να μάθουν την ιστορία εφαρμογής τους από αρχαιοτάτων χρόνων, τις ιδιότητες, τις χρήσεις, τον τρόπο καλλιέργειας και φροντίδας τους.

Για την επίτευξη αυτών των στόχων, πραγματοποιήθηκαν δραστηριότητες μέσα και έξω από τη σχολική τάξη. Φυτέψαμε σε γλάστρες βότανα με σπόρο από φακελάκια και οι μαθητές τα φροντίσανε, παρακολουθώντας την ανάπτυξή τους.

  1. ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΘΕΜΑΤΟΣ

Το περιβαλλοντικό θέμα με το οποίο ασχοληθήκαμε κατά το σχολικό έτος 2023-2024 επιλέχθηκε σύμφωνα με τα ακόλουθα κριτήρια :

  • Την ηλικία και τα ενδιαφέροντα των μαθητών.
  • Την επικαιρότητα και την επίδραση των βοτάνων στην καθημερινή μας ζωή.
  • Την έλλειψη προηγούμενης εμπειρίας των μαθητών στο συγκεκριμένο αντικείμενο.
  • Τη δυνατότητα δια θεματικής του προσέγγισης.

Αφού συζητήσαμε στην τάξη με τους μαθητές για το θέμα που τους ενδιαφέρει να ασχοληθούν φέτος, αποφάσισαν και επέλεξαν να εργαστούμε και να αναλύσουμε το θέμα «Τα Βότανα στη Ζωή μας».

  1. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

Α/    ΓΝΩΣΤΙΚΟΙ:

  • Να έρθουν οι μαθητές μας σε άμεση επαφή με κάποια πολύ κοινά φυτά που χρησιμοποιούνται καθημερινά στη διατροφή μας.
  • Να γνωρίσουν τις φαρμακευτικές ιδιότητες γνωστών βοτάνων και τη χρήση τους στην καθημερινή μας ζωή.
  • Να μάθουν για τις μεθόδους που οι παλαιότεροι τα χρησιμοποιούσαν για την ίαση ασθενειών.
  • Να πειραματιστούν και να κατανοήσουν τη διαδικασία συντήρησής τους.
  • Να οργανώσουν έναν κήπο και να μάθουν να τον συντηρούν.

Β/   ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΟΙ:

  • Να αναπτύξουν τα στοιχεία της ομαδικότητας, της συνεργασίας και της αλληλοβοήθειας.
  • Να διαμορφώσουν στάση σεβασμού και σωστής διαχείρισης , όχι μόνο των βοτάνων αλλά και του οικοσυστήματός τους.
  • Να αναγνωρίσουν την αισθητική και συναισθηματική αξία της φύσης και του σχολικού κήπου.

Γ/   ΨΥΧΟΚΙΝΗΤΙΚΟΙ:

  • Να αναπτύξουν και να αποκτήσουν δεξιότητες, μέσα από τις οποίες αναπτύσσεται η δημιουργικότητα των μαθητών.
  • Να ερευνούν, να ανταλλάσουν και να καταγράφουν πληροφορίες , να τις αξιολογούν και να βγάζουν συμπεράσματα.
  • Να αναπτύξουν τις καλλιτεχνικές τους ικανότητες.

 

  1. ΜΕΘΟΔΟΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ

Οι μέθοδοι που χρησιμοποιήθηκαν για την υλοποίηση του προγράμματος ήταν οι εξής:

  • Η ομαδική συνεργασία, οργάνωση  της διαδικασίας της μάθησης και η βιωματική  επαφή των μαθητών σε αυτήν.
  • Η έρευνα πάνω στο συγκεκριμένο θέμα, ενδείκνυται στο να βοηθήσει τους μαθητές στο να μάθουν και πώς να εφαρμόζουν.
  • Διαθεματική προσέγγιση του αντικειμένου μέσα από τα υπόλοιπα μαθήματα του ωρολογίου προγράμματος (Νέα Ελληνικά, Μαθηματικά, Ιστορία, Φυσική) και άλλα ευρύτερα επιστημονικά πεδία (Βιολογία , Τεχνολογία, Λαογραφία).
  1. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ  ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ – ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ

Στην αρχή της χρονιάς, χωριστήκαμε σε ομάδες και δημιουργήθηκαν τρεις ομάδες:

  • Τα μαγειρικά βότανα στη ζωή μας
  • Τα θεραπευτικά βότανα στη ζωή μας
  • Τα αρωματικά βότανα στη ζωή μας

για να αναζητήσουμε σχετικές πληροφορίες τις οποίες επεξεργαστήκαμε στην τάξη.

Κάθε ομάδα συγκέντρωσε φωτογραφικό υλικό από το διαδίκτυο για τα βότανα που της αναλογούσαν και δημιούργησε μια εργασία την οποία την παρουσίασε στην ολομέλεια.

Επίσης  έγινε δημιουργία βίντεο από τις εργασίες των ομάδων.

Αγοράσαμε σπόρους σε φακελάκια και τους φυτέψαμε σε γλάστρες και στα παρτέρια του σχολικού μας συγκροτήματος, αφού πρώτα οι μαθητές επιμελήθηκαν τον καθαρισμό τους από τα ξερά χόρτα.

Φωτογραφικό υλικό από τις δραστηριότητες 

image1 1 θυμάρι image10 δενδρολίβανο image21
 λεβάντα ρίγανη image30 image20 λεμονοθύμαρο

Επισκεφτήκαμε ένα μεγάλο φυτώριο, πολύ κοντά στο σχολείο μας, για να δούμε και να παρατηρήσουμε από κοντά περισσότερα αρωματικά και φαρμακευτικά βότανα.

Οι υπεύθυνοι καθηγητές του προγράμματος παρακολούθησαν διαδικτυακά το επιμορφωτικό σεμινάριο που παρείχε το δίκτυο ΚΠΕ-ΕΘΔ Μακρυνίτσας, όπου οι εισηγητές παρουσίασαν το θέμα «Τα βότανα στη ζωή μας».

Υλικό που παρήχθη

Εργασία 1ης ομάδας    Εκπαιδευτικό Βίντεο Μαγειρικά Βότανα
Εργασία 2ης ομάδας Εκπαιδευτικό Βίντεο Θεραπευτικά Βότανα
Εργασία 3ης ομάδας
Εκπαιδευτικό Βίντεο Αρωματικά Βότανα

 

Μαθαίνω και μοιράζομαι τις γνώσεις μου για τις θεραπευτικές ιδιότητες των φαρμακευτικών φυτών

Ομάδα μαθητών του σχολείου μας ενημερώθηκε από καθηγητές του τομέα Υγείας, Πρόνοιας και Ευεξίας για τις ιδιότητες των φαρμακευτικών φυτών. Φύτεψαν αλόη, φασκόμηλο, ρίγανη, δάφνη και μολόχες σε γωνιές του σχολείου μας και παρουσίασαν τις εργασίες τους για τις θεραπευτικές ιδιότητες των φυτών στους θαμώνες του ΚΑΠΗ Ταύρου.

fiteik4 fiteik1  fiteik3 20240404 213042 ateik1 fyta

Τροποποίηση του προγράμματος των Προαγωγικών εξετάσεων Α Τάξη και Β Τάξη

NEΟΠΡΟΑΓΩΓΙΚΕΣ-Α-Β

Πρόγραμμα Προαγωγικών Εξετάσεων Β’ Τάξης

https://blogs.sch.gr/epalprottavrou/files/2024/05/telproexet_b_taxi.pdf

Πρόγραμμα Προαγωγικών Εξετάξεων Α’ Τάξης

https://blogs.sch.gr/epalprottavrou/files/2024/05/telproexet23-24-1-7-1-7-1-3.pdf

Φροντίζω τη γάτα του σχολείου μου και τα ζώα της γειτονιάς

Ομάδα μαθητών του σχολείου μας ανέλαβε την φροντίδα της αξιαγάπητης γάτας του σχολείου μας και των ζώων της γειτονιάς. Οι μαθητές μας έγιναν εθελοντές και τοποθετούν καθημερινά δοχεία με φαγητό και νερό στα αδέσποτα ζωάκια.

diogates 1 peristeria skilos1 1
 

spitifag 1 

gataavli 1 gatadox
skilos2 1 alligata 1 gatagraf

Δελτίο Τύπου ΤΕΦΑΑ 2024



Λήψη αρχείου

Μικροί, Μεγάλοι σε δράση

kapi5 kapi2 kapi8 20240404 213042
koure2 koure1 koure3 20240404 212953

Ομάδα μαθητών της Γ’ τάξης του Τομέα Υγείας Πρόνοιας και Ευεξίας, της ειδικότητα του Βοηθού Νοσηλευτή επισκέφθηκαν το ΚΑΠΗ Ταύρου. Υλοποιήθηκε ένα άψογο, από οργάνωση, πρόγραμμα πρόληψης και Αγωγής Υγείας.

Το πρόγραμμα, περιλάμβανε, οδηγίες από την εκπαιδευτικό κα Πασσά Γεωργία κλάδου Νοσηλευτικής ΠΕ87.02, για την υγιεινή της γυναίκας, την προστασία του δέρματος, καθώς και την ορθή λήψη αρτηριακής πίεσης. Οι μαθητές πραγματοποίησαν λήψη αρτηριακής πίεσης και μέτρησης αρτηριακών σφιγμών με ειδική εφαρμογή.

Η εκπαιδευτικός κα Κουρεμένου Γεωργία κλάδου Φυσικής Αγωγής ΠΕ11 παρουσίασε ειδικές ασκήσεις για την Τρίτη ηλικία και τόνισε την σημασία της φυσικής άσκησης για την υγεία των θαμώνων.

Οι μαθητές παρουσίασαν εργασίες τους για τις θεραπευτικές ιδιότητες των φαρμακευτικών φυτών.

Η δράση διανθίστηκε με τραγούδια από τη μαθήτρια Κωνσταντίνα Μούργου.

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Β.Μ.Φωταερίου

Πραγματοποιήθηκε διδακτική επίσκεψη στο Βιομηχανικό Μουσείο  του Φωταερίου, των μαθητών της Α’ τάξης, στα πλαίσια του μαθήματος “Ενέργεια, Μεταφορές και επικοινωνίες”, η οποία διοργανώθηκε από την εκπαιδευτικό Κρόκου Αλεξάνδρα ΠΕ83, Ηλεκτρολόγο. Οι μαθητές περιηγήθηκαν στο χώρο και συμμετείχαν σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα.

deik4 eik6 deik1
eik3 eik2 eik5
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς