Δ/βάθμια Τεχν. Επαγγελματική Εκπαίδευση

Παρεμβάσεις για τη ΔΤΕΕ

Στερεότυπα και προκαταλήψεις σε σχέση με ΔΤΕΕ

Συγγραφέας: ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΟΝΤΑΞΗΣ στις 18/12/2012

Παύλος Χαραμής,

μέλος του Δ.Σ. του Κέντρου Μελετών και Τεκμηρίωσης (ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ.) της ΟΛΜΕ

Περίληψη

Η προκατάληψη μπορεί να γίνει κατανοητή ως αρνητική κρίση χωρίς επαρκή αιτιολόγηση και το στερεότυπο ως μια γενικευτική και απόλυτη απόφανση σχετικά με βασικά χαρακτηριστικά μιας ομάδας ανθρώπων. Οι δύο αυτοί όροι έχουν αξιοποιηθεί ως εργαλεία στο χώρο των επιστημών της κοινωνίας και του ανθρώπου, κυρίως στο επιστημονικό πεδίο της κοινωνικής ψυχολογίας, προκειμένου να κατανοηθούν και να αναλυθούν ποικίλα κοινωνικά φαινόμενα.  Στην περίπτωση της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης η αξιοποίησή τους μπορεί να μας βοηθήσει να συνειδητοποιήσουμε την υφή και το ρόλο κάποιων από τους παράγοντες που συνδέονται με εσφαλμένη κατανόηση παραμέτρων της Δευτεροβάθμιας Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στη χώρα μας και συνακόλουθα με την εμφάνιση αντίστοιχων προβλημάτων και δυσλειτουργιών. Ανάμεσα στους παράγοντες που θα απασχολήσουν την εισήγηση είναι οι σχετιζόμενοι με το φύλο, την ευφυΐα, τη σχέση διανοητικής και χειρωνακτικής εργασίας και τους όρους και τις συνθήκες επαγγελματικής αποκατάστασης.

Αφήστε μια απάντηση