Δ/βάθμια Τεχν. Επαγγελματική Εκπαίδευση

Παρεμβάσεις για τη ΔΤΕΕ

Παρέμβαση Διευθυντή 7ου Εσπ. ΕΠΑΛ Πειραιά

Συγγραφέας: ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΟΝΤΑΞΗΣ στις 09/12/2012

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ Π/ΒΑΘΜ ΚΑΙ Δ/ΒΑΘΜ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δ/ΝΣΗ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΠΕΙΡΑΙΑ

ΓΡΑΦΕΙΟ Ε.Ε. ΠΕΙΡΑΙΑ

7ο ΕΣΠ. ΕΠΑΛ  ΠΕΙΡΑΙΑ

ΣΑΛΑΜΙΝΟΣ 4 & ΑΝΤΙΠ/ΧΟΥ ΒΛΑΧΑΚΟΥ

185 45  ΠΕΙΡΑΙΑΣ

ΤΗΛ. 2104610024 – 2104610985

e-mail: mail@7tee-peiraia.att.sch.gr

Πειραιάς,  07/12/2012

Αρ. Πρωτ. :  1511

Προς: Σχολικό Σύμβουλο

κ. Ζωγόπουλο Ευστάθιο

Θέμα:   Προτάσεις για την αναβάθμιση της Δ.Τ.Ε.Ε.

Σχετικά με την από 25/11/2012  ανοιχτή πρόσκλησή σας, σας καταθέτουμε τις παρακάτω προτάσεις μας που πιστεύουμε ότι θα συμβάλλουν σ’ ένα γόνιμο διάλογο για την Δ.Τ.Ε.Ε.

Κατ’ αρχάς είναι επιθυμία μας και στο νέο τεχνολογικό λύκειο που πρόκειται να δημιουργηθεί, να παραμείνει η δυνατότητα στους αποφοίτους να συμμετέχουν στις πανελλήνιες εξετάσεις για την εισαγωγή τους σε ΑΕΙ και όχι μόνο σε ΑΤΕΙ. Θεωρούμε ότι είναι πολύ σημαντικό για τους αποφοίτους της τεχνικής εκπαίδευσης να υπάρχει η προοπτική και το όραμα της συμμετοχής τους στην Ανώτατη Ακαδημαϊκή εκπαίδευση. Ο αποκλεισμός τους από τα ΑΕΙ πιστεύουμε ότι λειτουργεί ως αντικίνητρο για την ολοκλήρωση των σπουδών τους στην τεχνολογική εκπαίδευση και αποτελεί, τελικά, δυσμενή διάκριση σε σχέση με τους αποφοίτους της Γενικής εκπαίδευσης .

Σχετικά με τις ειδικότητες προτείνουμε να οριστεί ο απαραίτητος χρόνος φοίτησης σε κάθε μάθημα ειδικότητας ανά έτος, για να θεωρείται η φοίτηση επιτυχής. Σε διαφορετική περίπτωση να επαναλαμβάνει το συγκεκριμένο μάθημα ο μαθητής.

Θα προτείναμε ακόμη την πιστοποίηση των δεξιοτήτων των αποφοίτων σε νομαρχιακό ή πανελλαδικό επίπεδο κατά το πρότυπο των ΙΕΚ, όπως και την καθιέρωση της πρακτικής άσκησης.

Αναβάθμιση του εξοπλισμού των εργαστηρίων των ΕΠΑΛ, με έμφαση στα εργαστήρια πληροφορικής που κατά κανόνα χρησιμοποιούνται από όλους τους τομείς.

Δημιουργία ηλεκτρονικού πρωτοκόλλου (ticketing), χρήση της ηλεκτρονικής αλληλογραφίας και της ψηφιακής υπογραφής, για την επικοινωνία μεταξύ των φορέων.

Ενημέρωση σε πακέτα εκπαιδευτικού λογισμικού σε όλα τα μαθήματα και συγκεκριμένοποίηση των εργαστηριακών ασκήσεων σε όλα τα μαθήματα πληροφορικής που θα αντανακλούν την επάρκεια της διδαχθείσας ύλης.

Σχετικά με την διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας θα προτείναμε την επαναφορά των αγγλικών ειδικότητας στην Δ’ τάξη, την καθιέρωση δίωρης διδασκαλίας στην Β’ ΕΠΑΛ και την εισαγωγή στο ωρολόγιο πρόγραμμα αγγλικών ειδικότητας στην Γ’ ΕΠΑΛ.

Τέλος προτείνουμε την τοποθέτηση γραμματέων στα ΕΠΑΛ  με μεγάλο αριθμό μαθητών και ειδικοτήτων και την τοποθέτηση φυλάκων, απαραιτήτως, στα εσπερινά ΕΠΑΛ.

Είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση επί των προτάσεών μας.

Με εκτίμηση,

Ο Διευθυντής

Δρ. Νικόλαος Τσούλος

Αφήστε μια απάντηση