Δράσεις και εκδηλώσεις για τον εορτασμό των 200 χρόνων από την Επανάσταση του 1821

Έχουν προγραμματιστεί να υλοποιηθούν το σχολικό έτος 2020-2021, από την Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της Δ.Δ.Ε. Αχαΐας για τον εορτασμό των διακοσίων χρόνων από την επανάσταση του 1821 οι δράσεις:

  1. “Χαρτί και καλαμάρι” : Το Πρόγραμμα έχει ως στόχο την επαφή της εκπαιδευτικής κοινότητας με τον τρόπο γραφής και επικοινωνίας στην εποχή της Επανάστασης και τη διερεύνηση της εξέλιξής τους έως σήμερα. Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί θα γνωρίσουν γνήσια εργαλεία γραφής της εποχής, όπως την πένα, τον κονδυλοφόρο, το καλαμάρι, την καλαμοθήκη, τις γραφίδες, προερχόμενα από ιδιωτική συλλογή, που θα λειτουργήσουν ως μουσειοσκευή, η οποία περιοδικά θα διατίθεται στα σχολεία που θα συμμετέχουν στο Πρόγραμμα. Οι μαθητές με διαδραστικό τρόπο θα δημιουργήσουν με χρήση των παραπάνω εργαλείων τις δικές τους επιστολές στο πλαίσιο δημιουργικής γραφής, οι οποίες θα παρουσιαστούν σε τελική εκδήλωση.
  2. “Οι φορεσιές και ο οπλισμός των αγωνιστών του ’21 – ιστορία της ενδυμασίας στην Ελλάδα τα τελευταία 200 χρόνια”: Το Πρόγραμμα έχει ως στόχο την επαφή της εκπαιδευτικής κοινότητας με την ενδυμασία και τον οπλισμό στην εποχή της Επανάστασης του 1821 και την ανάδειξη της σημασίας και του ρόλου της στον αγώνα. Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί θα γνωρίσουν αυθεντική φορεσιά της εποχής (φουστανέλα, ζωνάρι, τσαρούχια, μεϊντανογίλεκο, φέρμελη, σελλάχι, ντουλαμάς κ.ά.), προερχόμενη από ιδιωτική συλλογή. Ένας μαθητής από κάθε σχολείο που θα συμμετέχει στο Πρόγραμμα θα ντύνεται και θα αρματώνεται με όλο το τελετουργικό. Παράλληλα, οι μαθητές θα διερευνήσουν την εξέλιξη της ελληνικής ενδυμασίας από το 1821 έως σήμερα και τους κοινωνικούς, πολιτιστικούς, φυσικούς, οικονομικούς παράγοντες που την επηρεάζουν.
  3. “Κλιματική κρίση στην Ελλάδα του μέλλοντος, κάνοντας την αλλαγή πράξη” : Βλέποντας τον εορτασμό ως τη συμπλήρωση μια πορείας ενός κράτους και έθνους και το δρόμο προς το μέλλον, γίνεται εμφανές ότι 200 χρόνια μετά την επανάσταση του 1821, η Ελλάδα αλλά και ολόκληρη η ανθρωπότητα καλείται να αντιμετωπίσει νέες απειλές, με αποκορύφωμα την κλιματική κρίση. Άρα τώρα χρειάζεται μια άλλου είδους επανάσταση για την αντιμετώπιση αυτής της νέας απειλής. Οι Υπεύθυνοι Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Σχολικών Δραστηριοτήτων αναλαμβάνουν την πρωτοβουλία και δικτυώνονται, προκειμένου να στηρίξουν όλα τα σχολεία στην κατανόηση της κλιματικής κρίσης και στο σχεδιασμό δράσεων για την καλύτερη προσαρμογή στα νέα κλιματολογικά δεδομένα (κλιματική προσαρμογή) και αντιμετώπιση των ακραίων καιρικών φαινομένων, σε συνεργασία με επιστημονικούς φορείς και την τοπική αυτοδιοίκηση.
  4. “Από την απλή και λιτή διατροφή του υπόδουλου έθνους στις γαστρονομικές υπερβολές της νέας αστικής τάξης μετά την  απελευθέρωση”: Στο πλαίσιο αυτού του εκπαιδευτικού προγράμματος στοχεύουμε να καταδείξουμε τη διακίνηση των προϊόντων διατροφής στην ευρύτερη περιοχή της Αχαΐας από τον 17ο αιώνα έως τις αρχές του 19ου αιώνα.Θα αναδειχθούν οι διατροφικές συνήθειες των κατοίκων της περιοχής σε σχέση με τις τις κοινωνικές τάξεις, ο ρόλος του λιμανιου της Πάτρας και η διαχρονική λειτουργία του στη διακίνηση προϊόντων διατροφής προεπαναστατικά και μετεπαναστατικά. Θα μελετηθεί η δημιουργία μιας ισχυρής αστικής τάξης που επηρέασε με τις διατροφικές της συνήθειες την εισαγωγή διατροφικών προϊόντων. Οι μαθητές/τριες θα ερευνήσουν αρχεία και θα συγκρίνουν στατιστικά στοιχεία της εποχής με στόχο να αναδείξουν τη μεταβολή στις διατροφικές συνήθειες των Ελλήνων της εποχής.
  5. “Κάστρα: Η συμβολή τους στην επανάσταση και σύγχρονα τοπόσημα”: Στόχος του δικτύου την επόμενη σχολική χρονιά θα είναι η μελέτη της ζωής στα κάστρα στην εποχή της επανάστασης (συνθήκες διαβίωσης, μάχες, πολιορκίες, καταστροφή του περιβάλλοντος). Τα μνημεία αυτά της εθνικής μας ιστορίας και του πολιτισμού αποτελούν σύγχρονα τοπόσημα και μοχλό αειφορικής ανάπτυξης του τόπου. Η βιώσιμη διαχείριση των κάστρων σήμερα με την ένταξή τους στην καθημερινότητα, στη μελέτη του φυσικού περιβάλλοντος της περιοχής τους αλλά και τις αλληλοεπιδράσεις με τον άνθρωπο και τις δραστηριότητές του μπορεί να αναδείξει το σημαντικό ρόλο τους στην επιτυχία της επανάστασης του 1821.

 

;


Τα σχόλια είναι κλειστά.

Copyright © ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ          Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση