ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΜΕ ΤΙΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΚΑΙ ΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΡΟΔΟΥ

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε στις 18 Ιανουαρίου 2018 στο Μουσικό Σχολείο Ρόδου επιμορφωτική ημερίδα για τους εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Ρόδου με θέμα: «Διδακτικές προσεγγίσεις με τις ταινίες και τη μουσική» που διοργάνωσε η Σχολική Σύμβουλος Γαλλικής Δρ Ευτυχία Νικολακοπούλου σε συνεργασία με τη Διευθύντρια του Μουσικού Σχολείου κυρία Θεοδώρα Τσιμπούρη.
Το πρόγραμμα περιελάμβανε εισηγήσεις από την κα Τσιμπούρη Θεοδώρα Διευθύντρια του Μουσικού Σχολείου για τα ψυχοκοινωνικά οφέλη από τη διδασκαλία της γλώσσας με τη χρήση της μουσικής και τη Σχολική Σύμβουλο Γαλλικής Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Δρ Ευτυχία Νικολακοπούλου για την αξιοποίηση των ταινιών μικρού μήκους στο μάθημα της Γαλλικής Γλώσσας με υπότιτλους.
Όπως επισήμανε η Σχολική Σύμβουλος Γαλλικής Δρ Ευτυχία Νικολακοπούλου στην εισήγησή της ψυχολόγοι από το Πανεπιστήμιο του Nijmegen, στην Ολλανδία, έχουν αποδείξει ότι η επιλογή των υποτίτλων στην πρωτότυπη γλώσσα της ταινίας ευνοεί την αποτύπωση των εκφράσεων και της γλωσσικής δομής, στην απομνημόνευση της ορθογραφίας (ως προς το οπτικό μέρος) και της τονικότητας και προφοράς των φωνημάτων ως προς το ακουστικό μέρος.
Έτσι, με τα αυθεντικά γαλλικά βίντεο ή ταινίες, αποκτάται η δεξιότητα της προφοράς της ξένης γλώσσας. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε «Η επιλεγμένη ταινία μικρού μήκους όχι μόνον με την εικόνα και τον ήχο αλλά και με την κίνηση των προσώπων ρόλων, μεταφέρει την τάξη στο χώρο, τον χρόνο και τον αντίστοιχο πολιτισμό και τις παραδόσεις και συνδέει τους αλλόγλωσσους εκπαιδευόμενους με στοιχεία της καθημερινότητας, του χαρακτήρα που αποτελούν κι αυτά εργαλεία μάθησης καθόσον προσελκύουν και κεντρίζουν την περιέργεια των μαθητών». Υπογραμμίστηκε επίσης ότι στη διαδικασία παρουσίασης των ταινιών διακρίνονται έξι φάσεις : Παρουσίαση, Εξήγηση, Φωνητική διόρθωση, Απομνημόνευση, Δραματοποίηση, Ασκήσεις δομής.
Με αυτό τον τρόπο, τόνισε η κ. Νικολακοπούλου, κάνοντας παρουσίαση της γαλλικής ταινίας Les demoiselles de Rocheford, ο εκπαιδευτικός ακολουθεί με μέθοδο και πιστά τις διαδικασίες από την παρουσίαση έως τις εκπαιδευτικές ασκήσεις που είναι και το πρακτικό μέρος του μαθήματός του.
Ως προς την προβολή της ταινίας, θα πρέπει να γίνεται σταδιακά-σπονδυλωτά και να σταματάει ό ίδιος στα σημεία που θέλει για να αναδείξει, είτε πρόκειται για μια σκηνή ή για ένα διάλογο ή για την εξάσκηση στην γαλλική προφορά με την επανάληψη και τη δραματοποίηση.
Στη συνέχεια η κα Τσιμπούρη μίλησε για τα οφέλη που μπορεί να προκύψουν για τους μαθητές από τη χρήση της μουσικής στη γλωσσική διδασκαλία. Τόνισε τη σημασία της καλλιέργειας, μέσω της μουσικής, διαπροσωπικής σχέσης με τους μαθητές.
Η χρήση της μουσικής, υπογράμμισε, δίνει στο μαθητή τη δυνατότητα να διακριθεί σε κάποια εναλλακτική δραστηριότητα του μαθήματος, ενισχύει την πνευματική του εγρήγορση ενώ παράλληλα βοηθά στην καλύτερη συγκέντρωση αλλά ενδυναμώνει και την πειθαρχία.
Ειδικά, όπως τόνισε, το τραγούδι δημιουργεί θετικά συναισθήματα, δίνει χαρά , προσφέρει ενεργητικότητα, ενώ ταυτόχρονα χαλαρώνει και μειώνει το άγχος και την κατάθλιψη. Παράλληλα ενδυναμώνει το δέσιμο μεταξύ των παιδιών, καλλιεργεί την αίσθηση του ανήκειν και αυξάνει την αφοσίωση στο σχολείο με αποτέλεσμα τη μείωση της σχολικής εγκατάλειψης.
Κομβικός όμως είναι και ο ρόλος του εκπαιδευτικού ο οποίος με την προσωπικότητα, το διδακτικό στυλ, τη γνώση του αντικειμένου που διδάσκει και τον τρόπο με τον οποίο οργανώνει τις ομάδες των μαθητών επηρεάζει τη συμμετοχή των παιδιών στη διδασκαλία.
Ολοκληρώνοντας την εισήγησή της υπογράμμισε πόσο σημαντικός είναι ο κοινωνικός ρόλος της μουσικής καθώς βελτιώνει την κατανόηση του εαυτού και δημιουργεί καλύτερους πολίτες ενώ ταυτόχρονα μειώνει τις αντικοινωνικές συμπεριφορές και ελαττώνει το συναίσθημα απομόνωσης.
Το Πρόγραμμα της ημερίδας περιλάμβανε τις ακόλουθες εισηγήσεις:
• Τα γαλλικά με ταινίες μικρού μήκους: Οδηγίες για την εφαρμογή της μεθόδου με ΤΠΕ.
– Εισηγήτρια: Ευτυχία Νικολακοπούλου.
• Η μουσική ως παιδαγωγικό εργαλείο στη διδασκαλία της γαλλικής γλώσσας.
– Εισηγήτρια: Τσιμπούρη Θεοδώρα.
Νέα του Μουσικού Σχολείου Ρόδου μπορείτε να βλέπετε στην ιστοσελίδα www.Musicschoolrhodes.gr.
Η Διευθύντρια
Θεοδώρα Τσιμπούρη.

;


Τα σχόλια είναι κλειστά.

Copyright © Δρ Ευτυχία Νικολακοπούλου           Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση