ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΡΟΔΟΥ ΤΕΤΑΡΤΗ 18 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2017

Δελτίο τύπου
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 18 Ιανουαρίου 2017  στο Μουσικό Σχολείο Ρόδου Επιμορφωτική ημερίδα με τον τίτλο: “ La pédagogie active ” με στόχο την επιμόρφωση των ξενόγλωσσων εκπαιδευτικών της Ρόδου σε ζητήματα που άπτονται του παιδαγωγικού -διδακτικού τους έργου στις καθημερινές συνθήκες της σχολικής τάξης. Την οργάνωση  της ημερίδας ανέλαβε η Σχολική Σύμβουλος Γαλλικής Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου Δρ Ευτυχία Νικολακοπούλου  με την Διευθύντρια του Μουσικού σχολείου Ρόδου κα Θεοδώρα Τσιμπούρη.
Image
Στην εισήγησή της, με θέμα τη θετική διδακτική, η Δρ Ευτυχία Νικολακοπούλου τόνισε τη σημασία εξασφάλισης  θετικού κλίματος μέσα στην τάξη προσφέροντας μια σωστά δομημένη διδασκαλία προσαρμοσμένη πάντα στο επίπεδό των μαθητών. Με άξονα την ανάπτυξη και την ανάδειξη της κριτικής σκέψης μίλησε για την πολλαπλή νοημοσύνη και  τους διαφορετικούς τύπους μαθητών και υπογράμμισε τη σημασία της συναισθηματικότητας στη διαδικασία της μάθησης για μια πιο επικοινωνιακή  διδασκαλία.
Στη συνέχεια τόνισε τη σημασία   που έχει η ενεργή συμμετοχή  του εκπαιδευομένου  αλλά και η κοινωνική διάδραση και η ομαδική συνεργασία. Στη θετική παιδαγωγική όπου ο  εκπαιδευτικός τοποθετεί την ευχαρίστηση και την εμπιστοσύνη του μαθητή στο κέντρο της μάθησης, δεν κάνει διακρίσεις ούτε και συγκρίσεις διότι όλοι  οι μαθητές είναι ίδιοι και δεν μαθαίνουν με τον ίδιο τρόπο, πρέπει να δείξει στους μαθητές ότι όλα τα παιδιά μπορούν να πετύχουν όταν τους προτείνει τα ανάλογα εργαλεία.
Τέλος, η Θετική παιδαγωγική επικεντρώνεται στην αγάπη για τη μάθηση, για τα παιδιά, όπου η μαθησιακή διαδικασία δεν πρέπει να αποτελεί εμπόδιο, αλλά ευχαρίστηση, καθώς ο εκπαιδευτικός συμβάλλει στην ανάπτυξη των γενικών ικανοτήτων των μαθητών (πρωτοβουλία, επινοητικότητα, συνεργασιμότητα, υπευθυνότητα, προσαρμοστικότητα, επιδεξιότητα, αισθητική) υιοθετώντας παιδαγωγικές και διδακτικές προσεγγίσεις με ελκυστικό και φιλικό τρόπο, και ενισχύοντας έτσι  την  κριτική στάση  και την ανάπτυξη δεξιοτήτων με άξονες το συναίσθημα, τη γνώση και τις παιδαγωγικές μεθόδους, την  καθοδήγηση των μαθητών την βελτίωση της  ποιότητας της εκπαιδευτικής διαδικασίας και τη θετική διάχυση της γνώσης.
Image
Η ομιλία της κυρίας Θεοδώρας  Τσιμπούρη  για το  Ρόλο της Μουσικής στη διδακτική διαδικασία εστίασε στα στοιχεία που προσφέρει η χρήση της μουσικής στη διδασκαλία της γλώσσας καθώς ενεργοποιεί και τα δύο τμήματα του εγκεφάλου με αποτέλεσμα να ενισχύει την πνευματική εγρήγορση και συγκέντρωση, βοηθά να έχουν οι μαθητές καλύτερες επιδόσεις, βελτιώνει τη μνήμη, βοηθά όσους έχουν έντονο άγχος.
Υπογράμμισε επίσης ότι η μουσική καλλιεργεί τη δημιουργικότητα στα παιδιά ενώ παράλληλα τα μαθαίνει να έχουν υπομονή, να συνεργάζονται και να εκτιμούν, προσόντα που θα τα κάνει πιο κοινωνικά.
Μίλησε επίσης για λογισμικά μουσικής τεχνολογίας που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στη διδασκαλία της γλώσσας αλλά και για τα στοιχεία που συνδέουν τη γλώσσα με τη μουσική ως κώδικες επικοινωνίας.

;


Τα σχόλια είναι κλειστά.

Copyright © Δρ Ευτυχία Νικολακοπούλου           Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση