Ήρθε η ώρα λοιπόν να ξεχωρίσουμε και να… μάθουμε τα φωνήεντα και τα σύμφωνα.
Και άντε καλά τα φωνήεντα τα μάθαμε τις 2 πρώτες εβδομάδες και τα φωνάζαμε όλο χαρά.
Τα σύμφωνα όμως, πώς;
Αρχικά γνωρίσαμε τη Φωνηέντη και το Σύμφωνο, που εδώ και πολύ καιρό βρισκόταν στον τοίχο της τάξης μας.
Η ιστορία του Σύμφωνου και της Φωνηέντης
Η Φωνηέντη πάντα χαρούμενη τραγουδούσε το δικό της τραγούδι. Ο καημένος ο Σύμφωνος όμως, έβγαζε μόνο κοφτές και σιγανές φωνές. Πόσο στενοχωρημένος ήταν… ώσπου μια μέρα συνάντησε την κεφάτη Φωνηέντη με την δυνατή, τραγουδιστή φωνή. Έπαιξαν πολύ και μετά ένωσαν τις φωνές τους. Μα τη μαγική στιγμή! Ο κόσμος γύρω γέμισε με πολλές και διαφορετικές φωνές που σιγά σιγά ενώνονταν και γινόταν μεγαλύτερες φωνές, λέξεις, προτάσεις. Πολύ διασκέδασαν μ’ αυτό το τραγουδιστό παιχνίδι. Αποφάσισαν λοιπόν, αφού ταίριαζαν τόσο πολύ, να κάνουν παρέα. Έτσι κι έγιναν αχώριστοι!
Από τότε μέχρι σήμερα και μας χαρίζουν απίστευτους συνδυασμούς σε λέξεις και προτάσεις. Μια γλώσσα που θεωρείται η πιο πλούσια γλώσσα στον κόσμο, μια γλώσσα τόσων σπουδαίων ποιητών και συγγραφέων.
Αυτή την ιστορία τη συζητήσαμε και καταλάβαμε τη διαφορά ανάμεσα στα φωνήεντα και τα σύμφωνα.
- Και πάλι όμως, πώς θα… «παπαγαλίζαμε» τα σύμφωνα; Ήρθε η ώρα να μας επισκεφτεί ο Λουδοβίκος των Ανωγείων και να κάνει το μαγικό του με την Αλφαβήτα του.
- Κάθε φορά λοιπόν που πρέπει να πούμε τα σύμφωνα εμείς …τραγουδάμε το ρεφρέν. Πώς σας φαίνεται; Δοκιμάστε το και θα δείτε πόσο εύκολα θα τα μάθετε!
Ετικέτες: ελέφαντας, Λουδοβίκος των Ανωγείων η μουσική της γραμματικής, μπαλόνια, παραμυθογραμματική, σύμφωνα, φωνήεντα
Αφήστε μια απάντηση
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.