Την Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου 2024, πραγματοποιήθηκε η απονομή βραβείων στους μαθητές/-τριες της Α΄ τάξης του Γυμνασίου από τη Διευθύντρια της σχολικής μονάδας κα Μπόγρη Δαμασκηνή, την υπεύθυνη εκπαιδευτικό της τάξης κα Καζολιά Σία, την ψυχολόγο κα Αθανασοπούλου Έφη και την κοινωνική λειτουργό κα Πιάκου Βάνα. Η ομαλή ένταξη, προσαρμογή και μετάβαση των μαθητών/-τριων στην Α΄ τάξη του Γυμνασίου από το Δημοτικό, τέθηκε ως πρωταρχικός μας στόχος με την έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς.
Χρησιμοποιήθηκε συστηματικά η θετική ενίσχυση στους μαθητές/-τριες μας, μέσα από ατομικές καρτέλες επιβράβευσης που βρίσκονταν τοποθετημένες σε περίοπτη θέση της σχολικής αίθουσας, έτσι ώστε να ενθαρρυνθούν να δράσουν και να συμπεριφερθούν θετικά μελλοντικά σε γνωστικό, συναισθηματικό και κοινωνικό επίπεδο. Ακολουθήθηκε η παροχή θετικής ανατροφοδότησης στις αναμενόμενες συμπεριφορές με συγκεκριμένους λεκτικούς επαίνους, καθώς η εστίαση δόθηκε στο τι έκανε σωστά το παιδί αναγνωρίζοντας τη συμπεριφορά με θετικό και συγκεκριμένο τρόπο («4 προς 1»). Έγινε χρήση ποικίλων ενισχυτών, τόσο σε ατομικό όσο και σε ομαδικό επίπεδο της τάξης, καθώς δόθηκε βαρύτητα στην αύξηση της ενεργού ανταπόκρισης, εμπλοκής και συμμετοχής των μαθητών/-τριών στο μάθημα, δεδομένου ότι αποτελέσματα εμπειρικών ερευνών στον τομέα της εκπαίδευσης δείχνουν πως οι μαθητές/-τριες παρουσιάζουν μείωση της ανεπιθύμητης, προβληματικής και παραβατικής συμπεριφοράς (π.χ. διακοπή λεκτικά και μη λεκτικά του μαθήματος, άρνηση στην εκτέλεση εργασιών, μη τήρηση κανόνων τάξης και κοινωνικής συμπεριφοράς, μη διαχείριση παρορμητικότητας, θυμού και άγχους). Δόθηκαν διαφορετικά είδη βραβείων στους μαθητές-τριες όπως επίδοσης, συμπεριφοράς και καλλιγραφίας, όπου ενθουσιάστηκαν και χάρηκαν καθώς αναγνωριζόταν η καλή τους συμπεριφορά και προσπάθεια από την αρχή της σχολικής χρονιάς.
Άλλωστε, δεν ξεχνάμε στο σχολείο μας τη Rita Pierson, μία σπουδαία εκπαιδευτικό που υποστήριζε πως ένας δάσκαλος πρέπει να κατανοήσει πρώτος αυτός τους μαθητές/-τριες του και μετά να ζητάει ο ίδιος να τον κατανοήσουν. Πάλεψε για να αυξήσει την αυτοεκτίμηση των παιδιών και τις ακαδημαϊκές τους επιδόσεις, αναφέροντας χαρακτηριστικά σε μία ομιλία της: «Κάθε παιδί αξίζει έναν υπερασπιστή, έναν ενήλικα που δεν θα τα παρατήσει ποτέ, που καταλαβαίνει τη δύναμη της επαφής, και επιμένει να γίνουν το καλύτερο που μπορούν». Με γνώμονα και πυλώνα τα λόγια της Rita Pierson, η σχολική μας μονάδα με κάθε τρόπο και με κάθε ευκαιρία στοχεύει στη χαρά που θα έχουν από την παρεχόμενη διδασκαλία και μάθηση οι μαθητές/-τριες μας.