Ζώα της θάλασσας

 

Γεια σας παιδιά!

Οι προηγούμενες δραστηριότητες στο blog είχαν ως θέμα το χταπόδι. Σήμερα θα κάνουμε τις δραστηριότητες μας παρέα, όχι μόνο με το χταπόδι, αλλά και με άλλα ζώα της θάλασσας. Οι δραστηριότητες μας θα έχουν λίγο από Μελέτη, λίγο από Γλώσσα και λίγο από Εικαστικά.

Πατώντας πάνω στον σύνδεσμο http://photodentro.edu.gr/photodentro/m-zoa-sea2_v1.5_pidx0016563/interaction_html5.html θα μεταφερθείτε σε μία παρουσίαση με ζώα της θάλασσας. Πατήστε πάνω σε όποιο ζώο της θάλασσας θέλετε και διαβάστε χρήσιμες πληροφορίες για αυτά. Μην ξεχνάτε πως όποια στιγμή θέλετε μπορείτε να ξαναβλέπετε την παρουσίαση για να ετοιμάσετε τις ασκήσεις σας.

Άσκηση 1:

Άρθρο

Αφού μελετήσεις τη παρουσίαση, γίνε δημοσιογράφος και γράψε ένα άρθρο με τίτλο: “Οι διατροφικές συνήθειες  ζώων της θάλασσας”. Για να τα καταφέρεις, συγκέντρωσε στο άρθρο σου όλα όσα αναφέρει η παρουσίαση  για το τι τρώει κάθε ζώο.

Διάβασέ το στους γονείς σου για να μάθουν και αυτοί τι τρώνε τα ζώα της θάλασσας!

Άσκηση 2:

Επίθετα

Από το παρακάτω κείμενο λείπουν τα επίθετα, σκέψου δικά σου επίθετα που να ταιριάζουν στα ουσιαστικά του κειμένου και συμπλήρωσέ τα:

Ο ………………… αχινός κρύφτηκε πίσω από τα …………………… βράχια της θάλασσας για να μην τον βρουν εύκολα τα ………………….. ψάρια. Τα δελφίνια είναι πολύ……………………..με τον άνθρωπο και θεωρούνται από τα πιο …………………… ζώα. Ο κάβουρας έχει ………………….πόδια και ……………………….δαγκάνες, με τις οποίες τεμαχίζει την τροφή του. Η σουπιά η …………………..προκειμένου να προστατευτεί απ’ τους εχθρούς της, αλλάζει το χρώμα της ανάλογα με το περιβάλλον που βρίσκεται. Μα σα να μην φτάνει αυτό εκσφενδονίζει και μελάνι για να θολώνει τα νερά. Το χταπόδι σε σύγκριση με άλλα ζώα της θάλασσας όπως το δελφίνι δεν θεωρείται ιδιαίτερα………………….σε ταχύτητα. Έχει …………….. πλοκάμια και συνηθίζει να καλύπτει τη φωλιά του με ………………όστρακα και πετραδάκια. Η σαρδέλα είναι ένα ……………..ψάρι. Οι πιο …………..σαρδέλες έχουν μήκος μόλις 2εκ., όσο δηλαδή περίπου μια ……………ξύστρα ενώ οι πιο ……………… 27 εκ., όσο περίπου το μήκος του τετραδίου σου. Έχει ………………..χρώμα, ……………….. ή ………………..κοιλιά, αλλά ………………..πτερύγια.

Άσκηση 3

Κλίνω στο τετράδιο μου το επίθετο θαλασσινός, -ή,-ό

(δηλαδή και στα τρία γένη: ΑΡΣΕΝΙΚΟ, ΘΗΛΥΚΟ, ΟΥΔΕΤΕΡΟ σε ΕΝΙΚΟ και ΠΛΗΘΥΝΤΙΚΟ αριθμό)

Άσκηση 4

Επειδή είναι γνωστό τοις πάσι πως είστε καταπληκτικοί ζωγράφοι, και αυτό δεν αποτελεί φιλοφρόνηση, παρακαλώ ζωγραφίστε όποιο ζώο της θάλασσας θέλετε και στείλτε το με μια φωτογραφία σε εμένα.

Όλα τα ζώα θα μαζευτούν σε ένα άρθρο στον “βυθό του blog”. Προσοχή, το ζώο σας να έχει ματάκια και στόμα σαν κόμικς και από πάνω του μια φουσκίτσα που κάτι θα μας λέει….Ότι θέλει αυτό 🙂

Κλείνοντας μας μείναν κάτι μαθηματικοί γρίφοι με χταπόδια, μα αρκετά για σήμερα!!! Για αυτούς θα κληθείτε να ανακαλύψετε τις λύσεις αύριο… Σας χαιρετώ, σας εύχομαι καλή μελέτη, πάντα με τη προσοχή και τη φροντίδα που δείχνετε και στη σχολική μας τάξη!

 

Πηγές:

Παρουσίαση με θέμα τα ζώα της θάλασσας:

http://photodentro.edu.gr/photodentro/m-zoa-sea2_v1.5_pidx0016563/interaction_html5.html

Εικόνες:

https://kids.nationalgeographic.com/

wwf.gr

ΠΕΡΙ_ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ, ανακτημένο από το http://aesop.iep.edu.gr/node/15760

Τι απέγιναν στο τέλος τα χταπόδια;

Αναρωτιέστε τι απέγινε στο τέλος με τα χταπόδια; Το ίδιο και εγώ! Πάμε να δούμε μερικές δικές σας ιδέες…

Το ροζ χταπόδι χτυπάει τον γλάρο και ο γλάρος αφήνει το πορτοκαλί χταπόδι. Έπειτα τα δύο χταπόδια πέφτουν στη θάλασσα και ζήσανε αυτοί καλά και εμείς καλύτερα!

Μετά το ροζ χταπόδι χτύπησε τον γλαρό και άφησε το πορτοκαλί χταπόδι και έπεσαν στη θάλασσα. Ζήσανε αυτοί καλά και εμείς καλύτερα.

Στο τέλος, αφού ο αετός πήρε το πορτοκαλί χταπόδι, το ροζ  τινάχθηκε και χτύπησε τον αετό. Έπειτα πήρε το πορτοκαλί χταπόδι πίσω και ο αετός έπεσε στον δρόμο και χτύπησε το ένα του φτερό. Μετά τα χταπόδια έφυγαν και πήγαν σε μια βαθιά λιμνούλα.

Η ιστορία τελειώνει με τον ψαρά να πέφτει στη θάλασσα με το αμάξι του, το χταπόδι γίνεται σφεντόνα σε κάτι σχοινιά και προσγειώνεται πάνω στον πελαργό και χάνει το χταπόδι από το στόμα του. Και έτσι τα χταπόδια σώθηκαν. Πήγαν στο βυθό της θάλασσας και συνάντησαν τις οικογένειές τους. Παντρεύτηκαν και έκαναν πολλά παιδιά και ζήσαν αυτοί καλά και εμείς καλύτερα.

Το ένα χταπόδι το πήρε ο γλάρος. Το άλλο χταπόδι έκανε το σχοινί σφεντόνα για να πιάσει το άλλο χταπόδι και έπεσαν στη θάλασσα και ζήσαν αυτοί καλά και εμείς καλύτερα.

Το ροζ χταπόδι χρησιμοποιεί το καλώδιο ως χορδή τόξου για να εκτιναχθεί εκεί όπου βρίσκεται ο γλάρος. Τελικά τα καταφέρνει. Έτσι πέφτουν και τα δύο χταπόδια στη θάλασσα. Επιτέλους θα μπορέσουν να ζήσουν ελεύθερα. Βρίσκουν μια μεγάλη τρύπα σε ένα βράχο βαθιά και κάνουν εκεί τη φωλιά τους. Σύντομα θα έχουν και παιδάκια χταποδάκια. Όσο για τον οδηγό του φορτηγού, αυτός έκανε βουτιά τη θάλασσα, αλλά μπόρεσε να βγει στη στεριά, διότι ήταν καλός κολυμβητής. Αποφάσισε όμως να μην ασχοληθεί ξανά με χταπόδια μετά το πάθημα του. Έτσι άνοιξε ένα μαγαζάκι με κεραμικά στο στενάκι του νησιού.

Στο τέλος ο χταπόδης και η χταποδίνα ξεγλίστρησαν γρήγορα στη θάλασσα αλλά τους απήγαγαν και μετά προσπάθησαν να ξεφύγουν . Τον ξεγέλασαν με ένα ψεύτικο παιχνίδι που έμοιαζε μ’ ένα χταπόδι και έτρεξαν γρήγορα στη θάλασσα να σωθούν και τελικά σώθηκαν.

Τα δυο χταπόδια κρατιούνται από το σύρμα με σκοπό να πηδήξουν στην θάλασσα. Ξαφνικά, ένας γλάρος άρπαξε το πορτοκαλί χταπόδι και έφυγε. Τότε το ροζ χταπόδι πετάχτηκε πάνω του και το γαργάλησε και τότε έπεσαν στην θάλασσα και σώθηκαν.

Και στο τέλος αγκαλιάστηκαν στον ωκεανό.

Τότε τα χταπόδια βρέθηκαν στα βάθη της θάλασσας, μετά κολύμπησαν και έφτασαν στις οικογένειές τους και πήγαν για ύπνο. Το επόμενο πρωί οι δύο φίλοι βρέθηκαν και έπαιξαν για λίγο. Αργότερα τους έφαγε ένας καρχαρίας, του άνοιξαν το στόμα και έφυγαν μακριά.

Όταν ο γλάρος άρπαξε το χταπόδι πήγε το ροζ χταπόδι και έπεσε πάνω στο γλάρο. Άρχισαν να παλεύουν μέχρι που έπεσαν στη θάλασσα. Τώρα είναι ελεύθερα μέσα στον ωκεανό.

Μετά το ροζ χταπόδι χτύπησε το γλάρο και άφησε το πορτοκαλί χταπόδι και έπεσαν στη θάλασσα. Ζήσανε αυτοί καλά και εμείς καλύτερα.

Το χταπόδι

Το χταπόδι


 

Γεια σας παιδιά! Εύχομαι να περάσατε όμορφα τη χθεσινή ηλιόλουστη μέρα!  Ο καιρός φτιάχνει σιγά σιγά, οπότε πάμε σε κάτι λιγάκι καλοκαιρινό… Πριν από μερικές μέρες δουλέψαμε μαθηματικά, τώρα ώρα για γλώσσα!

Πάτα πάνω στη διεύθυνση https://www.youtube.com/watch?v=badHUNl2HXU&feature=emb_title για να παρακολουθήσεις προσεκτικά μια ταινία μικρού μήκους.

Έπειτα κάνε τις παρακάτω ασκήσεις:

 

ΆΣΚΗΣΗ 1

Αφού έχεις παρακολουθήσει προσεχτικά την ταινία (αν θες την βλέπεις ξανά), απάντησε στο τετράδιο της Γλώσσας σου, στις παρακάτω ερωτήσεις:

  • Ποιοι είναι οι ήρωες της ιστορίας;
  • Πού διαδραματίζεται αυτή η ιστορία;
  • Τι εποχή του χρόνου έχουμε στην ιστορία, πώς το κατάλαβες;
  • Ποιο είναι το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα χταπόδια;
  • Πώς προσπαθεί να λύσει το πρόβλημα το χταπόδι;
  • Πώς τελειώνει η ιστορία;
  • Η ιστορία τελειώνει λίγο απότομα. Ολοκλήρωσέ την, γράφοντας εσύ το τέλος της σε μια παράγραφο.

 

ΆΣΚΗΣΗ 2

Έπειτα πάτα στην διεύθυνση https://www.purposegames.com/game/u9TID8QY9hyγια να παίξεις ένα παιχνίδι.

ΟΔΗΓΙΕΣ:

Αφού πήγες στη σελίδα πάτα με το ποντίκι σου πάνω στο εικονίδιο .

Στη συνέχεια θα σου εμφανιστεί σε ένα κίτρινο πλαίσιο μια πρόταση, από την οποία ένα μέρος λείπει. Θυμήσου όσα παρακολούθησες στη ταινία και βρες τη συνέχεια της πρότασης από τα γαλάζια πλαίσια που υπάρχουν από κάτω. Ακολουθεί και άλλη και άλλη πρόταση… Κάθε φορά κάνεις το ίδιο, μέχρι να τελειώσεις το παιχνίδι!

 

ΆΣΚΗΣΗ 3

Δεν τελειώσαμε όμως ακόμα με τα χταπόδια μας! Ξαναπαίζουμε το παιχνίδι. Ένας εύκολος τρόπος για να το κάνουμε αυτό, είναι να ξαναπατήσουμε πάνω στη διεύθυνση του παιχνιδιού https://www.purposegames.com/game/u9TID8QY9hy. Έχουμε και το τετράδιο της Γλώσσας μας μπροστά και κάνουμε την παρακάτω άσκηση:

Γράφουμε στο τετράδιό μας κάθε μια πρόταση που φτιάχνουμε στο παιχνίδι ξεχωριστά.

Αφού τις γράψουμε όλες, κυκλώνουμε σε κάθε πρόταση το ρήμα ή τα ρήματα που μπορεί να βρίσκουμε.

 

 

Πηγές:

Ταινία με το χταπόδι: http://www.oktapodi.com

Παιχνίδι με χταπόδι: http://taniamanesi-kourou.blogspot.com

Φωτογραφία: http://www.oktapodi.com

 

 

 

25 Μαρτίου

Μεγάλη μέρα η σημερινή, σπουδαία για την πατρίδα μας και για τον καθένα μας ξεχωριστά! Χρόνια πολλά σε όλους και χρόνια πολλά και στους εορτάζοντες της σημερινής ημέρας, τους Ευάγγελους και τις Ευαγγελίες!

Διπλή γιορτή, αφού από τη μια γιορτάζουμε τον ξεσηκωμό των Ελλήνων ενάντια στους Τούρκους και από την άλλη, τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου.

Οι  Έλληνες περάσαμε σκλαβωμένοι στους Τούρκους  400 χρόνια, από το 1453, όταν η Κωνσταντινούπολη έπεσε στα χέρια των Οθωμανών Τούρκων. 25 Μαρτίου 1821: Γιορτάζουμε λοιπόν την αρχή μιας επανάστασης, κατά την οποία οι Έλληνες πολέμησαν σκληρά, με θάρρος απέναντι σε εχθρό δυνατότερο από αυτούς, με τη δύναμη που τους έδινε η ανάγκη να απελευθερώσουν την πατρίδα τους και να ζήσουν ελεύθεροι. Πέρασαν δύσκολα αλλά τα κατάφεραν, η επανάσταση ολοκληρώθηκε με επιτυχία, οι Έλληνες κατάφεραν να διώξουν τους Τούρκους και να αποκτήσουν το δικό τους ελληνικό κράτος.

Παράλληλα οι Χριστιανοί γιορτάζουν και τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου. Το ευχάριστο δηλαδή μήνυμα που έφερε ο Αρχάγγελος Γαβριήλ στην Παναγία ότι επρόκειτο να γεννήσει τον Υιό του Θεού, τον μικρό Χριστό.

Ευχάριστα μηνύματα λοιπόν είναι γεμάτη η σημερινή ημέρα και αξίζει να τη γιορτάσουμε, όχι μόνο εκτός αλλά και εντός σπιτιού!

 

Λίγο εορταστικό υλικό:

Βίντεο με τους ήρωες του 1821: https://www.youtube.com/watch?v=kqLl0CcRFOg

Βίντεο με την εξιστόριση του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου: https://www.youtube.com/watch?v=QDpmcHa1OWc

Βίντεο “Ο Καραγκιόζης στην επανάσταση”: https://www.youtube.com/watch?v=pYxYSTggCS0

Εικαστικές δραστηριότητες:

Φτιάχνω την ελληνική σημαία: Τη χρωματίζω ή κολλάω στα μπλε της μέρη μπλε ή γαλάζια χαρτάκια που μπορώ να κόψω ακόμα και από περιοδικά, κάνοντας έτσι τη μέθοδο του κολλάζ. Άν δεν μπορώ να εκτυπώσω την ελλήνική σημαία κανένα πρόβλημα!Χαρακάκι, χαρτί τη σχεδιάζω και τη φτιάχνω μόνος μου. Τη στολίζω στο δωμάτιο μου ή όπου αλλού επιθυμώ!

Σημαία για εκτύπωση:http://www.prasinipriza.com/PAGES/E15/ELLHNIKHSHMAIA01.html

Κρίνος: Κρίνο έδωσε ο Αρχάγγελος Γαβριήλ στην Παναγία. Ζωγραφίζω έναν μεγάλο κρίνο και κάνω ψηφιδωτό. Καλύπτω τα άσπρα του μέρη με φασόλια, τη γύρη μα φάβα και το κοτσάνι και τα φύλλα με μακαρόνια που μπορώ να βάψω πράσινα με τον μαρκαδόρο μου. Άν δεν έχω όλα αυτά τα υλικά δεν πειράζει, μπορώ να τον χρωματισω με χρώματα ή να τον καλύψω και αυτόν με χαρτάκια, στα αντίστοιχα χρώματα. Δεν ξεχνώ να στολίσω με αυτόν το σπίτι μου!

Λίγα μαθηματικά:

Αντιγράφω στο τετράδιο των μαθηματικών μου τα προβλήματα και τα λύνω:

 

  1. Η ελληνική επανάσταση ξεκίνησε το 1821. Πόσα χρόνια έχουν περάσει από τότε;

Λύση:                                                                Απάντηση:

 

Πόσα χρόνια θα έχουν περάσει του χρόνου;

 

2. Η ελληνική σημαία αποτελείται από 9 γραμμές. Πόσες γραμμές θα έχουν οι 68 ελληνικές σημαίες;

Λύση:                                                              Απάντηση:

 

Πόσες γραμμές θα έχουν οι 10, οι 100 και οι 1.000 σημαίες;

 

Εάν δεν προλάβω σήμερα, μπορώ να συνεχίσω τις εορταστικές μου δραστηριότητες και αύριο :-)!

Καλωσόρισμα

Ένα καλωσόρισμα μαζί με ένα μεγάλο χαμόγελο για τον καθένα ξεχωριστά. Στο ιστολόγιο αυτό θα μπορείτε να βρίσκετε ασκήσεις και εκπαιδευτικό υλικό, για τις μέρες που θα είμαστε εκτός αλλά και εντός τάξης.

Η δασκάλα σας,

Μ.Ε.