Το χαρούμενο λιβάδι
Άνοιξη, με το Χαρούμενο Λιβάδι, της Φυλλιώ Νικολούδη.
Αφήγηση της ιστορίας
Η ιστορία διαπραγματεύεται την αποδοχή του “άλλου”, του διαφορετικού και του ξένου. Στο παραμύθι παρουσιάζεται ο τρόπος που αντιδρούν οι μαργαρίτες όταν στο λιβάδι τους εμφανίζεται μια κόκκινη παπαρούνα. Κάποιες φορές είμαστε φιλικοί, κάποιες φορές έχουμε ενδοιασμούς και κάποιες φορές είμαστε εχθρικοί απέναντι στους άλλους. Τι έγινε τελικά στο τέλος; Το λιβάδι με τις μαργαρίτες όπως λέει και ο τίτλος γίνεται το χαρούμενο λιβάδι και ζουν στο τέλος αρμονικά οι μαργαρίτες και οι παπαρούνες.
Το παραμύθι φτιάχτηκε με “άχρηστα υλικά” όπως είναι η κούτα και υλικά του νηπιαγωγείου όπως είναι το αφρώδες, οι πούλιες, το χαρτόνι κάνσον και το κυμματιστό χαρτόνι.Αποτελεί μια εναλλακτική προσέγγιση του παραμυθιού που γίνεται μεγάλο σε μέγεθος, φιλικό και ενδιαφέρον για τα παιδιά.
Δραματοποίηση της ιστορίας
Μετά την αφήγηση μπορούμε να χωρίσουμε τα παιδιά σε δύο ομάδες, τις παπαρούνες και τις μαργαρίτες για να δραματοποιήσουμε την ιστορία.
Κατασκευή
Τα παιδιά μπορούν να κατασκευάσουν μια μακέτα που να περιλαμβάνει στοιχεία της ιστορίας.
Άλλες δραστηριότητες
Το χαρούμενο λιβάδι και οι μαργαρίτες μπορούν να γίνουν η αφορμή για την πραγματοποίηση και άλλων δραστηριοτήτων.
Μαθηματικές δραστηριότητες
Η εκπαιδευτικός χρησιμοποιεί ένα κάνσον και ζωγραφίζει μια μαργαρίτα ή μια παπαρούνα. Τα φύλλα είναι η αφετηρία. Το κοτσάνι και το λουλούδι αποτελείται από γράμματα. Ρίχνουν το ζάρι και παίζουν. Καλό παιχνίδι!
Γλωσσικές δραστηριότητες
Ο παρακάτω πίνακας αναφοράς μπορεί να χρησιμοποιηθεί για δραστηριότητες γραφής.
Φύλλο εργασίας-Ιδέα από συνάδελφο