Tales of natural disasters – E-Twinning

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 03 26 143233

The program concerns the training of Kindergarten children in dealing with natural disasters, earthquakes, volcanoes, fires and floods. Specifically, it aims to get to know them through tails, experiments and ICT, aiming to adopt a new profile of an active citizen who knows how to deal with natural disasters. Tails are not just fairy tales but have a core of true events, which is also the main cause, around which, with the passage of time, a mythical shell was added, such as symbolism, superstitions, misconceptions. Myths about earthquakes and volcanic eruptions were created in almost all cultures reflecting people’s perceptions of these natural phenomena that even today cause fear, awe and insecurity. Through the program, learning skills (4Cs) are mainly promoted, while at the same time life skills and mental skills are activated. The achievement is carried out through a series of experiments on natural phenomena, combined with the use and exploitation of digital tools. At the same time, the 13th (climate action) of the 17 sustainable development goals is promoted through the program. Natural disasters affect every country on every continent. They disrupt national economies and affect lives while having significant impacts on people, communities and countries of today but even more so tomorrow. It is a global phenomenon that knows no borders. Education can and should contribute a lot in this direction.

Το ηφαίστειο

Ο Μύθος του Ηφαίστειου της Σαντορίνης 

volcano the myth 0

Το πείραμα 

Ψηφιακή Πινακοθήκη 

Η φωτιά

Ο  Μύθος του Προμηθέα  :   Δημιουργία ψηφιακού παζλ 

Το πείραμα 

Η Πλημμύρα

Ο Μύθος της κιβωτού του Δευκαλίωνα 

Το πείραμα της Πλημμύρας 

Ανακυκλωση

Το κουκλοθεατρο Σουλα η ανακυκλωσούλα εδωσε το εναυσμα για την ενασχοληση μας  με το θεμα.

20230524 103720

IMG 8a4758e33f0e6642fb2340cc2a1161c9 VIMG fae716b765f06b0b4bb501f05f2a7947 VIMG d16c29b13cc80db3185a7a9a96f4d2cc V

Μαθαμε τι πρέπει να κάνουμε για να μειώσουμε την  δημιουργία σκουπιδιών.

20230505 113112 220230505 11305420230505 113043 2

20230516 122827

Γνωρισαμε τα υλικα που ανακυκλώνονται και φτιάξαμε τις δικες μας Σουλες

20230510 125218

Γνωρισαμε τα ειδη των καδων και ξεχωρισαμε τα σκουπιδια

20230509 103047 220230509 103042 2

20230524 103712

Βγηκαμε βόλτα στη γειτονιά μας και παρατηρήσαμε τους κάδους.IMG 9beaf26c6d6a5b774039bd47e0da0dc3 V

Παίξαμε ομαδικά στην αυλή με τα ανακυκλώσιμα υλικά.

20230517 12085920230517 12162220230517 122513

Το επιτραπέζιο παιχνίδι τύπου γκρινιάρη βοήθησε τα παιδιά να οργανώσουν τις πληροφορίες και τις γνώσεις που έλαβαν

20230524 093150

Τα παιδιά αξιολογούν το πρόγραμμα :

20230524 105455 20230524 10560320230524 105632 20230524 105526

Συνεργατικές Δράσεις

Κατά την σχολική χρονιά 2022-2023 υπήρξαν κάποιες συνεργατικές δράσεις  με τα υπόλοιπα τμήματα του σχολείου. Τα παιδιά συναντιόντουσαν και συμμετείχαν σε κοινές δράσεις μέσα από διάφορες θεματικές ενότητες. Έτσι τους δόθηκε η ευκαιρία να γνωρίσουν τα παιδιά των άλλων τμημάτων , συνεργαστούν, να επικοινωνήσουν και να γνωρίσουν την αξία της συνεργατικής μάθησης.

Νήπια πράκτορες διατροφής : ΝΗΠΙΑ ΠΡΑΚΤΟΡΕΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

European School Radio : Καν’ το ν’ ακουστει “Η ΕΙΡΗΝΗ ΤΩΝ ΑΙΣΘΗΣΕΩΝ”

Ασφάλεια στο διαδίκτυο : Ασφάλεια στο διαδίκτυο (1)

Ανοιξη

Μαθαίνοντας για την Ανοιξη ασχοληθήκαμε με τα εξης:

Οι μηνες της ανοιξης

20230502 123908

Τα φρουτα της Ανοιξης

20230502 123923

Αποδημητικά πουλιά

20230502 123941  20230504 111436 20230504 111443 20230504 120549

Τα λουλουδια μας…20230503 094800 20230503 094751 20230503 094747

20230426 091513

Το πρωτομαγιατικο στεφανι μας

20230503 095046

Παγκόσμια μέρα των ζώων

Η 4η Οκτωβρίου  είναι η παγκόσμια μέρα  των ζώων.  Τα παιδιά έφεραν φωτογραφίες από τα κατοικίδια τους και τα παρουσίασαν στους συμμαθητές τους.τα ζωα 

Τα κολλήσαμε σε ένα χαρτόνι και τα κρεμασαμε στην τάξη μας για να τα έχουμε στην συντροφιά μας , όλη τη χρόνια

20221004 090659 20221018 112359 1

Στη συνέχεια  διαβάσαμε το παραμύθι Λάκυ το αδεσποτάκι : https://www.ebooks4greeks.gr/laky-to-adespotaki και συζητήσαμε  για τα αδέσποτα ζωα, πως γίνονται  αδέσποτα , πως νοιώθουν τα ζώα αυτά,  τι μπορούμε να κάνουμε  εμείς.

Είδαμε τα δικαιώματα των ζώων , τα αναλύσαμε και τα μάθαμε κι εμείς για να ξέρουμε να τα εφαρμόζουμε.

20221007 120559

Φτιάξαμε μια αφίσα  με ζώα με τις παλαμες μας με παλαμες

στην οποία  ζωγραφίσαμε τα δικαιώματα των ζώων 20221006 09092220221007 120543

Χωρίσαμε τα ζώα σε τρεις ομάδες, ανάλογα  με το που ζούνε και τα κολλησαμε σε χαρτονια

20221007 120525 20221007 120520 20221007 120515

Χωριστήκαμε κι εμείς σε τρεις ομάδες . Στην ομαδα του αγροκτήματος , της ζούγκλας και του δάσους.  Η κάθε ομάδα  έπρεπε  να συνεργαστεί και να ζωγραφίσει  τα ζώα που της ανήκουν και το μέρος.

20221007 120501 20221007 120455 20221007 120447

Κλείνοντας Φτιάξαμε  όλοι από μια όμορφη γατούλα.

20221004 115723

 

9η Πανελληνια μέρα σχολικού αθλητισμού.

30 Σεπτεμβρίου γιορτάσαμε την 9η Πανελληνια μέρα σχολικού Αθλητισμού. Με το σύνθημα “ΑΘΛΗΣΗ κάθε μέρα, ΥΓΕΙΑ μια ΖΩΗ ” ξεκινήσαμε την ενασχόληση μας με το θέμα του Αθλητισμού.

Κάνοντας μια μικρή αναδρομή στο παρελθόν γνωρίσαμε για τον αθλητισμό στην αρχαία Ελλάδα με τις ιστορίες  της Κολυμπιτσας και του Τρεχαλίτσα : http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2162/Fysiki-Agogi_A-B-Dimotikou_html-empl/index2_2.html

Στη συνέχεια  είδαμε καρτέλες με αθλήματα  και τις συζητήσαμε.  Κάποια αθλήματα τα γνωρίζαμε κάποια τα μάθαμε  τωρα.



Λήψη αρχείου

20220930 09594020220930 095953

Ξεχωρίσαμε τα αθλήματα του πενταθλον.

Στη συνέχεια  κατασκευασαμε τα μετάλλια  που παίρνουνε οι αθλητές στους αγώνες και αποφασίσαμε να διοργανώσουν αθλητικούς αγώνες στην τάξη μας.

Το κάθε  παιδί  διάλεξε μια κάρτα  που απεικόνιζε ένα  άθλημα,   με βάση  αυτό που του έτυχε διαγωνίστηκε 20220930 12164020220930 121656

Και οι αγώνες ξεκίνησαν

collage 4 collage 3 collage 2 20220930 122210

Το διασκεδάσαμε πάρα  πολύ!!!

Στο τέλος έγινε και απονομή των μεταλλίων collage 1

ΜΠΡΑΒΟ σε όλα τα παιδιά.

 

Παρουσιάζοντας τον εαυτό μας!!!

Ήρθε η ώρα  να γνωρίσουμε ο ένας τον άλλο πιο αναλυτικά.

Ακούσαμε το τραγούδι  Εγώ είμαι εγώ https://m.youtube.com/watch?v=kHPxgSLras0

με αυτό το τραγούδι  καταλάβαμε ότι όσο διαφορετικοι κι αν είμαστε ωστόσο είμαστε ξεχωριστοί και όλοι αγαπητοί. Γι αυτό κι ο καθένας μας έχει τις δικές του προτιμήσεις.

Τις προτιμήσεις μας αυτές  τις παρουσιάζουμε  με τη δημιουργία ενός lap book.

Τα παιδιά  δούλεψαν  μεμονωμένα  και οργάνωσαν την παρουσίαση  του εαυτού τους.

20220929 112018 20220929 111949 20220929 125224 20220929 125201

Πρώτες μέρες στο σχολείο!!!!

Πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο και η προσαρμογή μας κύλησε ομαλά.  Το πρόγραμμα πλούσιο σε παιχνίδια αλλά και σε χειροτεχνίες!!!! Οι μικροί  μας καλλιτέχνες  έδειξαν  το ταλέντο  τους και τις ανησυχίες τους…

  • Παιχνίδια  γνωριμίας της ομάδας.20220926 10245220220926 102511
  • Παιχνίδια  γνωριμίας του χώρου.collage
  • Παιχνίδια συγκρότησης των κανόνων της τάξης.20220926 10252320220926 102520
  • Παιχνίδια με το όνομά μας.20220926 102442 

20220926 102430

Πάσχα ευλογημένο

Το Πάσχα πλησιάζει δύο εβδομάδες μας έμειναν. έτσι λοιπόν οι τελευταίες μας ενασχολήσεις θα είναι για το Πάσχα. 

Αρχικά μιλάμε για την ιστορία του Πάσχα μας και μέσα από εικόνες ξετυλίγουμε τα γεγονότα της Μ. Εβδομάδας.

Στη συνέχεια δίνουμε στα παιδιά την ευκαιρία να αφηγηθούν την ιστορία  βάζοντας στη σειρά της εικόνες. Τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες ζωγραφίζουν από μία εικόνα της ιστορίας του Πάσχα και τη παρουσιάζουν στους συμμαθητές τους.

Χριστούγεννα στο Νηπιαγωγείο Πυθαγορείου

Κάθε χρόνο τα τελευταία χρόνια υποδεχόμαστε τα παιδιά τα Χριστούγεννα με μια ταινία. Το ποντικάκι που ήθελε να αγγίξει ένα αστεράκι. Πρόκειται για ένα παραμύθι του Ευγένιου Τριβιζά σε κινούμενα σχέδια και πραγματικά είναι πολύ ωραίο και αρκετά σύντομο.

Μπορείτε να το βρείτε εδώ: https://www.youtube.com/watch?v=wnqH47WAEpU&list=PLvnajsU105hr6s5Xz7pKEpdQYcGGSvygE&index=2