S5 – Το πήρες το μήνυμα

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 3 – 1η Δραστηριότητα

ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕΣΟΔΙΑΣΤΗΜΑΤΟΣ 5 & 6

ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ :      ΒΑΝΗ ΕΛΕΝΑ

ΚΑΦΕΤΖΗΔΑΚΗ ΜΑΡΙΑ

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ : ΣΥΛΛΟΓΗ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ

ΚΕΦ. 47 «Το πήρες το μήνυμα;» Άλλοι τύποι γραφημάτων

 

ΣΤΟΧΟΙ:

  • Να συγκεντρώνουν στοιχεία σε πίνακα για εξαγωγή συμπερασμάτων.
  • Να χρησιμοποιούν το υπολογιστικό φύλλο excel.
  • Να παρουσιάζουν τα αποτελέσματα με μορφή γραφήματος.
  • Να αποθηκεύουν τα αρχεία τους.

Δίνεται στους μαθητές το παρακάτω φύλλο εργασίας που θα επεξεργαστούν στην αίθουσα της πληροφορικής.

Φύλλο Εργασίας

 

Το υπολογιστικό φύλλο (Excel) που καλούνται να ετοιμάσουν οι μαθητές θα έχει την ακόλουθη μορφή:

Υπολογιστικό φύλλο Excel

Στο τέλος οι μαθητές καλούνται εν συντομία να απαντήσουν  σε ερωτήσεις αντλώντας πληροφορίες από το διάγραμμα.

 

ΠΡΟΣΤΙΘΕΜΕΝΗ ΑΞΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΟΥ ΦΥΛΛΟΥ

Η χρήση του υπολογιστικού φύλλου (MS excel) αποτελεί ένα έξυπνο εργαλείο για τη

διδασκαλία ποικίλων θεμάτων, παρόλο που είναι ευρέως διαδεδομένο για τη χρήση

του στα Μαθηματικά.

Στο φύλλο εργασίας που προετοιμάσαμε για το μάθημα των Μαθηματικών της Στ’

τάξης (Κεφ.47) οι μαθητές ασκούνται στην χρήση του υπολογιστικού φύλλου και η

προστιθέμενη αξία της χρήσης του έγκειται στα παρακάτω:

  1. Οι μαθητές έχουν   σε   πίνακα   τη   σωματομετρική   ανάπτυξη   της   μαθήτριας,

οπότε αποκτούν μία ξεκάθαρη εικονική αναπαράσταση για το θέμα με το οποίο

θα ασχοληθούν.

  1. Με την χρήση   του   γραφήματος   η   εικονική   αυτή   αναπαράσταση   ενισχύεται

ακόμη περισσότερο.

  1. Με την ακολουθία οδηγιών για την δημιουργία του πίνακα ασκούνται στο να

εκτελούν προσεκτικά τα βήματα ώστε να παράξουν έργο  (κατανόηση απλών

εντολών).

  1. Το αποτέλεσμα της προσπάθειάς τους βρίσκεται μπροστά στην οθόνη τους

(πίνακας, γράφημα).

  1. Αντλούν ικανοποίηση καθώς βλέπουν   τα   αποτελέσματα   των  βημάτων που

εκτέλεσαν.

  1. Παρατηρώντας και μελετώντας   τα   σωματομετρικά   χαρακτηριστικά   του

πίνακα, που αποτελούν τα δεδομένα, εξάγουν συμπεράσματα ενεργοποιώντας

διεργασίες που στηρίζονται στην κριτική σκέψη.

  1. Καθώς καλούνται να   απαντήσουν  για το διάγραμμα   που   θα   μπορούσαν   να

χρησιμοποιήσουν   ασκούνται   στην   επίλυση   προβλήματος   και   στην   χρήση

επιχειρηματολογίας προκειμένου να στηρίξουν τη γνώμη τους.

  1. Μελετώντας τον πίνακα πραγματοποιούν κατά προσέγγιση υπολογισμούς και

συγκρίνουν μεταξύ τους τιμές (λογικομαθηματική σκέψη)

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.