Ευρωπαϊκά προγράμματα αδερφοποίησης Σχολείων e Twinning
Δευτέρα, 3 Δεκεμβρίου 2018, 15:28  Με ετικέτα ,
Από: ΠΡΙΤΣΑ ΕΛΕΝΗ | Κάτω από: Ευρωπαϊκά προγράμματα

Ευρωπαϊκά προγράμματα αδερφοποίησης Σχολείων e Twinning

  «Twinspace» πλατφόρμα επικοινωνίας και συνεργασίας

       Το «Twinspace» είναι ένα πολύγλωσσο εργαλείο, στη διάθεση των μελών της Ευρωπαϊκής Εκπαιδευτικής κοινότητας eTwinning. Ο τρόπος που επιλέγει κανείς να το χρησιμοποιήσει, εξαρτάται από τις ανάγκες και τους σκοπούς που ο δημιουργός και διαχειριστής του ορίζει. Έτσι μπορεί να χρησιμοποιηθεί:

  • Ως βάση για επικοινωνία ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς της ίδιας ειδικότητας ή διαφορετικών ειδικοτήτων κατά τη διαδικασία διαθεματικής προσέγγισης θεμάτων και δραστηριοτήτων αλλά και των μαθητών μέσω των εργαλείων που διαθέτει η πλατφόρμα (email, chat, forum, live τηλεσυναντήσεις)
  • Ως μία αίθουσα προσωπικού, όπου οι καθηγητές συνεργάτες συζητούν και προετοιμάζουν δραστηριότητες για τους μαθητές τους ανάλογα με τα δικαιώματα χρήσης και παρέμβασης που ο διαχειριστής έχει παραχωρήσει. Πιο συγκεκριμένα, αρχικά ορίζεται διαχειριστής (ή ομάδα διαχειριστών) ο οποίος δημιουργεί κωδικούς χρήσης με δικαίωμα πρόσβασης ή επεξεργασίας σε συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς, μαθητές αλλά και επισκέπτες (π.χ γονείς)
  • Ως μία ψηφιακή σχολική τάξη, όπου οι καθηγητές προσκαλούν μαθητές και πραγματοποιούν το έργο τους.
  • Ως ένα χαρτοφυλάκιο: όπου οι συνεργάτες συγκεντρώνουν τα σημαντικότερα κείμενα, αποτελέσματα και συνδέσμους.
  • Ως μία αίθουσα έκθεσης, όπου τα αποτελέσματα του έργου είναι προσβάσιμα στο κοινό μέσω της δημοσιοποίησής του (project journal).
  • Ως χώρο υλοποίησης συνεργατικών δραστηριοτήτων, αξιοποιώντας τόσο τις δυνατότητες εργαλείων της ίδιας πλατφόρμας, όσο και με την ενσωμάτωση εφαρμογών από τον διαχειριστή.

 

 «It sounds like a…castle»: Ευρωπαϊκό Συνεργατικό Σχέδιο eTwinning/ Περιγραφή 

    Το «It sounds like a…castle» είναι ένα ευρωπαϊκό συνεργατικό σχέδιο eTwinning που υλοποιήθηκε στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Καρδίτσας κατά το σχολικό έτος 2013-14 σε συνεργασία με το 12ο Δημοτικό Σχολείο Καρδίτσας και σχολεία από την Ισπανία, Πολωνία και Ουαλία. Το κάστρο ήταν το σημείο αναφοράς του σχεδίου, αφού όλα τα σχολεία που συμμετείχαν βρίσκονταν σε περιοχές όπου υπήρχε κάστρο. Ο όρος κάστρο χρησιμοποιήθηκε στο σχέδιο τόσο με την πραγματική, όσο  και με τη μεταφορική του έννοια, ως το «οχυρό» απέναντι σε κάθε πρόβλημα και δυσκολία.  Μέσα από τις δραστηριότητες του σχεδίου, όλοι οι συμμετέχοντες μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς, «έχτισαν» το «κάστρο» της φιλίας απέναντι σε προβλήματα όπως η ξενοφοβία και ο ρατσισμός, προσεγγίζοντας έτσι ανθρωποκεντρικά τον όρο «Ευρώπη» και «Ευρωπαϊκή Ένωση». Ύψωσαν τα «τείχη» του «κάστρου» τους ως το οχυρό, που μπορεί να βοηθήσει στην επίλυση προβλημάτων, όπως η βία και η καταστροφή του φυσικού περιβάλλοντος. Η ιστορία, τα παραμύθια, οι θρύλοι, η ζωγραφική, τα παιχνίδια, οι Τ.Π.Ε, οι ξένες γλώσσες, η μουσική και οι ήχοι, ήταν τα μέσα προσέγγισης του θέματος, που μέσα από τις συνεργατικές διαδικτυακές δραστηριότητες και την επικοινωνία, έφεραν τα αποτελέσματα που τέθηκαν ως στόχοι στον αρχικό σχεδιασμό από τη Διακρατική παιδαγωγική ομάδα του σχεδίου. Το σχέδιο είχε αντίκτυπο σε αρκετά γνωστικά αντικείμενα, λόγω του διαθεματικού του χαρακτήρα, υλοποιήθηκε έτσι στις ώρες της Ιστορίας, Τεχνικών, Αγγλικών, Μουσικής, Πληροφορικής και Ευέλικτης ζώνης. Η τεχνολογία ήταν το βασικό μέσο υλοποίησης του έργου σε όλες της φάσεις του. Από την εξεύρεση των Ευρωπαίων συνεργατών, την επικοινωνία και τον σχεδιασμό του, την καθοδήγηση και υποστήριξη στη χρήση του twinspace και των εργαλείων, την υλοποίηση των δραστηριοτήτων κάνοντας χρήση συνεργατικών εργαλείων Τ.Π.Ε, την αξιολόγηση αλλά και τη διάχυση των αποτελεσμάτων. Περισσότερα για το βραβευμένο για το Σχέδιο που κατέκτησε και το 2ο Πανελλήνιο Βραβείο στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό ‘εργων e Twinning, κάνοντας κλικ στους παρακάτω συνδέσμους:  1)  https://www.slideshare.net/elenpritsa/it-sounds-like-acastle-1-1

2)https://www.youtube.com/watch?v=DVMPhxq2Ffg



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση