Το φανάρι των συναισθημάτων

20241119 123655

Το φανάρι μας το έχουμε τοποθετήσει σε εμφανές σημείο μέσα στην τάξη μας και μας βοηθάει να παίρνουμε τις σωστές αποφάσεις και να σκεφτόμαστε πριν δράσουμε, χωρίς να παρασυρθούμε από τα συναισθήματά μας (θυμό ή λύπη).

Το κόκκινο μας θυμίζει ότι πρέπει να σταματήσουμε και να ηρεμήσουμε παίρνοντας μερικές ανάσες και μετρώντας μέχρι το δέκα. Το πορτοκαλί μας προτρέπει να σκεφτούμε τις πιθανές λύσεις που έχουμε στο ζήτημα που έχει παρουσιαστεί και τις συνέπειες αυτών. Αφού έχουμε επιλέξει την καλύτερη λύση, το πράσινο χρώμα μας παρακινεί να δράσουμε.

Το φανάρι αποδεικνύεται χρήσιμο τόσο στη διαχείριση και την έκφραση των συναισθημάτων μας, όσο και στην επίλυση των συγκρούσεων. Η οπτική αναπαράσταση αυτού βοηθάει τους μαθητές στη συνεχή υπενθύνιση των βημάτων, ώστε η διαδικασία να αφομιωθεί και να οδηγηθούμε στα ύψιστα και προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα.

Οι αφίσες μας για τα περιβαλλοντικά προβλήματα

20241118 105938 2 20241118 105926 2 20241113 103641 2 20241113 102300 1 20241113 102253 1 20241113 093529 1 20241113 093518 1 20241108 091109 1

Στα πλαίσια του μαθήματος της Γλώσσας και συγκεκριμένα της ενότητας “Εμένα με νοιάζει”, το μάθημα “Στάση Βροχοσταλίδων” αποτέλεσε την αφορμή για να μελετήσουμε με τα παιδιά ποικίλα περιβαλλοντικά προβλήματα, όπως η τρύπα του όζοντος, το φαινόμενο του θερμοκηπίου, η ρύπανση της ατμόσφαιρας, η ρύπανση των υδάτων κ.α. και να επικεντρωθούμε στο φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής και στις συνέπειές του.

Αφού χρησιμοποιήθηκε το βίντεο ως εποπτικό μέσο που κατέστησε κατανοητά με απλό τρόπο τα πιο σύνθετα περιβαλλοντικά προβλήματα, οι μαθητές και οι μαθήτριες χωρίστηκαν σε ομάδες των 4 ατόμων. Κάθε ομάδα ανέλαβε να μελετήσει από ένα πρόβλημα που απειλεί το περιβάλλον, το οποίο τους δόθηκε σε μορφή κειμένου, ώστε να αναπτυχθούν δεξιότητες που σχετίζονται με την ανάλυση, την επεξεργασία και την κατανόηση κειμένου.

Στη συνέχεια, κλήθηκαν να αναδείξουν κάθε πρόβλημα μέσα από τη δημιουργία μιας αφίσας, ώστε να ενημερώσουν και να ευαισθητοποιήσουν τον κόσμο γι’αυτό.

Οι εργασίες που δημιουργήθηκαν ήταν εντυπωσιακές και αναρτήθηκαν σε εμφανές σημείο της τάξης για να ενημερώσουν και τους υπόλοιπους μαθητές για το θέμα.

Έχω έναν καλό λόγο για όλους!

20241114 11390320241119 113057

 

 

 

 

 

 

 

 

Αυτή η δραστηριότητα είχε ως στόχο να ενισχύσει την αυτοπεποίθηση των παιδιών και το δέσιμό τους στην ομάδα.

Σε κάθε βιβλιαράκι, το κάθε παιδί, ύστερα από κλήρωση, ανέλαβε να ζωγραφίσει το πορτρέτο ενός συμμαθητή/τριάς του και στη συνέχεια να γράψει μερικά καλά λόγια για αυτό το παιδί.

Όλη αυτή η διαδικασία ενθουσίασε τους μαθητές/τριες, καθώς είδαν μέσα από τα μάτια των συμμαθητών τους τα πολλά θετικά στοιχεία του εαυτού τους!

Το αναρτήσαμε σε εμφανές σημείο μέσα στην τάξη για να θυμόμαστε να λέμε στους άλλους μόνο θετικά λόγια και σχόλια (λόγια αγάπης όπως τα είπαμε) και όχι σχόλια που πληγώνουν. Έτσι θα είμαστε μία αγαπημένη ομάδα!

Γιορτή για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940

 

20241113 103751 20241014 221942 20241014 221916 20241014 112825

Φέτος η τάξη μας ανέβαλε να διοργανώσει τη γιορτή για την Επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940.

Με πολύ ενθουσιασμό, λοιπόν, ετοιμάσαμε τις προσκλήσεις μας και την αφίσα για τη γιορτή μας, κάναμε τις πρόβες μας και ήμασταν έτοιμοι/ες να παρουσιάσουμε σκετσάκια, ποιήματα και τραγούδια για να τιμήσουμε όσους αγωνίστηκαν για την ελευθερία της πατρίδας μας.

Το αποτέλεσμα μοναδικό και πολύ συγκινητικό! Μπράβο σε όλα τα παιδιά!!!

Το τραγούδι που συνόδευσε το παραμύθι μας

Για να θυμόμαστε πάντα όσα μάθαμε κατά τη δημιουργία του παραμυθιού μας, το συνοδεύσαμε με ένα τραγούδι σε μουσική της δασκάλας της μουσικής του σχολείου μας, κ. Λώρας Βοβώνη και σε στίχους δικούς μου.

Ας το τραγουδήσουμε όλοι μαζί!

Η ουρίτσα μου η κοντή

είναι διαφορετική

όμως δε με φοβίζει αυτό,

γιατί με κάνει μοναδικό!

 

Έτσι κι εσύ να μην ξεχνάς,

πως ό,τι έχεις διαφορετικό,

σε κάνει πολύ ξεχωριστό!

 

Στην αρχή τ’ άλλα σκυλιά

δεν καταλάβαιναν τέτοια ομορφιά,

αλλά μετά το αντιλήφθηκαν

κι έτσι με αποδέχτηκαν.

 

Κι η καρδιά μου γέμισε

με συναισθήματα γλυκά,

κι εγώ πετάω κάθε μέρα

ως τα σύννεφα ψηλά!

 

 

Το παραμύθι μας: Η Λίτσα, η σκυλίτσα, με την όμορφη ουρίτσα!



Λήψη αρχείου

Μετά το πρόγραμμα ανάπτυξης δεξιοτήτων αφηγηματικού λόγου ήμασταν έτοιμοι να φτιάξουμε το δικό μας παραμύθι. Έτσι δημιουργήθηκε η Λίτσα!

Πρόγραμμα ανάπτυξης δεξιοτήτων αφηγηματικού λόγου

0fc36de9 3751 4e99 a295 9065c036ed92 2df37d43 d373 45f8 84f1 896612019c4b 3a53496d 546b 485a 8eb6 0a13cc34daaf 3d433362 7b96 4ed7 a201 29a3014849d8 15c189fa 36df 4701 9ea3 0c2e88e12f82 023d78a9 fea3 42a3 8e8e 34d810b3538b 28c58bd7 2ebb 41f0 a1e7 558ef8ca5ca1 320f012b 2de3 4b4f 952b 9fdb7095568c 633f9017 0df0 49e8 bbaa 32e3bb613b9f 5156a254 2b21 4c17 b00b 33763cd6bac2 8617f5bf 6081 489a 884e 337e1a0580e8 08862dbb b5ef 401b b990 9bf989e0aa6f a6c26bc2 a33e 4fda 8d62 d53038f201fb b931cb05 d1e0 4034 9444 fa21ff747d8f b3953c60 9935 415d b0e7 eff736443e5b c6d127c1 276b 4fa4 b68e d1e5e9d65dd4 d091ea8c 74bf 421d 899e 7117f2b19f4c d3046222 853b 474a 8d71 7a50bbe4de36 f114399b b2fc 4d98 9356 d2de2a1cbec1

Την περσινή σχολική χρονιά (2023-2024) εφαρμόστηκε στην τάξη ένα πρόγραμμα ανάπτυξης δεξιοτήτων αφηγηματικού λόγου το οποίο διήρκησε 1,5 μήνα. Μέσα από ποικίλες δραστηριότητες (ελεύθερη δημιουργική γραφή – ατομικά, εκμάθησης μερών παραμυθιού μέσα από την επεξεργασία ιστοριών, εκμάθησης της “συνταγής” του παραμυθιού, ομαδική γραφή και δραστηριότητες αυτοδιόρθωσης) καλλιεργήθηκαν χρήσιμες δεξιότητες οι οποίες εξόπλισαν τους μαθητές/τριες και τους κατέστησαν έτοιμους/ες να αντιμετωπίσουν κι αυτή τη σχολική χρονιά τέτοιου είδους κείμενα, να μπορούν να τα γράφουν και να τα επεξεργάζονται.

Καλή σχολική χρονιά!

288a7317 508f 482a 9a80 305aa554da9d 0845bde8 a431 4214 9074 12fcb8274faa 8e3b6a2f 2a54 4fb8 80a2 11c812c992ae

Στολίσαμε την τάξη μας, ετοιμάσαμε τα δωράκια μας και περιμέναμε τα παιδιά για να τους ευχηθούμε καλή σχολική χρονιά! Το θέμα του στολισμού μας για φέτος αποτέλεσαν οι σοφές κουκουβάγιες και μας έδωσαν την αφορμή να ξεκινήσουμε μία πολύ όμορφη συζήτηση για το τι κάνει έναν άνθρωπο να είναι σοφός.

Καταλήξαμε σε πολύ χρήσιμα συμπεράσματα, όπως το ότι ένας σοφός άνθρωπος ξέρει να βοηθάει, να αγαπάει, να λέει συγγνώμη και ευχαριστώ, να παραδέχεται το λάθος του, να μοιράζεται, να αναζητάει τη γνώση και την αλήθεια!

Ο στόχος μας, λοιπόν, για φέτος είναι να γίνουμε κι εμείς σοφοί άνθρωποι!