Επιχειρηματολογικό κείμενο

Δίνεται το κείμενο

 

  • Στο σχολείο μας διδάσκουν ιστορία, γεωγραφία, γραμματική, μαθηματικά. Σε τι μας χρησιμεύουν όλα αυτά;
  • Μα, ακριβώς αυτές είναι μερικές γνώσεις που είναι απαραίτητες για τη ζωή μέσα στην κοινωνία και σου χρειάζονται για να κατανοήσεις τους ανθρώπους γύρω σου και τον κόσμο που είναι φτιαγμένος. Αυτά που μαθαίνεις στο σχολείο είναι γενικές γνώσεις, όπως λέμε.
  • Τα μαθηματικά όμως δε μου αρέσουν! Δε χρησιμεύουν σε τίποτα.
  • Τα χρειάζεσαι, παρ’ όλα αυτά, για να ξέρεις να κάνεις αριθμητικές πράξεις, να μετράς τα χρήματα σου, να αγοράζεις τα ρούχα σου και να πηγαίνεις σινεμά. Και εξάλλου, αν δεν υπήρχαν τα μαθηματικά, οι μηχανικοί δε θα μπορούσαν να κατασκευάσουν τις γέφυρες, τα αεροπλάνα και τα αυτοκίνητα. Οι θετικές επιστήμες, τα μαθηματικά, η φυσική, η χημεία, η βιολογία κτλ. Συγκαταλέγονται στις γνώσεις που είναι απαραίτητες για να κατανοήσεις τον κόσμο. Καθετί που σε περιβάλλει είναι προϊόν των μεγάλων ανακαλύψεων. Για να κατανοήσεις το σύμπαν, τον τρόπο που αυτό λειτουργεί, από το μέγιστο μέχρι το απειροελάχιστο…

Jerome Clement
Συζητώντας με την κόρη μου για τον πολιτισμό,
εκδ. Μεταίχμιο

    Διάβασε το κείμενο και…

  • Ανάμεσα σε ποιους νομίζεις ότι γίνεται η συζήτηση;
    …………………………………………………………………………………………………………
    ………………………………………………………………………………………………………..
  • Για ποιο θέμα εκφράζονται επιχειρήματα στον παραπάνω διάλογο:
    ( κύκλωσε το σωστό)
    Πρόταση εισαγωγής νέων μαθημάτων.
    Πόσο σημαντικό εφόδιο είναι η μόρφωση σε κάθε άνθρωπο.
    Η σημασία των μαθηματικών στη ζωή μας.
  • Η μαθήτρια δηλώνει πως τα μαθηματικά δε χρησιμεύουν σε τίποτα, χωρίς να διατυπώνει συγκεκριμένα επιχειρήματα. Με ποια επιχειρήματα θα μπορούσε να υποστηρίξει τη γνώμη της;
    ……………………………………………………………………………………………
    ……………………………………………………………………………………………
    ……………………………………………………………………………………………
    ……………………………………………………………………………………………
    ……………………………………………………………………………………………
    ……………………………………………………………………………………………
  • Πρόσθεσε ακόμα τρία επιχειρήματα σε αυτά που αναφέρονται στον διάλογο για τη χρησιμότητα των μαθηματικών. Χρησιμοποίησε υποθετικές προτάσεις.