Δεκ 22 2015

ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ – ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ

ΜΑΘΗΜΑ: Ν.Ε. ΓΛΩΣΣΑ

ΤΑΞΗ: Γ΄

ΕΝΟΤΗΤΑ 3η, «Είμαστε όλοι ίδιοι – είμαστε όλοι διαφορετικοί»

ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΕΛΕΝΗ ΓΚΟΝΟΥ

 

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

  1. Μεταβείτε στην ιστοσελίδα Η ΠΥΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ και αναζητήστε στο λεξικό της Νέας Ελληνικής του Τριανταφυλλίδη τις σημασίες των λέξεων: ρατσισμός, ξενοφοβία, πρόσφυγες, μετανάστες και γράψτε τις.
  1. Μεταβείτε στις παρακάτω ιστοσελίδες και διαβάστε άρθρα σχετικά με το θέμα των προσφύγων και μεταναστών:

http://www.vlioras.gr/Philologia/Composition/Ratsismos.htm

http://www.amnesty.org.gr/refugees-and-migrants/

http://www.unhcr.gr/ekpaideysi/ekpaideytiko-yliko.html?L=kczsggakdk

http://www.youtube.com/unhcrgreece

http://www.1againstracism.gr

http://www.taxidifygis.org.cy/game_cy.html

http://data.unhcr.org/mediterranean/regional.php

http://www.unhcr.gr/keepintouch.html?L=fqvhjpqcfd

Αλεξάνδρα Γερακίνη, Για τα ανθρώπινα δικαιώματα !!!

https://www.buncee.com/buncee/v2/247296&share_key=3483ba5b8a9511e59eff00185179db73

Ειρήνη – Η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα

https://www.youtube.com/watch?v=WQJhuAfVTqo

Γεννηθήκαμε Ελεύθεροι και Ισοι

https://www.youtube.com/watch?v=maE9-q3ahL0&list=PL27F041FEE3CC5741

Είναι ωραίο να είσαι διαφορετικός

https://www.youtube.com/watch?v=i-e_74uyiao&index=2&list=PL27F041FEE3CC5741

Ανθρώπινα δικαιώματα!!!

https://www.youtube.com/watch?v=y8K1GocZgBw

Η Ιστορία των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων !!!

https://www.youtube.com/watch?v=Stjg0-ZcNEY

 

Στη συνέχεια διαβάστε άρθρα από διάφορες εφημερίδες για το ίδιο θέμα:

Έλληνες και μετανάστες, http://www.tovima.gr/opinions/article/?aid=274740

Ο ρατσισμός δεν έχει θέση, http://www.tanea.gr/opinions/all-opinions/article/4484093/?iid=2

Πώς γεννιέται η ξενοφοβία, http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=59827

Το γράμμα μιας μετανάστριας, http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_2_26/02/2010_392071

Το ρατσιστικό φαινόμενο, http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_2_19/01/2010_387302

 

  • Καθώς και την ερευνητική εργασία πάνω στο ίδιο θέμα των μαθητών:

Πέτρου και Χρυσούλας Πανηγυράκη, Μαρίας Πέρρα και Κατερίνας Φεφέ το σχολικό έτος 2014 – 2015

http://gym-evsch-n-smyrn.att.sch.gr/stuedents/ergasies2014-15/ereuna-ratsismos-gkonou-2014-15.pdf

  1. Με βάση αυτά που έχετε διαβάσει και δει απαντήστε επιγραμματικά σε τρεις από τις παρακάτω ερωτήσεις:

 

Α΄ ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΩΝ

 Τι κοινό και τι διαφορετικό έχει ένας πρόσφυγας και ένας μετανάστης;

  1. Με ποιον όρο πρέπει να αντικατασταθεί ο όρος «λαθρομετανάστης» και γιατί;
  2. Πώς εκδηλώνονται τα ρατσιστικά αισθήματα των Ελλήνων εναντίον των ξένων που καταφεύγουν στη χώρα μας;
  3. Για ποιους λόγους ξένοι που ζουν και εργάζονται στη χώρα μας αντιμετωπίζονται με καχυποψία και προκατάληψη από το γηγενή πληθυσμό;
  4. Ποιες κοινωνικές επιπτώσεις μπορεί να επιφέρει μια τέτοια στάση;
  5. Για ποιο λόγο δεν ήταν προετοιμασμένη η χώρα μας να υποδεχθεί τους μετανάστες;
  6. Τελικά πώς πρέπει κατά τη γνώμη σας να αντιμετωπίζεται το θέμα των μεταναστών στη χώρα;

 

Β΄ ΟΜΑΔΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ

  1. Επιλέξτε οπωσδήποτε μία από τις παρακάτω δημιουργικές εργασίες:
  • Στόχος σας είναι να παρουσιάσετε ένα ρεπορτάζ με θέμα τις σύγχρονες εμπόλεμες ζώνες και το νέο κύμα της προσφυγιάς (στατιστικοί πίνακες προσφυγικών ροών, απώλειες, προβλήματα, αντιμετώπιση κρατών).
  • Αποστολή σας να δημιουργήσετε ένα λογοτεχνικό έργο (ποίημα ή διήγημα) με αντιπολεμικό μήνυμα ή με θέμα τους πρόσφυγες – μετανάστες. Μπορείτε επίσης να το οπτικοποιήσετε με εικόνες της αρεσκείας σας σε ένα power point.
  • Αποστολή σας να γράψετε τη σελίδα ενός ημερολογίου γραμμένου από ένα παιδί – πρόσφυγα, που ζει σε κάποιο καταυλισμό, αφού γλίτωσε από τον πόλεμο και βρίσκεται στο δρόμο προς το άγνωστο. Μπορείτε αν θέλετε να εικονογραφήσετε αυτό το ημερολόγιο με φωτογραφίες που θα επιλέξετε από το διαδίκτυο ή με δικά σας σχέδια.

 

 

 

 

 

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ – ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ




Λυπούμαστε αλλά δεν επιτρέπεται η προσθήκη σχολίων προς το παρόν.