Τρέξε LOL-α, τρέξε

 

( μια ελάχιστη άσκηση ενεργών πολιτών σε…αξίες)

 

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ενότητα 6η: ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΩΝ ΑΞΙΩΝ

Αρχή  :        

 

 

 

-Φύλλα εργασίας :

ΟΜΑΔΑ Α΄

   Σύνταξη ερωτηματολογίου προς τη σχολική σας κοινότητα για τη διερεύνηση προσφορών και ικανοτήτων για την εθελοντική κοινωνική εργασία(ενδεικτικές ερωτήσεις : -φύλο, – ηλικία, -ακαδημαϊκές γνώσεις, – πως αξιοποιώ του ελεύθερό μου χρόνου,-γιατί θέλω να προσφέρω εθελ.κοιν.εργασία; -τι περιμένω να αποκομίσω από την προσφορά μου; -ποια δυνατά σημεία της προσωπικότητάς μου θεωρώ ότι θα φανούν χρήσιμα; – μου αρέσει να συμμετέχω σε νέες δραστηριότητες/εμπειρίες; -προτιμώ να εργάζομαι μόνος ή σε ομάδα; -πόσο ελεύθερο χρόνο μπορώ να προσφέρω, ποιες μέρες ή ώρες της εβδομάδας; -προτιμώ να διεκπεραιώνω εργασίες ή να εργάζομαι πάνω σε ιδέες;), καταγραφή συμπερασμάτων με τη χρήση υπολ.φύλλου.

 

ΟΜΑΔΑΒ΄

     Καταγραφή παρατηρήσεων με οδηγό τη διαφήμιση και τις υπόλοιπες της ίδιας εταιρείας:( ίδιας θεματολογίας = hol double play ευέλικτα)

-τι φύλου και τι ηλικίας είναι τα άτομα;

-σε τι είδους κοινωνικό περιβάλλον δρουν;

-ποια κοινωνική στάση προβάλλεται;

-ποια δικαιώματα πολιτών καταπατούνται;

-ποιο το σύνθημα της διαφημιζόμενης εταιρείας;

-αλλάξτε την έκβαση του σεναρίου ώστε να εκφράζει την προσωπική σας οπτική και στάση πάνω στο θέμα(1. καλό θα ήταν να ακουστούν συνθετικά οι φωνές όλων των μελών της ομάδας, 2.καταγράψτε το νέο σενάριο χρησιμοποιώντας τον επεξεργαστή κειμένου δείχνοντας με αλλαγή χρώματος τις απόψεις των μελών και έπειτα με άλλο χρώμα την κοινή άποψη)

 

ΟΜΑΔΑ Γ΄

  Αξιοποιώντας α) το λογ.κειμ. «Όσο μπορείς» του Κ.Π.Καβάφη ως προς τη στάση ζωής που προβάλλει καθώς και τον τρόπο υπόδειξης αυτής της στάσης και β) τα συμπεράσματα της ομάδας Β΄ καταγράψτε τις παρατηρήσεις σας σε 3 παρ. σαν σενάριο για μια διαφήμιση-πρόταση στην προαναφερόμενη εταιρεία.(πρωταγωνιστές, περιβάλλον, χρόνος, χρήση χιούμορ, σλογκαν,)

 

ΟΜΑΔΑ Δ΄

   Διερευνήστε μέσα από αντιπροσωπευτικές διαφημίσεις, σχέδια, εικόνες, απόψεις , μουσική, λεξικά τις έννοιες : διάλογος, αλληλεγγύη, εθελοντισμός( το υλικό σας ή θα συντεθεί σε κολαζ αν είναι σε έντυπη μορφή ή σε περιβάλλον παρουσίασης στο τμήμα.

 

ΟΜΑΔΑ Ε΄

  Χρησιμοποιώντας το άρθρο 25 της Διακήρυξης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου καθώς και τα σχετικά κεφ. από το μάθημα της Κ.Π.Α που αναφέρονται στα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του πολίτη και το κειμ. στη σελ. 116 του σχολ. βιβλίου καθώς και τα συμπεράσματα των ομάδων Α, Β, Γ & Δ προετοιμάστε μια ομιλία προς τη σχολική σας κοινότητα με στόχο την ευαισθητοποίησή της σχετικά με τις κοινωνικές αξίες και το ρόλο του ενεργού πολίτη ( η ομιλία είναι δυνατό να γίνει αρχικά στο περιβάλλον του τμήματος, να ασκηθεί κριτική από τις υπόλοιπες ομάδες  και αφού γίνουν οι απαραίτητες διορθώσεις και καταγραφούν,στη συνέχεια,  με τη βοήθεια του προγράμματος  παρουσίασης, να αναδείξετε τα συμπεράσματα των ομάδων του τμήματος στο χώρο εκδηλώσεων του σχολείου  σε όλη τη σχολική κοινότητα).

Συγγραφέας: στις 26 Μαρτίου 2014 στις 19:51


Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *