Αναπαράσταση Εικόνας στον Υπολογιστή
Πώς καταφέρνουν οι υπολογιστές να απομνημονεύουν τις εικόνες, αφού μπορούν μόνο να χειρίζονται αριθμούς;
Η οθόνη του υπολογιστή υποδιαιρείται σε ένα πλέγμα με πολλές κουκκίδες, που λέγονται pixel (picture element, στοιχεία εικόνας).
Σε μία ασπρόμαυρη οθόνη, η κάθε κουκκίδα μπορεί να είναι άσπρη ή μαύρη. Αυτό που πρέπει να αποθηκεύσει ένας υπολογιστής, όταν απομνημονεύει μία εικόνα, είναι η πληροφορία για το ποια σημεία πρέπει να είναι, μαύρα και ποια άσπρα.
Η παρακάτω εικόνα είναι μεγεθυμένη για να δούμε τα pixel που την αποτελούν και δίπλα φαίνεται πως μπορεί να αναπαρασταθεί με τη βοήθεια των αριθμών.
Παράδειγμα: Η 1η γραμμή αποτελείται από 6 άσπρα pixel, 5 μαύρα και 6 άσπρα. Αναπαρίσταται λοιπόν σαν 6, 5, 6.
O πρώτος αριθμός είναι πάντοτε σε συσχέτιση με τον αριθμό των λευκών pixel στην αρχή της γραμμής. Αν το πρώτο pixel είναι μαύρο, η γραμμή θα αρχίζει με ένα 0.
Πηγή: CS Unplugged
Η εξάσκηση μπορεί να γίνει και στα παρακάτω προγράμματα:
Μερικές ζωγραφιές για εξάσκηση:
Δείτε εδώ για περισσότερες ιδέες