Έγκριση προγράμματος Erasmus+ ΚΑ229 με συντονιστικό ρόλο.

Με την έναρξη της φετινής χρονιάς το 23ο Νηπιαγωγείο Λάρισας, πρόκειται να υλοποιήσει ένα Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ του τομέα Σχολικής Εκπαίδευσης. Η παιδαγωγική ομάδα του σχολείου είναι ο συντονιστής και δημιουργός του προγράμματος με τίτλο «Prevention is better than Cure, as Hippocrates said». Το σχέδιο εγκρίθηκε, κατόπιν αξιολόγησης από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών Ελλάδας (ΙΚΥ), σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Ένωση για τη διετία 2019-2021 και χρηματοδοτείται από την ευρωπαϊκή ένωση. Οι δραστηριότητες σχεδιάστηκαν προσεκτικά, προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι του προγράμματος.


Το γενικό συντονισμό του όλου έργου έχει η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου, κα. Αντωνίου Ελισάβετ, ενώ υπεύθυνη επικοινωνίας είναι η νηπιαγωγός κα Νικολαϊδου Σiμέλα.


Το έργο με τίτλο «Prevention is better than Cure, as Hippocrates said», έχει ως άξονα τη υγιεινή διατροφή, την άσκηση και το «ευ ζην». Απευθύνεται σε μαθητές προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας και βασικός στόχος του είναι η βελτίωση και προαγωγή της ψυχικής, σωματικής υγείας και κοινωνικής ευεξίας των μαθητών. Πυρήνας του προγράμματος είναι η ιδέα ότι μέσα στη φύση o άνθρωπος μπορεί να αναζητήσει τρόπους πρόληψης και θεραπείας και να διαμορφώσει θετικές στάσεις για το περιβάλλον και την αειφορία. Αυτό θα επιτευχθεί συμμετέχοντας σε δράσεις με επιμέρους στόχους, όπως την κατανόηση της έννοιας της «Υγείας» και την αξία της υγιεινής διατροφής, μέσα από την διερεύνηση της Ιπποκρατικής θεωρίας.
Είναι ένα πρόγραμμα που δίνει την ευκαιρία σε εκπαιδευτικούς και σε μαθητές από Ιταλία, Ισπανία, Λιθουανία, Λετονία κι Ελλάδα (23ο Νηπιαγωγείο – 5ο Νηπιαγωγείο Φαρσάλων), να ανταλλάξουν απόψεις, να μοιραστούν ιδέες και καινοτόμους μεθόδους διδασκαλίας, με κοινό στόχο την συνεργασία, την αλληλεπίδραση, την επαφή με την κουλτούρα και τον πολιτισμό των λαών της Ευρώπης αλλά και την γνωριμία με διαφορετικά εκπαιδευτικά συστήματα. Κοινό όραμα όλων των εταίρων, αποτελεί η υιοθέτηση προτύπων, στάσεων και συνηθειών που οδηγούν στην ευζωία. Επιπλέον, η καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης στους μαθητές, και η θεμελίωση της ευρωπαϊκής τους ταυτότητας αποτελούν πρωταρχικοί στόχοι του έργου.
Τα αποτελέσματα του έργου ελπίζουμε να έχουν μακροπρόθεσμα οφέλη στους μαθητές, ώστε να αποφασίζουν και να ενεργούν συνειδητά για θέματα που επηρεάζουν την υγεία τους, μετουσιώνοντας σε πράξη τις σοφές ρήσεις του αρχαίου έλληνα θεραπευτή και φιλοσόφου Ιπποκράτη, «Κάλλιον το προλαμβάνειν παρά το θεραπεύειν» και «Η τροφή σου είναι το φάρμακό σου και το φάρμακό σου η τροφή σου».
Θα γνωρίσουν τις συνήθειες και τις συμπεριφορές παιδιών κάθε συνεργαζόμενης χώρας, τη διατροφή της οικογένειας (γονέων, παππούδων) στο παρελθόν, σε σύγκριση με αυτές που έχουν διαμορφωθεί σήμερα. Η ενεργός συμμετοχή και συνεργασία μεταξύ των παιδιών των σχολείων-εταίρων θα βελτιώσει τις κοινωνικές τους ικανότητες, προωθώντας τον αμοιβαίο σεβασμό, την υπευθυνότητα και την αλληλεπίδραση, ενισχύοντας την ευρωπαϊκή ταυτότητα.

Είναι επιτακτική η ανάγκη, η νέα γενιά να γνωρίσει και να αφομοιώσει ωφέλιμα πρότυπα και στάσεις που θα επηρεάσουν θετικά την ποιότητα ζωής σε όλη την πορεία της. Επειδή η πρώτη σχολική ηλικία είναι η πλέον κατάλληλη για την αφομοίωση συνηθειών και προτύπων, θεωρούμε ότι το συγκεκριμένο έργο θα έχει θετική επίδραση στους μαθητές προς την κατεύθυνση αυτή.

Αφήστε μια απάντηση