Ο δεκάλογος του μαθητή του 21ου αιώνα

27 Οκτώβριος 2011  Με ετικέτα ,

1. Έλα στο σχολείο κάθε μέρα, εκτός κι αν προτιμάς να συνδεθείς μέσω διαδικτύου.

2. Έλα για μάθημα στην ώρα σου ή μπες στην εικονική τάξη όποια ώρα της μέρας ή της νύχτας σε βολεύει καλύτερα.

3. Σήκω από τη θέση σου μόνο όταν χρειάζεται, κάτι που θα πρέπει να συμβαίνει συχνά για συνεργασία με άλλους ή παρουσίαση στην τάξη.

4. Φέρνε μαζί σου τα απαραίτητα βοηθήματα, όπως τον φορητό Η/Υ και το κινητό τηλέφωνό σου κάθε μέρα.

5. Μίλα μόνο όταν επιτρέπεται, στέλνε μηνύματα κάθε άλλη ώρα.

6. Μη μιλάς με τους διπλανούς σου, εκτός αν μοιράζεσαι ιδέες, βοηθάς ή βοηθιέσαι.

7. Χρησιμοποίησε κόσμια γλώσσα όταν μιλάς, ιστολογείς, στέλνεις μηνύματα SMS, twitter, κάνεις chat κλπ.

8. Μην αντιγράφεις, αλλά ανασκεύασε, επαναχρησιμοποίησε και δειγμάτισε έργο κι ιδέες άλλων αναφέροντάς τους ως πηγές.

9. Να ακολουθείς αμέσως τις οδηγίες του καθηγητή και των συμμαθητών σου.

10. Να είσαι ευγενικός, γενναιόδωρος και σεβαστικός κάθε στιγμή τόσο στην φυσική όσο και στην εικονική τάξη.

11. Να ολοκληρώνεις όλες τις εργασίες σου έγκαιρα και επιμελώς και υπέβαλλέ τις διαδικτυακά ή ως καταχωρήσεις στο ιστολόγιο ή το wiki σου, διαμοιράζοντάς τις με όσους σε ακολουθούν στο Twitter.

12. Κοντά τα χέρια σου, αλλά μοιράσου όλες τις ιδέες και τις γνώσεις σου με τα μέλη του προσωπικού περιβάλλοντος μάθησης (PLE).

13. Να μην θορυβείς στη γραμμή, στους διαδρόμους και τις τουαλέτες, εκτός κι αν βρίσκεσαι στο σπίτι και έχεις εισέλθει στην εικονική τάξη, οπότε και μπορείς να χορέψεις και να παίξεις μουσική.

14. Σήκωσε το χέρι σου αν χρειάζεσαι βοήθεια, αλλά μην τα περιμένεις όλα από το δάσκαλό, ρώτα τους διπλανούς ή στείλε μήνυμα στο προσωπικό σου περιβάλλον μάθησης.

15. Να γνωρίζεις τι πρέπει να μάθεις, γιατί, καθώς και τι θα κάνεις με αυτή την γνώση.

Πρόσθετα σημεία πέραν της αρχικής λίστας:

16. Να συμμετέχεις ενεργά στις ομαδικές εργασίες, σε συνεργασία με συμμαθητές από όλο τον κόσμο.

Πηγή: New Classroom rules

9 thoughts on "Ο δεκάλογος του μαθητή του 21ου αιώνα"

  1. Ο/Η Μίλτος λέει:


    Πως τον αντιλαμβάνεται ο μαθητής … και που οδηγούμε τα παιδιά μας:
    1. Τι να το κάνω το σχολείο … θα συνδεθώ μέσω διαδικτύου και θα κεράσω τον καλό μου φίλο να λύνει αυτός τις ασκήσεις για εμένα … που ξέρεις μπορεί να δημιουργηθεί έτσι και νέα δουλεία, με νέες θέσεις εργασίας, αυτών που θα αναλαμβάνουν τον ρόλο του εικονικού μαθητή για μένα.
    2. Για μάθημα στην ώρα μου; Τι είναι αυτά που λέτε; Αφού μπορώ να διαλέξω θα μπαίνω μετά τα μεσάνυχτα, θα ανοίγω και μια καλή μπυρίτσα, θα έχω ανοιχτό και το facebook και οποιαδήποτε άλλη χαζομαρίτσα έχει δημιουργήσει το σύστημα για να μου τρώει την πολύτιμη ώρα μου … και εννοείτε ότι θα είμαι στην τάξη μου … την εικονική φυσικά.
    3. Συνέχεια όρθιος θα είμαι, διότι συνεχώς χρειάζομαι συνεργασία με τους άλλους … και μάλλον όλοι όρθιοι θα είμαστε, σαν πάρτυ … οπότε δεν χρειαζόμαστε και τις καρέκλες (να μια οικονομία για το κράτος) … και όσο για την παρουσίαση την αφήνω στα κορόιδα.
    4. Ναι, ναι … σας ευχαριστώ … είχα πολύ άγχος για αυτό. Θα φέρνω την ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία πάντα μαζί μου … θα μπορώ να επικοινωνώ με τους εικονικούς μου φίλους σε όλον τον κόσμο ακόμα και στο σχολείο … θα μπορώ να καταγράφω το μάθημα χωρίς φόβο και θα το ανεβάζω στο youtube απευθείας … δεν θα μπορώ να ξεφύγω ούτε στο σχολείο από την εικονική πραγματικότητα … θα γίνω επάξια ένας ηλίθιος καταναλωτής.
    5. Μάγκα μου με έφτιαξες … θα στέλνω μηνύματα συνεχώς. Και αναρωτιόμουνα πώς θα περνάω την ώρα μου.
    6. Τι είναι αυτά που λες; Πάντα θα μοιράζομαι ιδέες … πάντα θα βοηθάω και θα βοηθιέμαι … οπότε ξέχνα την ησυχία και την προσήλωση στην τάξη.
    7. Μου έδωσες ιδέες δικέ μου! Δηλαδή θα μπορώ να κάνω chat, να μπαίνω στο twitter κλπ … και που ‘σαι … το μάθημα ξέχνα το. Και μη με ενοχλήσεις, γιατί θα σου πω πως κάνω εργασία. Σε έσκισα έτσι;
    8. Καλά … θα γίνω και ο πρώτος μαθητής με το «αντιγραφή – επικόλληση» … και ούτε που θα διαβάζω αυτά που θα αντιγράφω, και αν κάνω κάποιο λάθος θα το βρεις και θα το διορθώσεις εσύ, το κορόιδο.
    9. Πάντα … ιδίως των συμμαθητών μου.
    10. Μου βάζεις δύσκολα.
    11. Μου βάζεις δύσκολα, μέχρι το «και» … από εκεί και πέρα μείνε ήσυχος, καλά να είναι ο υπάλληλός μου.
    12. Μου βάζεις δύσκολα.
    13. Εντάξει, μην σε απασχολεί ο θόρυβος … πάντα σπίτι μου θα είμαι, έτσι θα στείλω και σένα σπίτι σου αφού τι θα κάνεις εσύ στο σχολείο αν δεν είμαι εγώ. Όσο για την μουσική και τον χορό έχεις δίκιο … γιατί δηλαδή να διαβάσω;
    14. Ναι βρε … ας το καταργήσουμε τον δάσκαλο … με τα μηνύματα νομίζω ότι είναι καλύτερα.
    15. Μου βάζεις δύσκολα.
    16. Μου βάζεις δύσκολα.

  2. Ο υπολογιστής και γενικότερα οι ΤΠΕ είναι ένα εργαλείο. Ανάλογα με τη χρήση του και την αξιοποίησή του έχει και τα αντίστοιχα αποτελέσματα…
    Και πίσω από οποιοδήποτε εκπαιδευτικό εργαλείο βρίσκεται πάντα ο εκπαιδευτικός που θα ορίσει και τη χρήση του….

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση