Το Scratch είναι ένα περιβάλλον προγραμματισμού στο οποίο ο προγραμματιστής έχει στη διάθεση του μια σκηνή (κεντρική οθόνη της εφαρμογής) στην οποία δημιουργούν αντικείμενα (ηθοποιοί και σκηνικά) επιλέγοντας από μια συλλογή ή ζωγραφίζοντας τα δικά τους. Τα αντικείμενα της σκηνής μπορούν να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους και με το χρήστη με βάση προκαθορισμένη συμπεριφορά που ορίζει ο χρήστης-προγραμματιστής.
Δραστηριότητα 1η
Σκοπός της 1ης δραστηριότητας είναι να φτιάξουμε ένα ενυδρείο με τα έτοιμα αντικείμενα που περιέχει το πρόγραμμα και σαν σκηνικό το βυθό. Τα ψάρια θα πρέπει :
- Να είναι αρκετά μικρά ώστε να χωρούν στο ενυδρείο
- Να κολυμπούν προς όλες τις κατευθύνσεις
- Όταν βρουν τοίχο να αλλάζουν πλευρά
- Ο καρχαρίας να εμφανίζεται να τρώει ένα ψάρι
Βλέπετε τις οδηγίες της δασκάλας σας πρώτα και στη συνέχεια φτιάχνεται το δικό σας ή ακολουθήστε το φύλλο εργασίας …
https://scratch.mit.edu/projects/15901016/#editor
Δραστηριότητα 2η
Δέστε τα παρακάτω παραδείγματα και κοιτάξτε μέσα στο κώδικα του προγράμματος. Οι γραμμές κώδικα θα σας δώσουν ιδέες για το δικό μας Porject.
Άσκηση για το σπίτι
Ανοίξτε το παρακάτω φύλλο εργασίας, ακολουθήστε τα βήματα για να φτιάξετε το παιχνίδι που έχει θέμα:
Story:
Ένας καρχαρίας τρώει μικρά ψαράκια αλλά αν τον ακουμπήσει το δηλητηριώδες ψάρι
χάνει! Θα τα καταφέρει ο καρχαρίας να φάει όλα τα μικρά ψαράκια πριν τον ακουμπήσει το κακό
δηλητηριώδες ψάρι;;;
Askisi_1_scratch Askisi_2_scratch