Ιαν 17 2017

Μαθηματικά παρέα με την κάμπια

Συντάκτης: κάτω από Μαθηματικά

Μια δραστηριότητα για να μάθουν τα παιδιά να αντιστοιχίζουν κάθε αριθμό με την αντίστοιχη ποσότητα είναι η κάμπια.

 

q 132

8 Σχόλια

Ιαν 16 2017

Χρωματιστά κουτάλια…..

Μια δραστηριότητα για την ενίσχυση της λεπτής κινητικότητας καθώς και τον συντονισμό ματιού – χεριού.

Υλικά που θα χρειαστούμε:

  • καπάκι από κουτί παπουτσιών
  • 4 ρολά από χαρτί υγείας
  • χαρτόνια κανσον στα βασικά χρώματα
  • πλαστικά κουταλάκια στα βασικά χρώματα
  • κόλλα και ψαλίδι

Παίρνουμε το κάθε ρολό και το ντύνουμε με το κανσον, κάθε ρολό διαφορετικό χρώμα και τα κολλάμε στο καπάκι από το κουτί των παπουτσιών. Ζητάμε από το παιδί να πάρει ένα κουταλάκι κάθε φορά και να το βάλει μέσα στο ρολό με το αντίστοιχο χρώμα. Ανάλογα με το μαθητή που έχουμε μπορούμε να δουλέψουμε αρχικά με 2 ρολά και δύο διαφορετικά χρώματα και όχι 4 όπως εδώ. Ακόμη, εάν ο μαθητής είναι σε πρώιμο στάδιο εκπαίδευσης δεν δίνουμε βάση στο χρώμα και ζητάμε μόνο να βάλει τα κουταλάκια μέσα στα ρολά.

q 125

 

Στόχοι δραστηριότητας:

  • Λεπτή κινητικότητα
  • Συντονισμός ματιού – χεριού
  • Χρώματα

 

8 Σχόλια

Ιαν 16 2017

Εντοπίζω το πλαίσιο και…..

Μια από τις δυσκολίες που συνήθως αντιμετωπίζουν οι μικροί μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες είναι να εντοπίσουν το πλαίσιο και να κολλήσουν ή να χρωματίσουν μέσα σε αυτό. Γι’αυτό το λόγο κρίνεται αναγκαίο στην αρχή να είναι ξεκάθαρα τα όρια και το πλαίσιο που θέλουμε να δουλέψουν τα παιδιά.

Μια δραστηριότητα που μπορεί να τους βοηθήσει είναι η εξής……..

Υλικά που θα χρειαστούμε:

  • χαρτόνι κανσον Α4
  • ρολό από χαρτί υγείας
  • ψαλίδι
  • κόλλα

Παίρνουμε το ρολό και το κόβουμε σε 6 μέρη τα οποία κολλάμε σε ένα χαρτόνι κανσον. Τα παιδιά πρέπει ή να χρψματίζουν μέσα σε κάθε κύκλο ή να βάλουν κόλλα και να κολλήσουν χαρτάκια. Με αυτό τον τρόπο βοηθάμε τα παιδιά πρώτον να εντοπίζουν εύκολα το πλαίσιο και δεύτερον να έχουν εμπόδιο όταν χρωματίζουν ώστε να μην βγουν έξω.

q 108q 107

 

8 Σχόλια

Ιαν 15 2017

Ο ρόλος της ζωγραφικής στην ανάπτυξη των παιδιών! – «Δεν είναι απλές μουτζούρες μαμά…»

Συντάκτης: κάτω από Άρθρα

Ημερομηνία δημοσίευσης άρθρου: Μαρτίου 4, 2014 Συγγραφέας: KidsGo Κατηγορία: Εκπαίδευση, Ψυχολογία

Ο ρόλος της ζωγραφικής στην ανάπτυξη των παιδιών! – «Δεν είναι απλές μουτζούρες μαμά…»

Έχετε παρατηρήσει ποτέ πώς ζωγραφίζουν τα δίχρονα παιδιά; Συνήθως στέκονται μπροστά από σκίτσα ή έτοιμα σχέδια, παίρνουν μαρκαδόρους ή μπογιές και ξεκινούν να ξεδιπλώνουν το ταλέντο τους! Στην αρχή ξεκινούν να σχεδιάζουν αργά- αργά ακανόνιστες γραμμές κουνώντας τα χεράκια τους πάνω κάτω πάνω κάτω, μέχρι να αποκτήσουν ένα ρυθμό στην κίνηση του χεριού, που σύντομα αυτός θα παρασύρει ολόκληρο το σώμα! Τότε είναι που τα παιδιά ξεκινούν και έχουν την πρώτη τους επαφή με την τέχνη. Ζωγραφίζουν, και μάλιστα το κάνουν με όλο τους το είναι!

Οι περισσότεροι θα λέγαμε ότι πρόκειται απλά για μουτζούρες γιατί τα σχέδια των μικρών παιδιών μοιάζουν τυχαία δίχως νόημα. Στην πραγματικότητα όμως, οι ειδικοί τονίζουν ότι κάτι περισσότερο βρίσκεται σε εξέλιξη. Τα παιδιά χρησιμοποιούν το μυαλό και τα συναισθήματά τους όταν ασχολούνται με τη φυσική πράξη της σχεδίασης! Οι έρευνες που έχουν εστιάσει στις ζωγραφιές των παιδιών, δίνουν σημαντικές πληροφορίες για το πώς το σχέδιο εντάσσεται στη σωματική, συναισθηματική και γνωστική ανάπτυξη των μικρών παιδιών!

KidsDrawing_icon1

Τι ρόλο παίζει το παιχνίδι της ζωγραφικής στην ανάπτυξη των παιδιών;

KidsDrawing_icon7 Οι μουτζούρες!

Στους 18 μήνες περίπου, τα παιδιά αποκτούν έντονο ενδιαφέρον στο να μουτζουρώνουν! Οι ειδικοί λένε, ότι οι μουντζούρες εξυπηρετούν διάφορους χρήσιμους σκοπούς για τα μικρά παιδιά. Η εξάσκηση βελτιώνει το συντονισμό και τον έλεγχο των μυών, βελτιώνει τις γνωστικές ικανότητες και οι φυσικές κινήσεις παρέχουν συναισθηματική απελευθέρωση!

Επειδή για τα μικρά παιδιά ο έλεγχος των μικρών μυών δεν έχει αναπτυχθεί πλήρως, πιάνουν το εργαλείο σχεδίασης με το δείκτη τους ή με τη γροθιά τους κάνοντας μεγάλες κινήσεις, και έτσι δυσκολεύονται να σχεδιάσουν εκεί που ακριβώς θέλουν. Με την εξάσκηση όμως, το παιδί αρχίζει και βελτιώνει με ένα φυσικό τρόπο τον έλεγχο του καρπού και τις κινήσεις των δακτύλων. Οι ρυθμικές και επαναλαμβανόμενες μουτζούρες, παρέχουν απόλαυση και η ζωγραφική γίνεται μια πολύ φυσική δραστηριότητα που ενισχύει τον έλεγχο των μυών και το συντονισμό των κινήσεων!

Τα μικρά παιδιά, δεν ασχολούνται τόσο με τη διαδικασία και το αποτέλεσμα της τέχνης τους, και ούτε σκοπεύουν να σχεδιάσουν αντικείμενα με την πρώτη. Για την ώρα, ασχολούνται με τα χρώματα και τις γραμμές. Παρόλα αυτά, μπορεί να παρατηρήσουν τις γραμμές και τις μουτζούρες τους, και με έκπληξη να αναγνωρίσουν ένα σχήμα και να το ονοματίσουν! Τα παιδιά αρχίζουν να ερμηνεύουν και αυτό θα γίνει ακόμα πιο έντονο όσο πλησιάζουν τα τρία τους χρόνια!

KidsDrawing_icon5

KidsDrawing_icon7 Οι μουτζούρες εξελίσσονται!

Μεταξύ των δύο και τριών ετών, τα παιδιά αρχίζουν και διαμορφώνουν σχήματα! Οι ζωγραφιές σχηματίζουν σχέδια που μοιάζουν με κύκλους, τετράγωνα, τρίγωνα και πολλές από αυτές τις μορφές ξεκινούν να χρησιμοποιούνται σε συνδυασμό. Ένα σημαντικό σημείο επίτευξης είναι όταν το παιδί μετατρέπει τις γραμμές σε κλειστά σχήματα! Το κλειστό σχήμα είναι η πρώτη προσπάθεια του παιδιού να φτιάξει ένα ρεαλιστικό σχέδιο.

Με λίγη υπομονή, σε λίγο θα δούμε το πρώτο ρεαλιστικό σχέδιο σε πλήρη απεικόνιση! Ένα μεγάλο κυκλικό σχήμα με δύο γραμμές που εκτείνονται ως πόδια επιπλέουν σε μια σελίδα! Και ναι, είναι ένας άνθρωπος! Μπορεί να μην έχει ακόμα τα χαρακτηριστικά του προσώπου και όλα τα μέλη του σώματος (αν και μπορούν να προστεθούν αν τους υπενθυμίσουμε ότι κάτι λείπει), είναι όμως η πρώτη συμβολική αναπαράσταση ενός ανθρώπου! Ωστόσο, περίπου στην ηλικία των έξι ετών θα δούμε για πρώτη φορά ξεχωριστές γραμμές να απεικονίζουν πόδια και χέρια, και στην ηλικία των εννιά ετών οι αναλογίες του σώματος αρχίζουν και αποκτούν κάποια σημασία.

KidsDrawing_icon7 Οι ζωγραφιές ξεκινούν να αναπαριστούν!

Τα παιδιά από τριών και τεσσάρων ετών περίπου ξεκινούν και αναπτύσσουν άλλα σύμβολα μέσα από επαναλαμβανόμενα σχέδια κοινών αντικειμένων όπως ο ήλιος, ο σκύλος ή η γάτα και το σπίτι. Καθώς τα παιδιά ξεκινούν και ζωγραφίζουν με έναν πιο ρεαλιστικό τρόπο, μπορεί να ταλαντεύονται ανάμεσα στο ρεαλισμό και στο προηγούμενο στάδιο των ακανόνιστων σχεδίων, αλλά η γενική τους κίνηση παραμένει προς τη ρεαλιστική αναπαράσταση της γνώσης τους για τον κόσμο!

Ακόμα και αν τα σχέδια σε αυτή τη φάση πλησιάζουν το ρεαλισμό, σε όλη τη διάρκεια της προσχολικής περιόδου οι ζωγραφιές παραμένουν ευφάνταστες. Τα δέντρα, οι άνθρωποι, τα σπίτια μπορεί να έχουν όλα το ίδιο μέγεθος και το χορτάρι μπορεί να έχει ένα καταπληκτικό μοβ χρώμα!

KidsDrawing_icon3

Η ζωγραφική μοιάζει τεράστια πρόκληση σε αυτές τις ηλικίες. Τα παιδιά πρέπει να σκέφτονται πολλά πράγματα ταυτόχρονα και αυτό απαιτεί μια ιδιαίτερα αναπτυγμένη γνωστική και πνευματική ωρίμανση. Έχουν να σκεφτούν τα αντικείμενα που θέλουν να ζωγραφίσουν, το συνολικό σχέδιο και το χώρο που θα πρέπει να αφήσουν για να χωρέσουν, το πώς να χρησιμοποιήσουν τις γραμμές για να δείξουν την πραγματικότητα και άλλα τόσα, που δε θα καταφέρουν για την ώρα να πετύχουν…

KidsDrawing_icon7 Οι ρεαλιστικές ζωγραφιές!

Καθώς τα παιδιά μεγαλώνουν και αποκτούν μια πιο συγκεκριμένη και με ακρίβεια σκέψη, δηλαδή μετά τα έξι ή επτά χρόνια, αρχίζουμε και παρατηρούμε μια ισχυρή έμφαση στη ζωγραφική με πολύ πιο ρεαλιστικό τρόπο. Οι ζωγραφιές αντικατοπτρίζουν τον πραγματικό κόσμο με ρεαλιστικές αναπαραστάσεις, αφήνοντας πίσω τα υπέροχα φανταστικά σχέδια των προηγούμενων ετών! Παρόλα αυτά, υπάρχουν μερικοί παράγοντες που φαίνεται να επηρεάζουν την ικανότητα ενός παιδιού να ζωγραφίζει ρεαλιστικά.

Ενώ τα μικρότερα παιδιά δεν ασχολούνται με την αναλογία και την προοπτική στα σχέδιά τους, τα παιδιά σχολικής ηλικίας θέλουν οι ζωγραφιές τους να είναι ρεαλιστικές. Όταν τα παιδιά είναι σε θέση να λύσουν τα προβλήματα της αναλογίας και της προοπτικής, έρευνες δείχνουν ότι αυξάνεται η ικανοποίησή τους και είναι πολύ πιθανό να συνεχίσουν να ζωγραφίζουν. Δυστυχώς όμως, πολλά παιδιά σταματούν τη ζωγραφική όταν αισθάνονται ότι οι προσπάθειές τους δεν είναι ικανοποιητικές. Είναι ακριβώς σε αυτή την ηλικία που τα παιδιά χρειάζονται εκπαίδευση σε τεχνικές και υποστήριξη προκειμένου να διατηρήσουν την αυτοπεποίθησή τους για να συνεχίσουν να ζωγραφίζουν!

KidsDrawing_icon4

Τι μπορούν να κάνουν οι γονείς;

Οι γονείς πρέπει να ενθαρρύνουν κάθε προσπάθεια για σχεδίαση, όποια ηλικία και αν έχει το παιδί, για να ενισχύσουν τη σωματική, κοινωνική, συναισθηματική και γνωστική ανάπτυξη των παιδιών! Μπορούν να παρέχουν τα κατάλληλα για την ηλικία του παιδιού υλικά και να ενθαρρύνουν τις προσπάθειες του μιλώντας για τα όμορφα χρώματα, τις γραμμές και τα σχήματα που κάνει το παιδί.

Επίσης, είναι καλό να ενθαρρύνουν το παιδί να περιγράφει τις ζωγραφιές του και να συζητούν μαζί του έννοιες όπως χοντρή ή λεπτή γραμμή, πλατιά, στενή, ευθεία, ίσια, στραβή, σχήμα, περίγραμμα, φως, σκοτάδι κ.α. Οι γονείς πρέπει να δίνουν την ελευθερία στο παιδί να επιλέγει τα θέματα και τα χρώματα στις ζωγραφιές του και να ενθαρρύνουν την ελεύθερη έκφραση. Αντί να ζωγραφίζουν για το παιδί, μπορούν να του δίνουν χρήσιμες συμβουλές και προτάσεις, δείχνοντας ότι έχουν εμπιστοσύνη στην ικανότητά του να λύσει τα προβλήματα σχεδίασης.

KidsDrawing_icon2

Η ζωγραφική εκτός ότι παίζει ένα σημαντικό ρόλο στη συνολική ανάπτυξη των παιδιών, τα επιτρέπει να εκφράσουν τα συναισθήματά τους και να χτίσουν την αυτοπεποίθησή τους! Την επόμενη φορά που θα δείτε ένα παιδί να μουτζουρώνει επάνω σε ένα χαρτί, σταματήστε και θαυμάστε το έργο του! Δεν είναι απλές μουτζούρες μαμά, είναι κάτι παραπάνω!

Βιβλιογραφία

Alland, A. (1983). Playing with form: Children draw in six cultures. New York: Columbia University Press.

Berk, L. (1994). Children Development. Needham Heights, Mass: Allyn & Bacon.

Cox, M. (1992). Children’s Drawings. New York: Penguin Books.

Kellogg, R. (1970). Understanding children’s art. In P. Cramer (Ed.), Readings in Developmental Psychology Today. Delmar, CA: CRM.

Πηγή: www.parentshelp.gr

8 Σχόλια

Ιαν 03 2017

Πρωιμη ανιχνευση μαθησιακων δυσκολιων

Συντάκτης: κάτω από Άρθρα

Μαθησιακές-δυσκολίεςΤα τελευταία χρόνια οι ιδέες που επικρατούν στο χώρο της Ειδικής Εκπαίδευσης περί ομαλοποίησης, ενσωμάτωσης, κοινωνικής ένταξης και αποκατάστασης των παιδιών με προβλήματα, έχουν στρέψει το ενδιαφέρον των ειδικών, μεταξύ αυτών και των εκπαιδευτικών, στη μελέτη της πρώιμης ανίχνευσης των αναπτυξιακών διαταραχών, της πρόληψης και της πρώιμης παρέμβασης. Η πρώιμη ανίχνευση είναι υψίστης σημασίας για το μέλλον των παιδιών, επειδή μας επιτρέπει να οργανώσουμε έγκαιρα παρεμβατικά εκπαιδευτικά προγράμματα, να στηρίξουμε ψυχολογικά τα παιδιά και τις οικογένειές τους και να προλάβουμε ίσως περισσότερο σοβαρές επιπλοκές.  Όσο νωρίτερα γίνει αντιληπτό το πρόβλημα τόσο πιο αποτελεσματική μπορεί να είναι η αντιμετώπισή του.

Ως πρώιμη παρέμβαση ορίζονται όλες οι μορφές παιδοκεντρικών δραστηριοτήτων εξάσκησης και εκπαίδευσης καθώς και δραστηριοτήτων που αφορούν στην καθοδήγηση των γονέων αμέσως μετά τον προσδιορισμό της κατάστασης των παιδιών. Η πρώιμη παρέμβαση απευθύνεται στο ίδιο το παιδί, στους γονείς, καθώς και σε ολόκληρη την οικογένεια και στο ευρύτερο περιβάλλον. Υπάρχει αναγκαιότητα να εκπαιδευτούν οι εκπαιδευτικοί σε μεθόδους πρώιμης ανίχνευσης και πρώιμης παρέμβασης και να βοηθήσουν έτσι αποτελεσματικά τα παιδιά της τάξης τους.

Λειτουργίες και δεξιότητες απαραίτητες για την κατάκτηση της γραφής
Για να θεωρηθεί ένα παιδί έτοιμο να μάθει να γράφει , πρέπει να έχει αναπτύξει ορισμένες λειτουργίες και δεξιότητες όπως :

• Τη συμβολική λειτουργία επειδή η γραφή είναι ένας κώδικας και εκφράζεται με συγκεκριμένα σύμβολα , η ανάπτυξη της συμβολικής λειτουργίας είναι απαραίτητη. Το παιδί χρησιμοποιεί δικά του σύμβολα για να αποτυπώσει τις σκέψεις του. Το να ονομάζει αυτό που σχεδίασε ή το να προαναγγέλλει ότι θα σχεδιάσει κάτι συγκεκριμένο θεωρείται ως ένδειξη ανάπτυξης της συμβολικής λειτουργίας.

• Την οικοδόμηση και οργάνωση της εικόνας του σώματος.

• Την οπτική οξύτητα , την οπτική αντίληψη και την οπτική μνήμη. Η καλή λειτουργία της όρασης , η αντίληψη που έχει το παιδί γι’ αυτό που βλέπει καθώς και η διατήρηση στη μνήμη αυτού που βλέπει για να μπορεί να το αναπαραγάγει , θεωρούνται σημαντικές για την εκμάθηση της γραφής.

• Το συντονισμό ματιού – χεριού. Αν το παιδί δεν έχει αποκτήσει την εικόνα του σώματός του δεν μπορεί να προχωρήσει στη γραφή. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να γνωρίζει καλά το σώμα του και τα μέλη του , να μπορεί να τα χρησιμοποιεί σωστά ελέγχοντας την κίνησή τους.

• Την λεπτή κινητικότητα Για να γράψει το παιδί πρέπει να κάνει λεπτές και συγκεκριμένες κινήσεις , να κρατάει το μολύβι με συγκεκριμένο τρόπο και απαλά.

• Την αντίληψη του χώρου και του χρόνου Η γραφή είναι κίνηση και ρυθμός και συνδέεται αμεσότατα με τις έννοιες του χώρου και του χρόνου.

• Την παγίωση της πλευρίωσης. Είναι σημαντικό να έχει συνειδητοποιήσει το παιδί την επικρατέστερη πλευρά του και να έχει αποφασίσει με ποιο χέρι γράφει.

• Τον προφορικό λόγο Αν ο προφορικός λόγος δεν έχει αναπτυχθεί επαρκώς δεν μπορεί να γίνει σύνδεσή του με το γραπτό.

• Σημαντικό ρόλο επίσης για την κατάκτηση της γραφής όπως και για τις περισσότερες δεξιότητες , παίζει και το οικογενειακό περιβάλλον το παιδιού , επειδή αποτελεί πρότυπο και επειδή ενθαρρύνει ή αποθαρρύνει τις προσπάθειές του. Αν κάποια από τις παραπάνω δεξιότητες δεν έχει αναπτυχθεί αρκετά ή δυσλειτουργεί , πιθανότατα το παιδί θα αντιμετωπίσει πρόβλημα στη γραφή πηγαίνοντας στο Δημοτικό σχολείο.

Προϋποθέσεις για την εκμάθηση της ανάγνωσης
Επειδή ο προφορικός λόγος προηγείται του γραπτού , οι επιστήμονες υποστηρίζουν ότι η ανάγνωση βασίζεται και εξαρτάται από την ομιλία. Προβλήματα στον προφορικό λόγο είναι πιθανό να επηρεάζουν την ικανότητα για ανάγνωση και να αποτελούν προπομπό μελλοντικών δυσκολιών στην ανάγνωση. Τέτοια προβλήματα μπορεί να είναι : • Καθυστέρηση στη γλωσσική ανάπτυξη

• Περιορισμένο λεξιλόγιο

• Έλλειψη κατανόησης της ομιλίας των άλλων

• Αδυναμία προφορικής έκφρασης.

Ακόμα η ανάγνωση προϋποθέτει : • Καλό νοητικό επίπεδο

• Σταθερό προσανατολισμό

• Καλή οπτική αντίληψη , εντοπισμό μορφών

• Συγχρονισμό των κινήσεων χεριού – ματιού

• Εσωτερικό λόγο άρθρωσης σε συντονισμό με αναπνευστικές κινήσεις κατά την ανάγνωση με δυνατή φωνή.

• Συγκέντρωση προσοχής.

Τα παιδιά πριν αρχίσουν να διδάσκονται ανάγνωση θα πρέπει να είναι σε θέση : • Να επαναλάβουν με δικά τους λόγια μια ιστορία που θ’ ακούσουν ή να απαντήσουν σε σχετικές ερωτήσεις

• Να κατανοούν όρους της ανάγνωσης όπως π.χ. πρώτη σελίδα του βιβλίου , πάνω μέρος της σελίδας , εξώφυλλο κ.λ.π. • Να ζευγαρώνουν λέξεις που φαίνονται ίδιες

• Να δείχνουν γράμμα ή λέξη που τους ζητάμε (τοποθετούμε μπροστά στο παιδί μια καρτέλα με λέξη και μια με γράμμα και λέμε : «δείξε μου μια λέξη» ή «δείξε μου ένα γράμμα»).

• Να βρίσκουν λέξεις που αρχίζουν από το γράμμα που τους δίνουμε (π.χ. ‘’ υπάρχει κάτι μέσα στην τάξη μας που αρχίζει από ‘’μ’’ ή ‘’ποια φωνούλα ακούς πρώτη όταν λέω «μαμά»

• Να βρίσκουν τα ομοιοκατάληκτα ζευγαράκια ανάμεσα από αντικείμενα ή εικόνες αντικειμένων που τοποθετούμε μπροστά τους (π.χ τυρί – κερί)

• Να συνθέτουν σε λέξεις , τις συλλαβές που τους λέμε (π.χ. ποια λέξη ακούς όταν λέω νε – ρο , δά – σος κ.λ.π.) Συμπληρωματικά θα αναφέρουμε ορισμένα συμπτώματα , που θεωρούνται ως ενδείξεις μελλοντικών προβλημάτων δυσλεξίας , αν παρατηρηθούν σε παιδιά προσχολικής ηλικίας.

Το παιδί που είναι ύποπτο για δυσλεξία : • Δεν έχει σωστό ρυθμό

• Ζωγραφίζει αντικατοπτρικά (ανάποδα ανθρωπάκια ή σπιτάκια).

• Έχει κακή αντίληψη του χώρου και του χρόνου

• Μπορεί να είναι αριστερόχειρας

• Μπορεί να ταλαντεύεται ανάμεσα στο δεξί ή το αριστερό χέρι

• Μπορεί να είναι υπερκινητικό.

• Έχει φτωχό προσληπτικό λόγο.

Μαθησιακές δυσκολίες στις πρωτομαθηματικές έννοιες
Οι δυσκολίες σ’ αυτό που ονομάζουμε σχολικά Μαθηματικά εμφανίζονται κατά τη φοίτηση του παιδιού στο Δημοτικό σχολείο. Το υπόστρωμά τους όμως μάλλον βρίσκεται στα χρόνια που το παιδί φοιτά στο νηπιαγωγείο και σ’ αυτό μπορούμε να παρέμβουμε. Για τα μαθηματικά απαιτούνται :

• Η αντίληψη του χώρου

• Η αντίληψη του χρόνου

• Η έννοια της αλληλουχίας

• Η σύγκριση

• Η ταξινόμηση

• Οι συνδυασμοί με άλλες πληροφορίες

• Η αντίληψη ‘’αφηρημένων εννοιών’’

• Η μνήμη

• Ο λόγος

• Η ικανότητα των οπτικών παραστάσεων

Έτσι μερικά από τα προβλήματα παιδιών με μαθηματικές δυσκολίες είναι : • Δυσκολίες των σχέσεων στο χώρο (π.χ. συγχέουν έννοιες όπως πάνω – κάτω , αρχή – τέλος , δεν τα καταφέρνουν στα puzzles)

• Διαταραχές στην κινητική και οπτική αντίληψη (δεν μπορούν να κατατάξουν τα αντικείμενα και να κατανοήσουν ομάδες αντικειμένων).

• Προβλήματα που συνδέονται με το λόγο (δεν μπορούν να καταλάβουν έννοιες ‘’συν’’, ‘’πλην’’ , ‘’ίσον’’ , κ.λ.π.) • Φτωχικές έννοιες κατεύθυνσης και χρόνου (χάνονται εύκολα , δεν μπορούν να υπολογίσουν τη διάρκεια μιας δραστηριότητας).

• Προβλήματα μνήμης (δεν μπορούν να ανακαλέσουν τις αριθμητικές πράξεις γρήγορα και αυτόματα.) • Δυσκολίες συμβολισμού (συγχέουν το ‘’συν’’ (+) , με το ‘’επι’’ (Χ) ή τις δύο τελείες της διαίρεσης με τη μια τελεία του πολλαπλασιασμού). • Ανεπάρκειες στην επίλυση προβλημάτων (κυρίως σε μεγαλύτερες ηλικίες)

 

 

8 Σχόλια

Νοέ 10 2016

Ταύτιση χρωμάτων

Με πλαστελίνη και σύρμα πίπας!!Μια δραστηριότητα που αρέσει στα παιδιά και μαθαίνουν να ταυτίζουν τα χρώματα………….

Με την πλαστελίνη φτιάχνουμε τις βάσεις για να στηρίξουμε το σύρμα πίπας και με το σύρμα πίπας φτιάχνουμε κύκλους στο ίδιο χρώμα. Το παιδί πρέπει να περάσει τον κάθε κύκλο στη βάση με το ίδιο χρώμα.

45

 

Στόχοι Δραστηριότητας:

  • Λεπτή κινητικότητα
  • Συντονισμός ματιού – χεριού
  • Χρώματα

8 Σχόλια

Νοέ 09 2016

Σύρμα πίπας και πλαστελίνη……

Μια δραστηριότητα για την ενίσχυση της λεπτής κινητικότητας καθώς και τον συντονισμό ματιού χεριού.

Υλικά που θα χρειαστούμε:

  • σύρμα πίπας
  • πλαστελίνη

1

8 Σχόλια

Νοέ 03 2016

Σταφύλι με καπάκια!!

Υλικά που θα χρειαστούμε:

  • χαρτόνι κανσον πορτοκαλί και πράσινο
  • 10 πλαστικά καπάκια πράσινα
  • πλαστελίνη πράσινη
  • μαρκαδόρο καφέ
  • ατλακόλ
  • ψαλίδι

Τα παιδιά κάνουν μπαλάκια με την πλαστελίνη για ενίσχυση της λεπτής τους κινητικότητας και στη συνέχεια βάζουν ένα μπαλάκι πλαστελίνης μέσα σε κάθε καπάκι για συντονισμό ματιού – χεριού.

1

8 Σχόλια

Νοέ 01 2016

Ρόδι

Υλικά που χρειαστήκαμε:

  • χαρτόνι κανσον κόκκινο και πράσινο
  • χαρτί γκοφρέ κόκκινο
  • κόλλα και ψαλίδι

Κόψαμε ένα ρόδι για κάθε μαθητή. Στη συνέχεια τα παιδιά έφτιαξαν με κόκκινο γκοφρέ μπαλάκια για ανάπτυξη λεπτής κινητικότητας και τα κόλλησαν στο ρόδι τους!

1

8 Σχόλια

Οκτ 26 2016

Το περιστέρι της Ειρήνης

Συντάκτης: κάτω από 28η Οκτωβρίου

Υλικά που χρειαστήκαμε:

  • χαρτόνι κανσον άσπρο
  • χαρτί γκοφρέ άσπρο
  • χαρτί γλασσέ κίτρινο για τη μύτη
  • μαρκαδόρο μαύρο για το μάτι
  • φωτοτυπικό χαρτί μπλε
  • φιγουροκόπτη
  • κόλλα και ψαλίδι

1

8 Σχόλια

« Προηγ - Επόμενα »