Ιαν 31 2015

Το σουρωτήρι

Η γραφή βρίσκεται στην κορυφή της πυραμίδας των λεπτών κινήσεων που κάνουν τα δάχτυλα των χεριών μας. Για να πετύχουμε να πιάσουμε το μολύβι με τον σωστό τρόπο, να ασκήσουμε την σωστή πίεση στο χαρτί, να συντονίσουμε αποτελεσματικά το χέρι μας με το μάτι μας και να αποτυπώσουμε γραπτά τις σκέψεις που έχουμε στο μυαλό μας υπάρχουν πολλοί μηχανισμοί οι οποίοι παίρνουν μέρος. Το παιδί από νωρίς είναι σημαντικό να συμμετέχει σε δραστηριότητες που ενισχύουν την λεπτή κινητικότητα των άνω άκρων και τον οπτικοκινητικό συντονισμό.

Επίσης τα παιδιά που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες πχ. Δυσλεξία, Δυσγραφία, Δυσορθογραφία και δυσκολεύονται στην γραφή χρειάζεται να κάνουν ασκήσεις που θα τους βοηθήσουν να ενισχύσουν τα όργανα γραφής περισσότερο. Μια τέτοια άσκηση είναι το «Το σουρωτήρι»! και μπορεί να γίνει εύκολα από γονείς και θεραπευτές.
edfrvgbn
Υλικά: ένα μεγάλο σουρωτήρι, τα χρωματιστά σύρματα πίπας (υπάρχουν σε όλα τα βιβλιοπωλεία) ή καλαμάκια ή κορδόνια παπουτσιών ή μια μεγάλη χοντρή βελόνα (στρογγυλεμένη άκρη) που θα έχουμε περάσει χρωματιστή, χοντρή κλωστή πλεξίματος.

Δραστηριότητα: Βάζουμε το σουρωτήρι ανάποδα και κάνουμε πρώτα εμείς μερικές δοκιμές για να καταλάβει το παιδί τι πρέπει να κάνει. Έπειτα ζητάμε απο το παιδί να το κάνει μόνο του και στην αρχή μπορεί να χρειαστεί να το βοηθήσουμε καθοδηγώντας το χέρι του. Ανάλογα με την ηλικία του παιδιού μπορούμε να ζητήσουμε απλά να περνάει το κορδόνι ή να κάνει και σχήματα πχ. Μπορείς να μου κάνεις ένα τρίγωνο; Ακόμα μπορούμε να σχεδιάσουμε πάνω στο σουρωτήρι εύκολα σχήματα με μια ξυλομπογιά πχ.τετράγωνο, τρίγωνο και να του ζητήσουμε να τα σχηματίσει. Στο σπίτι μπορεί να γίνει όταν θέλετε να κάνετε κάτι πρωτότυπο και διασκεδαστικό αλλά μπορεί να απασχολήσει το παιδί και στην κουζίνα όταν θέλετε να κάνετε κάτι παράλληλα. Η διάρκεια μπορεί να είναι απο λίγα λεπτά μέχρι όσο το παιδί το θεωρεί διασκεδαστικό.

Απευθύνεται: Σε όλα τα παιδιά από 3 χρονών και σε παιδιά σχολικής ηλικίας που χρειάζεται να ενισχύσουν την κιναισθητική τους αντίληψη στα άνω άκρα.

 

8 Σχόλια




URI Παράθεσης | RSS Σχόλιων

Αφήστε μια απάντηση