Μαρ 04 2015

Τα 3 βήματα της καθημερινής μελέτης του παιδιού

Συντάκτης:

 

 

Τα περισσότερα παιδιά δημιουργούν ένα μικρό χάος στο δωμάτιο τους και δεν οργανώνονται εύκολα, ειδικά όσον αφορά την καθημερινή μελέτη. Με λίγη βοήθεια και κάποια εξάσκηση, τα παιδιά μπορούν να γίνει πιο οργανωμένα και αποδοτικά.

Τα 3 βήματα της καθημερινής μελέτης
1. Οργάνωση υλικού
Το παιδί πρέπει να συγκεντρώσει όλα όσα χρειάζονται για να ξεκινήσει την εργασία του γόμα, ξυσμένο μολύβι, ξύστρα. Βοηθάμε το παιδί να διαβάσει το πρόγραμμα της επόμενης μέρας και να βγάλει τα βιβλία του.
 Αυτό που βοηθάει αρκετά τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες είναι η οργάνωση των βιβλίων της επόμενης μέρας σε διαβασμένα και μη. Έτσι όταν διαβάζει το παιδί το πρόγραμμα της επόμενης μέρας τοποθετεί ένα – ένα τα βιβλία και τα αντίστοιχα τετράδια στα αριστερά του. Αφού τα τοποθετήσει ξεκινάει τη μελέτη του πάντα με το πιο δύσκολο ή/και σημαντικό μάθημα π.χ. γλώσσα, γιατί είναι ξεκούραστο. Αφού το διαβάσει και ελέγξει βιβλία και τετράδια γλώσσας τα τοποθετεί στα δεξιά του. Δουλεύουμε δηλαδή από αριστερά προς τα δεξιά.
Αυτό θα χρειαστεί να το κάνετε αρκετές φορές μαζί με το παιδί, μέχρι να μπορεί να το κάνει μόνο του!
Σημαντικός κανόνας εδώ είναι το καθαρό δωμάτιο με όσο το δυνατόν λιγότερα πράγματα πάνω και γύρω από το γραφείο διαβάσματος.
2. Συγκέντρωση
Το παιδί μένει συγκεντρωμένο στην εργασία του και δεν αποσπάται από άλλα ερεθίσματα. Εξηγήστε στο παιδί πόσο σημαντικό είναι να μένει συγκεντρωμένο σε αυτό που κάνει, ότι θα τελειώσει γρήγορα έτσι και θα έχει περισσότερο ελεύθερο χρόνο για παιχνίδι. Μια καλή ιδέα είναι να έχετε τοποθετήσει ένα χρονόμετρο δίπλα στο παιδί και κάθε μισή ώρα (30′) να χτυπάει και το παιδί να κάνει ένα μικρόδιάλειμμα για να ξεκουραστεί π.χ. να πάει τουαλέτα ή να πιεί νερό.
Σημαντικός κανόνας εδώ η ησυχία και ηρεμία στο σπίτι, την ώρα που το παιδί διαβάζει. π.χ. δεν γίνεται να ακούγεται η τηλεόραση και να περιμένουμε από το παιδί να συγκεντρωθεί!
3. Ολοκλήρωση
Όταν όλα τα βιβλία πάνε όλα δεξιά από το παιδί τότε έχει τελειώσει το παιδί το διάβασμα του και μπορεί να τοποθετήσει τα βιβλία του μέσα στην τσάντα του.
Όταν τα παιδιά γνωρίζουν αυτά τα βήματα και πως να τα εφαρμόσουν, τότε είναι πιο εύκολο να οργανωθούν και να κάνουν τις υποχρεώσεις τους χωρίς την παρουσία ή τις  φωνές (που δυστυχώς συνήθως υπάρχουν) του γονέα!
Θα χρειαστεί κάποιος χρόνος για να μάθουν τα παιδιά αυτά τα τρία βήματα και να τα εφαρμόζουν. Να είστε υπομονετικοί και ενθαρρυντικοί με κάθε βελτίωση, ακόμα και μικρή!
Αξίζει να προσπαθήσετε γιατί έτσι τα παιδιά θα μάθουν να διαβάζουν μόνα τους, να οργανώνουν τις υποχρεώσεις τους και να νοιώθουν πιο ανεξάρτητα.

 

8 Σχόλια




URI Παράθεσης | RSS Σχόλιων

Αφήστε μια απάντηση