Το έγγραφο της ΔΔΕ Ηλείας προς όλα τα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Για να πάρεις μια ιδέα του πόσο μεγαλύτεροι ή μικρότεροι είναι οι υπόλοιποι πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος, σε σύγκριση με τη Γη,
θα χρειαστείς τα φρούτα/μπαχαρικά/λαχανικά που εικονίζονται στην παρακάτω φωτογραφία
Για τον Ερμή, τον Πλούτωνα και τον Άρη χρησιμοποίησε κόκκους από πιπέρι.
Για την Αφροδίτη και τη Γη χρησιμοποίησε μπιζέλια.
Για τον Ποσειδώνα ένα μικρό λεμόνι
Για τον Ουρανό ένα μήλο
Για τον Κρόνο ένα μεγάλο πορτοκάλι ή ένα γκρέιπφρουτ.
Για το Δία ένα μέτριο καρπούζι.
Τοποθέτησέ τα με τη σειρά απόστασης από τον ήλιο σε ένα μεγάλο μαύρο χαρτόνι
Όσον αφορά στην κλίμακα των αποστάσεων από τον ήλιο, δεν είναι εφικτό να πραγματοποιηθεί.
Για παράδειγμα η απόσταση του ήλιου από τη γη είναι 149,6 εκατομμύρια χιλιόμετρα και η διάμετρος της γης είναι 12.756 χιλιόμετρα.
Φαντάζεσαι πόσο μακριά πρέπει να τοποθετήσεις τον ήλιο, τώρα που η γη παριστάνεται με ένα μπιζέλι;
Το ΕΚΦΕ συμμετείχε την Παρασκευή 12/5/2017 στη θεματική εβδομάδα του Γυμνασίου Αρχαίας Ολυμπίας, ύστερα από πρόσκληση του Διευθυντή του σχολείου κ. Γ. Γεωργούλη, με την παρουσίαση διαθεματικού εκπαιδευτικού προγράμματος από την κ. Νίκη Κατσιάπη, ΠΕ04.05 MEd PhD, αποσπασμένη εκπαιδευτικό στο ΕΚΦΕ, που περιελάμβανε:
– επίδειξη πειραμάτων “Το αβγό που ξεντύνεται μόνο του, μεγαλώνει και φωσφορίζει στο σκοτάδι” και “Το αβγό που τηγανίζεται χωρίς φωτιά”
– παρουσίαση powerpoint με θέμα “Νοθευμένα ποτά”
– προβολή επιλεγμένων αποσπασμάτων τηλεοπτικής εκπομπής με θέμα επώνυμους αλκοολικούς που μίλησαν στην κάμερα για το πρόβλημα του αλκοολισμού και τις συνέπειές του
Ευχαριστούμε ιδαίτερα τη δραστήρια εκπαιδευτικό του σχολείου κ. Θάλεια Χριστακοπούλου, φιλόλογο που είχε την ιδέα της συνεργασίας και συνέβαλε τα μέγιστα στην πραγματοποίησή της.
Το πιο μεγάλο “ευχαριστώ” ανήκει όμως, στα υπέροχα παιδιά της Β΄ τάξης που συμμετείχαν ενεργά σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος, ακόμα και μετά το σχόλασμα !
Η αλλοίωση κάποιων από τις φωτογραφίες έγινε
για την προστασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα των μαθητών,
σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.