Με την συμμετοχή 2 εκπαιδευτικών του ΕΚ Αμυνταίου τη Δευτέρα 19 και την Τρίτη 20 Φεβρουαρίου 2024 πραγματοποιήθηκε Επιμορφωτική Διημερίδα του Διαπιστευμένου Σχεδίου Κινητικότητας 2022-1-EL01-KA121-SCH-000067680. Με εποικοδομητικές εισηγήσεις εξαιρετικά ενδιαφέρουσες, από τις Δρ καθηγήτριες Πανεπιστημίου Frederick στο θέμα:” Συμπεριληπτική εκπαίδευση & διαφοροποιημένη διδασκαλία “. Μέσα από τον πλούτο των γνώσεών τους, την επιστημονική τους αξία και την εξαιρετική μεταδοτικότητα τους γνωρίσαμε εκπαιδευτικά εργαλεία που συντελούν στην διάχυσή της γνώσης μας στην εκπαιδευτική κοινότητα μας.
Ακολουθεί η ανακοίνωση της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Δ. Μακεδονίας:
Τη Δευτέρα 19 Φεβρουαρίου 2024 πραγματοποιήθηκε το Α’ μέρος της Επιμορφωτικής Διημερίδας από τις
Δρ Nikleia Eteokleous , Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας στο Τμήμα Επιστημών της Αγωγής του Πανεπιστημίου Frederick, προέδρο της Επιτροπής Εξ’ Αποστάσεως Μάθησης και συν-ιδρύτρια της Ακαδημίας Ρομποτικής του Πανεπιστημίου, και
Δρ
Nansia Kyriakou , Λέκτορα στο Πανεπιστήμιο Frederick και συντονίστρια του Διαπανεπιστημιακού μεταπτυχιακού προγράμματος “Διαπολιτισμικές Σπουδές και η Ελληνική ως 2η/ξένη γλώσσα”
Κατά τη διάρκεια του πρώτου μέρους του εργαστηρίου παρουσιάτηκαν και αποσαφηνίστηκαν οι έννοιες της διαφοροποιημένης διδασκαλίας και της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης, και συζητήθηκαν πτυχές σύγκλισης των δύο αυτών θεωρητικών και μεθοδολογικών προσεγγίσεων. Επίσης, δόθηκαν και συζητήθηκαν παραδείγματα εφαρμογών διδακτικών πρακτικών, που βασίζονται στις αρχές των παραπάνω προσεγγίσεων. Στη συνέχεια, οι εισηγήτριες παρουσίασαν και επεξήγησαν τις έννοιες της πολυτροπικότητας, των πολυγραμματισμών και των πολυμέσων, και το πώς συνδέονται με τις νέες και αναδυόμενες τεχνολογίες. Οι συμμετέχουσες/συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν και να επεξεργαστούν ποικίλα πολυμεσικά εργαλεία, αναπτύσσοντας δραστηριότητες μέσα στο πλαίσιο των
οποίων εφαρμόστηκαν οι παραπάνω έννοιες, όπως: Canva, VoiceThread, MakeBeliefs, Pixton, Comic Strip creator. Ακολούθως, παρουσιάστηκε η φιλοσοφία Universal Design Learning και το πώς εφαρμόζεται στην εκπαιδευτική πράξη με σκοπό την προώθηση της διαφοροποιημένης διδασκαλίας και συμπεριληπτικής εκπαίδευσης. Το πρώτο μέρος του εργαστηρίου ολοκληρώθηκε με ανάπτυξη, σύντομη παρουσίαση και συζήτηση βιωματικών δραστηριοτήτων από τις συμμετέχουσες/τους συμμετέχοντες.