ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ

ΣΧΟΛΙΚΟ  ΕΤΟΣ  2019-2020


ΕΤΗΣΙΟΣ  ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ  

ΣΧΟΛΙΚΟΥ  ΕΤΟΥΣ 2019-2020

Στη   Λαμία  σήμερα,  ημέρα  Δευτέρα  12 Σεπτεμβρίου 2019 και    ώρα  13.00  μ. μ.  στο  γραφείο  του  μονοθέσιου (1/θ)  30ου  Νηπιαγωγείου  Λαμίας,  η  Νηπιαγωγός  και  Προϊσταμένη  της  Σχολικής  Μονάδας  Σκαρμούτσου Ειρήνη – Χρυσοβαλάντου,  αποφάσισε  τον   Ετήσιο   Προγραμματισμό  Εκπαιδευτικού  έργου  για  το  σχολικό  έτος  2019 –  2020 ως  εξής :Αφού  έλαβε  υπόψη :  το  ισχύον  Αναλυτικό Πρόγραμμα  του  Υπουργείου  Παιδείας  και  Θρησκευμάτων,  το χρόνο  ημερολογιακά ( παγκόσμιες ημέρες, εθνικές επετείους, θρησκευτικές εορτές, την υλικοτεχνική  υποδομή της σχολικής  μονάδας,  τα  χαρακτηριστικά  των  νηπίων  της  τάξης  ( μαθησιακές  ανάγκες,  ενδιαφέροντα  των παιδιών ), το  φυσικό   και  κοινωνικό    περιβάλλον, τη  συνεργασία  με  Φορείς και Θεσμούς   (Σχολική  Σύμβουλο,  με  τον  Υπεύθυνο  Εκπαιδευτικό  Σχολικών  δραστηριοτήτων    για   ανάληψη  Υλοποίησης  Προγράμματος , συνεργασία  με  τα  γειτονικά  Δημοτικά  Σχολεία  –  πλαίσιο  μετάβασης,  την  ευρύτερη  τοπική κοινωνία  και  τη  συνεργασία  με  γονείς,  τοπικές  Υπηρεσίες,  προγραμματίζει  και  επιλέγει    για κάθε μήνα τα Θέματα  που  θα  αποτελέσουν  τη  βάση  για   την ενασχόληση  των  παιδιών  του  Νηπιαγωγείου,  με  δραστηριότητες από  διαφορετικά  γνωστικά  αντικείμενα.Κατά  τον  Εβδομαδιαίο  και  Ημερήσιο  προγραμματισμό  οι  δραστηριότητες  που  θα προκύψουν  κατά  τη  Θεματική προσέγγιση  θα  (συνδι)οργανώνονται    με  την  Νηπιαγωγό  και  τα  παιδιά  και  οι  εργασίες,  δημιουργίες, κατασκευές  θα  πραγματοποιούνται  είτε  από  το  σύνολο  των  μαθητών  είτε   από  μικρές  ομάδες  εργασίας  είτε  θα  είναι  εξατομικευμένες  ( φύλλα εργασίας, εικαστικές δημιουργίες ).

Οι  τεχνικές  που  προτίθενται  να  χρησιμοποιηθούν  για  τη  διερεύνηση  των  θεμάτων,  θα  είναι  στηριγμένες  :  α) ενθάρρυνση  στην  ενεργητική  βιωματική   συμμετοχή  των  μαθητών  μέσω  της  διαθεματικής   προσέγγισης   β)  στην  της    μαθητικής   πρωτοβουλίας   γ)  στη   καλλιέργεια   της  κριτικής   σκέψης  και  στο  καταιγισμό  ιδεών, ώστε  να  ικανοποιούνται  οι   στόχοι  του  Αναλυτικού  Προγράμματος.  Η   έρευνα     με  παρατήρηση,   με  ερωτηματολόγια,  συνεντεύξεις  , κατασκευές,  αναπαραστάσεις,   δρώμενα  (χοροθεατρικά ,  μουσικοκινητικά),  βιντεοπροβολές,  φωτογραφήσεις,  αναζητήσεις  πληροφοριών  στο  διαδίκτυο,  αναπαραγωγές   εντύπων,  θα  είναι  ακόμη  μερικές   τεχνικές   που  θα  χρησιμοποιήσουμε  στη  τάξη.

Οι    δραστηριότητες  επιδιώκεται  να  εναλλάσσονται  με  τέτοιο  τρόπο  έτσι   ώστε  να  διατηρούν  το  ενδιαφέρον  των  παιδιών  και  να  μην  επιφέρουν  κόπωση .  Επίσης  οι  δραστηριότητες  μέσα  από   τα  πεδία   σύνδεσης  των  αντίστοιχων    γνωστικών  αντικειμένων , Γλώσσα  (προφορική  επικοινωνία   ,  ομιλία  και   ακρόαση ανάγνωση,  γραφή  και  γραπτή  έκφραση),  Μαθηματικά,   Φυσικές  Επιστήμες,  Μελέτη  Περιβάλλοντος(Βιολογία, Ιστορία, Γεωγραφία,  Θρησκευτικά )  Φυσική  Αγωγή,  Εικαστική  Αγωγή  (μορφές  εικαστικών  τεχνών,  Μουσική  ΑγωγήΘεατρική  Αγωγή),  Πληροφορική,   θα  προσφέρουν    στα παιδιά   ολόπλευρη  γνώση καθώς   επίσης  τους  παρέχεται  η    δυνατότητα   να  βιώσουν   και  να  αντιληφθούν  τη  τάξη  τους  ως   μια  κοινότητα.  Τα  θέματα  με  τα  οποία   προτιθέμεθα  να   ασχοληθούμε   ακολουθούν   τη παρακάτω  λογική.

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ

–   Έναρξη  σχολικού  έτους – Αγιασμός

– Προσαρμογή νηπίων,

– Οργάνωση στο χώρο  και  στο χρόνο (γωνιές)

– Η τάξη μου, το σχολείο μου, οι συμμαθητές  μου

-Παιχνίδια  γνωριμίας,  φιλίας (Παγκόσμια  ημέρα  σχολικού  αθλητισμού)

-Τα  υλικά  του  σχολείου και  ο  τρόπος  χρήσης τους

-Η ανάγκη ύπαρξης  του  σχολείου και η  ωφέλεια

-Κανόνες  συμπεριφοράς,  χαιρετισμός ,  προσευχή

-Αναμνήσεις από τις  Καλοκαιρινές  διακοπές

– Ο εαυτός μου, η οικογένειά μου, το σπίτι μου

-20/9: Παγκόσμια  ημέρα  χωρίς  αυτοκίνητα –  Η  ζωή  στη  πόλη  και  στο  χωριό

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ

-4/10: Παγκόσμια  ημέρα  προστασίας  των  ζώων- Αναφορά στα  ζώα της  αυλής, του  δάσους, της θάλασσας, της  ζούγκλας

-Σεισμός και  μέτρα  προστασίας

-Ημέρες  εβδομάδας-

Το Φθινόπωρο :  Μήνες, εποχές

–  Χρώματα –  Σχήματα

– Φρούτα, Γεωργικές ασχολίες, Πρωτοβρόχια,

– Κύκλος του νερού,

-Οικογένεια, το  σπίτι  μου

– Ο Άγιος Δημήτριος

– Εκκλησιασμός  νηπίων

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ

– Όργωμα, σπορά

-Ο καιρός και οι αλλαγές του(Μήνες, Εποχές)

-Γιορτή των Ταξιαρχών(Πολεμική  Αεροπορία)

-Η ελιά και  το  λάδι ( το  δέντρο, ο  καρπός και η χρησιμότητα της ελιάς)

-Υγιεινή  Διατροφή – ελαιόλαδο -Μεσογειακή Διατροφή

– Πολυτεχνείο, 17η Νοεμβρίου, Εορταστικές εκδηλώσεις  στο  σχολείο

-Επίσκεψη στο  φούρνο  της  γειτονιάς

-Ο  εαυτός μου, το  σώμα μου

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ

– Χειμώνας

– Έρχονται  Χριστούγεννα,

– Πρόβες  για την Χριστουγεννιάτικη γιορτή  με  γονείς  κατασκευές  χριστουγεννιάτικες,

– Εκκλησιασμός  νηπίων   για  τα  Χριστούγεννα

Επίσκεψη  του  ιερέα  της  ενορίας  στο  σχολείο

Ήθη και Έθιμα Χριστουγέννων ανά τον κόσμο.

-Επίσκεψη  στο  Γ΄ Καπή Δήμου  Λαμιέων -κάλαντα και  Χριστουγεννιάτικα τραγούδια από  τα  παιδιά

–  Επίσκεψη στο  Ορφανοτροφείο  Θηλέων Λαμίας-κάλαντα ,  προσφορά  εδεσμάτων  ,   κατασκευών  από  τα  νήπια

-Επίσκεψη  στο Σεβασμιότατο κάλαντα  από  τα  παιδιά

-Μελομακάρονα  από  τα  παιδιά  του  νηπιαγωγείου(επίσκεψη   μαμάδων  στο  σχολείο)-διανομή   στη   γειτονιά  από  τα παιδιά, στο  γειτονικό  Δημοτικό  Σχολείο

 

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ

– Χειμώνας, Ενδυμασία, Μέσα  θέρμανσης

– Η έννοια του χρόνου: ημέρα – νύχτα, μήνες – εποχές,

– Ηλιακό σύστημα, πλανήτες – Γη

– Αλκυονίδες  ημέρες

– Τα  ζώα  σε  χειμερία  νάρκη                                                                                                            –

-Το σώμα  μου-Αισθήσεις

Εκκλησιασμός νηπίων – Γιορτή  των  Τριών Ιεραρχών

 

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ

-Οικογένεια, πώς ήρθα στο  κόσμο

-Ήθη  ,έθιμα  του  τόπου μας(  Επίσκεψη   στο  Λαογραφικό  Μουσείο )

-Σπίτια  ανθρώπων-πουλιών-ζώων

-Μέσα συγκοινωνίας και  μεταφοράς(Επίσκεψη  στο  Μουσείο  Τρένων  ,στο Σιδηροδρομικό  Σταθμό   Λειανοκλαδίου)

-Μέσα  Μαζικής  Ενημέρωσης(Επίσκεψη  στο  Μουσείο  Ραδιοφώνου,  σε  κεντρικό  ραδιοτηλεοπτικό  κανάλι  της  πόλης στο  Σταρ Λαμίας)

-Αποκριάτικα ήθη και  έθιμα Διατροφή

-Σαρακοστιανά    Εδέσματα -Υγιεινή    

-Τα παιδιά όλου   του κόσμου

 

   ΜΑΡΤΙΟΣ

Άνοιξη  –  Επιστροφή  των  χελιδονιών-χελιδονίσματα

-Ζώα  του  δάσους ,της  αυλής , της  ζούγκλας  (Επίσκεψη  σε πάρκο  με ζώα – Επίσκεψη  στο  Μουσείο   Φυσικής  Ιστορίας  Οίτης)

-Ιστορικά  μνημεία  της  πόλης  μας (Βόλτα στις  πλατείες  της  πόλης  και  ξενάγηση  στα   ιστορικά  μνημεία, Αθανάσιος  Διάκος, Άγνωστος  Στρατιώτης ,  Άρης  Βελουχιώτης)

-Επίσκεψη  στο  Αρχαιολογικό  Μουσείο  του  Κάστρου  Λαμίας

-Επίσκεψη  στο   Κέντρο  Ιστορικής  Ενημερότητας  στις  Θερμοπύλες

– 25η  Μαρτίου  – Ιστορικά  γεγονότα  του  1821 – πρόβες  για  τη  γιορτή,

Γιορτή   στο  σχολείο  με γονείς,

Εκκλησιασμός  νηπίων

 

ΑΠΡΙΛΙΟΣ

Πασχαλινά  ήθη  και  έθιμα – κατασκευές  –  Λαζαράκια,

κουλουράκια , βάψιμο  αυγών  με μαμάδες

-Έντομα, λουλούδια, πουλιά

 

ΜΑΪΟΣ

– Πρωτομαγιά   –  λουλούδια  – έντομα  – μέλισσες  (επίσκεψη  σε  αποθήκη

μελισσοκόμου),

– Η  γιορτή  της  μητέρας.

– Ομαλή  μετάβαση  στο  Δημοτικό  σχολείο-σκέψεις   και   προσδοκίες  παιδιών-

ανταλλαγή   πληροφοριών (Επίσκεψη   στο  Δημοτικό  Σχολείο)

– Υλοποίηση  κοινών  δραστηριοτήτων  με  παιδιά  της  Α΄ Δημοτικού

 

ΙΟΥΝΙΟΣ

– Καλοκαίρι  –  Ιούνιος  ο  θεριστής,

– Η  θάλασσα  και  ο  κόσμος  της,

– Προετοιμασία  για  τη  καλοκαιρινή  γιορτή,

-Καλοκαιρινή  γιορτή   με  γονείς

-Απονομή  τίτλων – Λήξη  σχολικού  έτους.

Οι   γιορτές  στο  σχολείο  θα  είναι  ανοιχτές  με  γονείς.  Της 28ης  και  της  25ης  θα  γίνουν  πρωινή  ώρα  ,ενώ  των  Χριστουγέννων  και  της  λήξης  θα  γίνουν  απογευματινή  ώρα .  Όσον  αφορά   τις  εκπαιδευτικές  επισκέψεις   θα   γίνουν  με  τη  μορφή  απλών  περιπάτων   με  συνοδεία  γονέων είτε  με  σχετική  άδεια  από  την  Υπηρεσία  και  ανάλογα  με  τις  καιρικές  συνθήκες.  Το  ίδιο  θα  ισχύσει  και   με  τη  παρακολούθηση   θεαμάτων . Οι  συναντήσεις   με  τους  γονείς  θα  γίνονται  εντός  εργασιακού ωραρίου   κατά  την  αποχώρηση των  νηπίων  μια  φορά  το  μήνα . Η   ενημέρωση  των  γονέων   για  την  πρόοδο  και  εξέλιξη   του   νηπίου θα  γίνεται  κάθε  πρώτη   νέου  μήνα.

Το  παρόν  πρακτικό    συντάχθηκε  για τον παραπάνω  σκοπό  και  αφού  διαβάστηκε υπογράφεται  από  τη  προϊσταμένη   του  30ου  Νηπιαγωγείου Λαμίας όπως  ακολουθεί.

Ακριβές  αντίγραφο  στέλνεται  στη  Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης  προς   ενημέρωση   των   δραστηριοτήτων  και  προγράμματος του σχολείου.

Η Προϊσταμένη  του   30ου Νηπιαγωγείου Λαμίας

Σκαρμούτσου   Ειρήνη-Χρυσοβαλάντου