Ο κύκλος των συναισθημάτων

leximathia-spongebob-emotions (2)Το σχολικό έτος 2017-2018 στο  ορεινό 1/θ Δ.Σ Κυπαρίσοου που εργάζομουν θεώρησα σημαντικό να ασχοληθώ με το θέμα των συναισθημάτων, καθώς εντόπισα ότι οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου αντιμετώπιζαν  μεγάλη δυσκολία στο να κατανοούν και να εκφράζουν τα συναισθήματά του. Έτσι ανέλαβα στο πλαίσιο των Καινοτόμων Προγραμμάτων να εκπονήσω το πρόγραμμα ”Ο κύκλος των συναισθημάτων”. Θα σας παρουσιάσω κάποιες εργασίες με στόχο αν τις βρείτε χρήσιμες να της χρησιμοποιήσετε.

Η βιωματική προσέγγιση των έργων τέχνης, είναι ένας τρόπος τα παιδιά να «ανακαλύψουν» τα έργα  και να δημιουρήσουν μια γέφυρα συναισθημάτων.Τα έργα τέχνης είναι ένας  ακατανόητος μα τόσο γοητευτικός κόσμος  που για να γίνει αντιληπτός πρέπει να ενεργοποιήσουν οι μαθητές αισθήσεις και συναισθήματα

Δραστηριότητες

1.Με αφορμή το βιβλίο “λίγα τραγούδια θα σου πω” ήρθαμε σε επαφή με την τέχνη της μουσικής, ακούσαμε  τα τραγούδια  «το μηδέν» και το «θάλασσα μου σκοτεινή»  και τα παιδιά προσπάθησαν να κατανοήσουν και να βιώσουν τα διαφορετικά συναισθήματα που δημιουργεί η μουσική και ο στίχος

2.Μέσα από ιδεοθύελλα και συζήτηση οι μαθητές αναγνωρίζουν τα συναισθήματα που βιώνουν καθημερινά

αρχείο λήψης

Θέλοντας να τραβήξω το ενδιαφέρον τους χρησιμοποίησα, τους επανέφερα στη μνήμη κάποιους ήρωες- συναισθήματα από την ταινία “τα μυαλά που κουβαλάς” που είχαμε δει στην τάξη όλοι μαζί. Αυτοί οι ήρωες θα μας συντροφεύουν στη διάρκεια της χρονιάς και θα μας βοηθάνε να διαχειριζόμαστε τα συναισθήματά μας

ta-myala-poy-koyvalas-inside-out-icon3

IMG_8329

3.Μετά δημιουργήσαμε κάρτες με τα  βασικά συναισθήματα

IMG_8317

4. Στη συνέχεια ήρθαμε σε επαφή με την τέχνη της ζωγραφικής. Είδαμε πίνακες, γνωρίσαμε ζωγράφους, βιώσαμε συναισθήματα μέσα από τα έργα τους. Οι μαθητές σε κάθε πίνακα σηκώναν τη κάρτα του συναισθήματος που ένιωθαν

IMG_8312 IMG_8315

5. Έπειτα ασχοληθήκαμε πιο αναλυτικά με τον πίνακα “το μπλε τσίρκο”

1-pobia003_the_blue_circus

Περιγράψαμε τον πίνακα, εκφράσαμε τα συναισθήματα μας, τον ζωγραφίσαμε, τον αναπαραστήσαμε με τα σώματα

IMG_8338 IMG_8336 IMG_8333

IMG_8321

6. Τέλος στο πρόγραμμα tux paint τα παιδιά προσπάθησαν να αποδώσουν τον πίνακα

Το όλο projekt παρουσιάστηκε το 2017 στο εκπαιδευτικό Σεμινάριο με θέμα: «Βιωματική Μάθηση στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση», διάρκειας 50 ωρών, , που διοργανώθηκε από το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας «ΟΔΥΣΣΕΑΣ»-Ο.ΚΑ.ΝΑ. σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμια Εκπαίδευσης & το (Αγρίνιο, Οκτώβριος 2016 –Απρίλιος 2017).

παραθέτω το powerpoint της παρουσίασης



Λήψη αρχείου

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων