“Τα Χριστούγεννα της καφέ αρκούδας”
Στα πλαίσια των σχεδίων δράσης που υλοποιούνται στη σχολική μονάδα φέτος σχετικά με τη φιλαναγνωσία, τις σχέσεις μαθητών- εκπαιδευτικών , την εξωστρέφεια της σχολικής μονάδας , την Παρασκευή 13/12/2024 επισκέφτηκε το σχολείο μας η δραμινή συγγραφέας παιδικών βιβλίων Δήμητρα Στεφανίδου. Η κα Στεφανίδου αφού μας παρουσίασε το παραμύθι “Τα Χριστούγεννα της καφέ αρκούδας” , (εκδόσεις IWRITE), απάντησε στις ερωτήσεις των παιδιών και συζήτησε μαζί τους τόσο για την ιστορία του βιβλίου όσο και για ευρύτερα θέματα που προκύπτουν, όπως η φιλία, η αγάπη, η αποδοχή.
Η Κα Στεφανίδου δώρισε σελιδοδείκτες του βιβλίου της σε όλα τα παιδιά.
Ευχαριστούμε θερμά την κα Στεφανίδου Δήμητρα που αποδέχτηκε την πρόσκλησή μας να έρθει στο σχολείο και με πολλή αγάπη παρουσίασε το παραμύθι της και βοήθησε τους μαθητές μας να ταξιδέψουν στον υπέροχο κόσμο των βιβλίων.
Θεματική Νοεμβρίου «Φρούτα και καρποί του φθινοπώρου»
Τον μήνα Νοέμβριο, ορίστηκαν ως θεματική τα φρούτα και γενικά οι καρποί του φθινοπώρου. Στο πλαίσιο αυτής της θεματικής τα παιδιά παρακολούθησαν σχετικά βίντεο, έμαθαν τραγουδάκια, εργάστηκαν με διάφορα φυλλάδια εργασίας, υλοποίησαν εικαστικές δημιουργίες και διάβασαν και αξιοποίησαν σχετικά βιβλία/ παραμύθια.
Επίσης, υλοποιήθηκαν ποικίλες δράσεις κουζίνας (δημιουργία φρουτοσαλάτας, φυσικός χυμός σε αποχυμωτή από διάφορα φρούτα και λαχανικά κ.ά.).
Θεματική Οκτωβρίου «ΖΩΑ»
Στα πλαίσια των σχεδίων δράσης που υλοποιούνται φέτος στη σχολική μας μονάδα και σε σύνδεση με διάφορα προγράμματα (αγωγής υγείας – εκπαιδευτικής κουζίνας κ.ά.) – έχοντας ως στόχο μία διαθεματική και ολόπλευρη προσέγγιση στη μάθηση – αποφασίσαμε να ορίζουμε κάθε μήνα μία θεματική πάνω στην οποία θα εργαζόμαστε με ποικίλες δράσεις.
Ξεκινώντας από τον μήνα Οκτώβριο, με αφορμή την 4η Οκτωβρίου που είναι η Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων, αποφασίσαμε να ορίσουμε τα «ζώα» ως θεματική του μήνα. Κύριοι στόχοι μας ήταν να γνωρίσουν τα παιδιά τα ζώα, να μάθουν να τα ταξινομούν σε διάφορες κατηγορίες (π.χ. ζώα στεριάς και θάλασσας), να μάθουν διάφορες πληροφορίες γι’ αυτά μα κυρίως… να μάθουν να τα σέβονται, να τα προστατεύουν και να τα φροντίζουν.
Τα παιδιά, ανά τμήματα αλλά και μικτές ομάδες, εργάστηκαν με διάφορα φυλλάδια εργασίας, υλοποίησαν εικαστικές δημιουργίες, διάβασαν και αξιοποίησαν σχετικά βιβλία/παραμύθια και έφτιαξαν ταΐστρες για τα πουλιά που κρέμασαν στα δέντρα της αυλής του σχολείου.
Επίσης, παρακολούθησαν ένα βίντεο σχετικά με τη σωστή συμπεριφορά απέναντι στα ζώα και γνώρισαν από κοντά έναν σκύλο συντροφιάς που έφερε στο σχολείο μας εκπρόσωπος φιλοζωικής εταιρείας!
Τέλος, έκαναν περίπατο στη γειτονιά του σχολείου παρατηρώντας αδέσποτα ζωάκια, ένα αυτοσχέδιο σπιτάκι με τροφή για γάτες που έχει τοποθετηθεί σε έναν ελεύθερο χώρο, κοντά στο σχολείο, ανάμεσα στα δέντρα, καθώς επίσης και το πάρκο εκγύμνασης σκύλων του Δήμου, που βρίσκεται στον χώρο της Ανάπλασης, στη γειτονιά του σχολείου μας!
«Με τα βιβλία συντροφιά… μαθαίνω πιο δημιουργικά!»
Σε σύνδεση με τα διάφορα σχέδια δράσης που υλοποιούνται στη σχολική μας μονάδα (π.χ. σχετικά με τη φιλαναγνωσία, τις σχέσεις μαθητών – εκπαιδευτικών κ.ά.) και με αφορμή τη θεματική Οκτωβρίου «Ζώα» και τη θεματική Νοεμβρίου «Φρούτα και καρποί του φθινοπώρου» (με βάση τις οποίες έχουν υλοποιηθεί ποικίλες δράσεις), αξιοποιήσαμε στην τάξη μας (ΣΤ’) τα βιβλία «Άουτς» και «Το μικρό βελανίδι».
«Άουτς»
Με αφορμή τη θεματική Οκτωβρίου «Ζώα», διαβάσαμε στην τάξη το παραμύθι «Άουτς», με πρωταγωνιστή έναν σκαντζόχοιρο! Δραματοποιήσαμε διάφορες σκηνές και κάναμε αναδιήγηση της ιστορίας, χρησιμοποιώντας για βοήθεια καρτέλες σειροθέτησης και πλαστικοποιημένες καρτέλες των ηρώων και των αντικειμένων που παρουσιάζονται στο βιβλίο (υλικό από το διαδίκτυο).
Επίσης, στα πλαίσια της διαφοροποιημένης διδασκαλίας, επεξεργαστήκαμε νοηματικά το περιεχόμενο του βιβλίου, αξιοποιώντας εξατομικευμένα το επίπεδο αναγνωστικής και γραφοκινητικής ικανότητας κάθε μαθητή.
Τέλος, δημιουργήσαμε με τέμπερες μία εικαστική δημιουργία αποτυπώνοντας τα ζώα – ήρωες του βιβλίου!
«Το μικρό βελανίδι»
Με αφορμή τη θεματική Νοεμβρίου «Φρούτα και καρποί του φθινοπώρου», διαβάσαμε και επεξεργαστήκαμε στην τάξη το βιβλίο «Το μικρό βελανίδι». Μέσα από το βιβλίο παρακολουθούμε την πορεία ενός βελανιδιού, τον κύκλο ζωής του.
Αφού διαβάσαμε το παραμύθι, χρησιμοποιώντας ένα φύλλο εργασίας που δημιουργήσαμε και υλικό από το διαδίκτυο, κάναμε σειροθέτηση και αποτυπώσαμε τον κύκλο ζωής του βελανιδιού.
Τέλος, φέραμε στην τάξη και είδαμε από κοντά βελανίδια! Απολαύσαμε αισθητηριακό παιχνίδι μέσα από την αναζήτησή τους ανάμεσα σε σωρό φθινοπωρινών φύλλων και δημιουργήσαμε με αυτά στεφανάκια!
«Σχολείο σημαίνει ….διασκέδαση!»
Στο σχολείο μας πάντα βρίσκουμε χρόνο για να περνάμε καλά και να μαθαίνουμε παίζοντας (παίζουμε)!
Σε ποιον δεν αρέσει να παίζει στην παιδική χαρά;
«Χειροτεχνίες και κατασκευές»
Το σχολείο όμως δεν είναι μόνο μάθηση, αλλά και διασκέδαση-δημιουργία-έκφραση κι έτσι δε λείπουν οι κατασκευές και οι χειροτεχνίες. Ορισμένες από τις κατασκευές και τις χειροτεχνίες μας έγιναν στα πλαίσια των σχολικών μας γιορτών, άλλες πάλι για διασκέδαση ή στα πλαίσια της θεματικής ενότητας αλλά όλες με εκπαιδευτικούς στόχους όπως την βελτίωση της κινητικότητας, της προσοχής, της συνεργασίας.
«Πρόγραμμα εκπαίδευσης σε δεξιότητες καθημερινής διαβίωσης»
Οι μαθητές του σχολείου μας από την αρχή της σχολικής χρονιάς συμμετέχουν ενεργά και εκπαιδεύονται ώστε να αναπτύξουν δεξιότητες καθημερινής διαβίωσης. Οι δεξιότητες αυτές αφορούν στην αγορά υλικών ώστε να παρασκευαστούν υγιεινά σνακ και πρωϊνό (νόστιμες λιχουδιές). Γι’ αυτόν τον λόγο οι μαθητές του τμήματος Β2 με την συνοδεία της εκπαιδευτικού τους και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού επισκέφτηκαν το σούπερ μάρκετ προκειμένου να προμηθευτούν τα απαραίτητα υλικά.
Όμως δεν σταματήσαμε εκεί! Οι μαθητές των τμημάτων Α2, Β2 και Δ του σχολείου μας συνοδευόμενα από τους εκπαιδευτικούς τους αλλά και το υπόλοιπο εκπαιδευτικό προσωπικό, επισκέφτηκαν το αρτοποιείο προκειμένου να αγοράσουν με βιωματικό τρόπο το πρωινό τους. Οι μαθητές επέλεξαν και πλήρωσαν οι ίδιοι για το γεύμα τους και στη συνέχεια επέστρεψαν στη σχολική μονάδα προκειμένου να το καταναλώσουν όλοι μαζί. Με αυτόν τον βιωματικό τρόπο οι μαθητές προσπαθούν να εκπαιδευτούν σε δράσεις καθημερινής ζωής (πχ επιλογή προϊόντων, αγορά και διαχείρση χρημάτων σε συναλλαγή).
Οι δράσεις και η εκπαίδευση σε δεξιότητες καθημερινής διαβίωσης δεν σταματούν εκεί. Ήδη έχουν πραγματοποιηθεί δράσεις που περιλαμβάνουν τη δημιουργία νόστιμης πίτσας , φοκάτσιας αλλά και κουλουράκια κανέλας. Στις δράσεις συμμετείχαν με πολλή χαρά οι μαθητές του τμήματος Β2 και Στ’ αλλά και μαθητές τμημάτων που ήθελαν να δοκιμάσουν τις μαγειρικές τους δεξιότητες.
«Θεματική Οκτωβρίου (ΖΩΑ)»
Οι μαθητές του Β2 τμήματος στα πλαίσια της θεματικής ενότητας που αφορούσε τα ζώα κατασκεύασαν χειροτεχνίες από ανακυκλώσιμα υλικά.
Επίσκεψη των μαθητών του Τμήματος Β2 με την εκπαιδευτικό τους και σε συνεργασία με την Κοινωνική Λειτουργό όσο και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού του σχολείου στο Πάρκο εκγύμνασης σκύλων του Δήμου Δράμας. Τα παιδιά είχαν την δυνατότητα, τηρώντας τους προβλεπόμενους κανόνες, να δουν από κοντά πώς τα δεσποζόμενα σκυλάκια εκπαιδεύονται, ψυχαγωγούνται και κοινωνικοποιούνται μέσα στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο.