Φτώχεια_Βίντεο με ΑΙ

Κατηγορίες: εκπαιδευτικά | Ετικέτες: | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Φτώχεια_Βίντεο με ΑΙ

Φύλλο εργασίας_Α’ Λυκείου

Φύλλα Εργασίας

1η Ομάδα: Αφού συζητήσετε και συνεργαστείτε μεταξύ σας να κάνετε τις παρακάτω δραστηριότητες:

  1η Δραστηριότητα(3-5 λεπτά): Να σκεφτείτε και να γράψετε αυθόρμητα τρεις λέξεις που σας έρχονται στο νου, όταν ακούτε τη λέξη ‘’ελευθερία’’ :

 

α…………………………    β…………………………    γ…………………………

ή εναλλακτικά με τη χρήση των ΤΠΕ και διαδραστικού πίνακα: αναζητήστε τη λέξη ‘’ ελευθερία’’ στο διαδίκτυο π.χ

https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%95%CE%BB%CE%B5%CF%85%CE%B8%CE%B5%CF%81%CE%AF%CE%B1. Παρατηρείστε τη σημασία της και απαντήστε προφορικά στα εξής:

α. Ποιες λέξεις- κλειδιά αναγνωρίζετε στον ορισμό της έννοιας/λέξης; β. ποιες επιμέρους ελευθερίες αναφέρει ο ιστότοπος και σε ποια επίπεδα;

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

Ή Μεταβείτε στον ιστότοπο

https://kainidiathiki.agiooros.org/search.php  γράψτε στο πλαίσιο αναζήτησης τη λέξη ‘’ελευθερία’’. Δείτε τα αποτελέσματα και τις  πρωτότυπες φράσεις από το κείμενο της Καινής Διαθήκης όπου εντοπίζεται η λέξη. Επιλέξτε μία φράση και προσπαθήστε να κάνετε ελεύθερη μετάφραση.

 

2η Δραστηριότητα ( 7- 10 λεπτά): α) Να σκεφτείτε και να δώσε τίτλο σχετικό με την εικόνα που βλέπετε

agialavra2

β) Να περιγράψετε την εικόνα σε σύντομο κείμενο 50 – 100 λέξεων απαντώντας στις ερωτήσεις: 1. Τι βλέπετε; 2. Ποιόν/Ποια; Ποιους βλέπετε; 3. Πότε πιστεύετε ότι έγινε το γεγονός που περιγράφει η εικόνα; 4. Πού έγινε; 5. Γιατί; στ. Ποια είναι τα συναισθήματα που νιώθετε βλέποντας την εικόνα;

Τίτλος της εικόνας :…………………………………………………….

 

3η Δραστηριότητα(10 λεπτά):

Αφού διαβάσετε το παρακάτω κείμενο, να εντοπίσετε και να υπογραμμίσετε τις βασικές έννοιες- λέξεις/κλειδιά:

Η ελευθερία αυτή εξασφαλίζεται τόσο με την προσπάθεια του ανθρώπου όσο και κυρίως με το Πνεύμα του Κυρίου, διότι «όπου υπάρχει το Πνεύμα του Κυρίου εκεί υπάρχει και ελευθερία» (Β΄ Κορ. 3,17). Μέσα σ’ αυτή την ελευθερία που εξασφαλίζει το Πνεύμα Κυρίου δεν νοούνται διακρίσεις των ανθρώπων, γι’ αυτό και υπογραμμίζει ο Απόστολος της ελευθερίας : «Είσθε όλοι παιδιά του Θεού….Δεν υπάρχει πια Ιουδαίος και ειδωλολάτρης, δεν υπάρχει δούλος και ελεύθερος, δεν υπάρχει άνδρας και γυναίκα. Όλοι σας είσθε ένας, χάρη στον Ιησού Χριστό» (Γαλ. 3,28).

 

 

4η Δραστηριότητα: Με βάση το παραπάνω κείμενο, να απαντήσετε στην ερώτηση (15 λεπτά) :

Ποια είναι η έννοια και η σημασία της ελευθερίας για τον Απόστολο Παύλο; Πώς εξασφαλίζεται αυτή η ελευθερία στον άνθρωπο;

 

 

  1. Ως ομάδα συμμετέχετε σε μία διαδήλωση/εκδήλωση για την ελευθερία και τα ανθρώπινα δικαιώματα:

Ποιο σύνθημα θα σκεφτόσασταν και θα βάζατε σε ένα πόστερ που θα είχατε δημιουργήσει; (5 λεπτά)

Ή εναλλακτικά μεταβείτε στην πλατφόρμα postermywall. Αφού συνδεθείτε με λογαριασμό gmail δημιουργήστε ένα πόστερ με κείμενο/σύνθημα για την ελευθερία. Μοιραστείτε στην τάξη.

  1. Να απαντήσετε στη ρουμπρίκα αυτοαξιολόγησης σχετικά με τις δραστηριότητες που υλοποιήσατε μέσα στην ομάδα σας (3 λεπτά).
Στο μάθημα έμαθα: Πολύ Αρκετά Λίγο Καθόλου
Να συζητώ με τα μέλη της ομάδας μου        
Να επικοινωνώ και να συνεργάζομαι με τους/τις συμμαθητές/τριές μου        
Να βάζω σχετικό τίτλο και να  περιγράφω εικόνα.
Να εντοπίζω σε κείμενο βασικές έννοιες
Να δημιουργώ συνθήματα για πόστερ
Να αυτοαξιολογώ/ να αξιολογώ την ομάδα μου

 

 

 

Κατηγορίες: εκπαιδευτικά | Ετικέτες: | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Φύλλο εργασίας_Α’ Λυκείου

Η σημασία της ελευθερίας (από τον Κάλλιστο Ware, επίσκοπο Διοκλείας)

Η ζωτική σημασία της ελευθερίας
Ὁ Δημιουργός Θεός εἶναι ἐλεύθερος: μέ τόν ἴδιο τρόπο καί τά ἀνθρώπινα δημιουργήματα πού εἶναι φτιαγμένα κατ’ εἰκόνα του εἶναι προικισμένα μέ ἐλευθερία. Τί εἶναι αὐτό πού κάνει τά ἀνθρώπινα ὄντα νά ξεχωρίζουν, μέ ἕνα τρόπον πού ὑπερέχει ἀπό τά ἄλλα ὄντα; Πέρα ἀπό ὅλα τά ἄλλα, εἶναι ἡ αὐτοσυνειδησία, ἡ φωνή τῆς συνείδησης, ἡ δύναμη τῆς ἐλεύθερης ἀπόφασης, ἡ ἱκανότητα τῆς ἠθικῆς ἐκλογῆς. Ἐνῶ τά ἄλλα ὄντα ἐνεργοῦν ἀπό ἔνστικτο, τό ἀνθρώπινο ὂν στέκεται εὐσυνείδητα ἀπέναντι τοῦ Θεοῦ –στέκεται μέ πλήρη ἐπίγνωση στό σημεῖο τοῦ καιροῦ, στή στιγμή τῆς κρίσης καίτῆς εὐκαιρίας– καί διαλέγει. Μόνο μέ τήν ἄσκηση αὐτῆς τῆς δύναμης, τῆς ἐλεύθερης ἐκλογῆς, ὁ ἄνθρωπος γίνεται ἄνθρωπος πραγματικά. Ἡ ζωτική σημασία τῆς ἐλευθερίας μπορεῖ νά φανεῖ στήν περίπτωση τῆς εὐλογημένης Παρθένου Μαρίας, ἡ ὁποία εἶναι καί ἡ εἰκόνα τοῦ τί σημαίνει νά εἶσαι γνήσιος ἄνθρωπος. Στόν Εὐαγγελισμό, ὁ Ἀρχάγγελος δέν ἐπληροφόρησε ἁπλῶς τήν Παναγία γιά τό σχέδιο τοῦ Θεοῦ, ἀλλά περίμενε τήν ἐλεύθερη καί ἐθελοντική της ἀπάντηση: «Ἰδού ἡ δούλη Κυρίου∙ γένοιτό μοι κατά τό ρῆμα σου» (Λουκ.1:38). Θά μποροῦσε νά εἶχε ἀρνηθεῖ. Ο Θεός λαμβάνει τήν πρωτοβουλία, ὅμως ἡ ἐθελοντική συνεργασία τῆς Παναγίας εἶναι ἐπίσης ἀπαραίτητη.  Δέν εἶναι ἁπλῶς ἕνα παθητικό ἐργαλεῖο, ἀλλά ἕνας ἐνεργητικός μέτοχος στό ἔργο τῆς σωτηρίας. Ἡ ἀπάντησή της μέ κανέναν τρόπο δέν ἦταν ἕνα ἐκ τῶν προτέρων γνωστό συμπέρασμα∙ σ᾿ αὐτή τήν ἐλεύθερα δοσμένη ἀπάντηση κρεμόταν ὁλόκληρο τό μέλλον τῆς ἀνθρώπινης ἱστορίας.
Ware, Κάλλιστος, επίσκοπος Διοκλείας (1991). Ἄνθρωπος καὶ Κοινωνία.
Δοκίμια γιά τη θέση τοῦ ἀνθρώπου στον σύγχρονο κόσμο. Πάφος: Ι. Μ. Αγ. Νεοφύτου

Κατηγορίες: εκπαιδευτικά, μαθήματα, Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η σημασία της ελευθερίας (από τον Κάλλιστο Ware, επίσκοπο Διοκλείας)

MylearningApps!

Ταιριάξτε τις εικόνες με τα σύμβολα !

Κατηγορίες: μαθήματα | Ετικέτες: , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο MylearningApps!

MylearningApps!

Ταιριάξτε τις εικόνες με τα θρησκευτικά σύμβολα !

Κατηγορίες: μαθήματα | Ετικέτες: , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο MylearningApps!

Ενισχυτική Διδασκαλία



Λήψη αρχείου

Κατηγορίες: εκπαιδευτικά | Ετικέτες: , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ενισχυτική Διδασκαλία

ΥΠΑΙΘ

ΕΞΕ – 165784 – 2020 – Ανάρτηση ηλεκτρονικών συνδέσμων με θέματα πολιτιστικού περιεχομένου σε ιστοσελίδες του ΥΠΑΙΘ – Έκδοση 3

Κατηγορίες: εκπαιδευτικά | Ετικέτες: , , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΥΠΑΙΘ

Περιγραφή και Στόχοι του ΜτΘ_Α΄Λυκείου

Ο θεματικός άξονας που διατρέχει την τάξη της Α΄ Λυκείου αφορά τη Θρησκεία και το Σύγχρονο άνθρωπο. Οι μαθητές θα γνωρίσουν τον άνθρωπο ως πρόσωπο που αναζητά, γνωρίζει, επικοινωνεί και πράττει. Θα προσεγγίσουν την πίστη, τη λατρεία, την προσευχή, τη σωτηρία μέσα από τη θρησκεία του. Θα εμβαθύνουν στις έννοιες της εκκλησίας, της ευχαριστίας, της ενότητας, της ταυτότητας και του νόμου. Θα αγκαλιάσουν αξίες, όπως η ελευθερία, η αγάπη, η ισότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα και θα αναλογιστούν την ευθύνη του σύγχρονου ανθρώπου για την πραγμάτωσή τους στον κόσμο. Θα αντιπαρατεθούν με την έννοια του κακού και θα το προσεγγίσουν σε όλες τις εκφάνσεις του, από την αμαρτία, την αδικία, τον φανατισμό, την υποδούλωση, μέχρι τον «έσχατο εχθρό» το θάνατο. Θα κινηθούν με γνώμονα την ορθόδοξη χριστιανική πίστη, αλλά θα προσεγγίσουν με διερευνητικό πνεύμα και τις διδασκαλίες των άλλων χριστιανικών παραδόσεων και των κυριότερων θρησκευμάτων των σύγχρονων κοινωνιών. Θα προσεγγίσουν το υλικό της τάξης συνεργατικά με ελεύθερο πνεύμα, φαντασία, κριτικό στοχασμό διάλογο και κυρίως χωρίς προκαταλήψεις. Επειδή οι έννοιες του μαθήματος των θρησκευτικών δεν προσεγγίζονται μόνο διανοητικά αλλά απευθύνονται και στο συναίσθημα, σημαντικό ρόλο παίζουν οι προσωπικές εμπειρίες και τα βιώματα των μαθητών.

Κατηγορίες: μαθήματα | Ετικέτες: , , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Περιγραφή και Στόχοι του ΜτΘ_Α΄Λυκείου

όμορφες “Τέχνες”

video.sch.gr  : Κουκλοθέατρο ”ΕΙΡΗΝΗ”

 

Κατηγορίες: εκπαιδευτικά | Ετικέτες: , , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο όμορφες “Τέχνες”

Το άρθρο της ημέρας

Μία αλλιώτικη χριστουγεννιάτικη ιστορία

 

Συλλογή από Χριστουγεννιάτικες εικόνες

 

Κατηγορίες: εκπαιδευτικά | Ετικέτες: , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Το άρθρο της ημέρας