Συνοπτική παρουσίαση έργου eTwinning με τίτλο “ΠαίΖΩ, ΔιασκεδάΖΩ και όλο τον κόσμο ΑλλάΖΩ!!!

0

Συγγραφέας: ΣΤΑΥΛΑ ΕΥΦΗΜΙΑ | Κατηγορία E- twinning | , στις 30-06-2016

Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε στο μάθημα της Ευέλικτης Ζώνης αλλά με διάχυση σε όλα τα μαθήματα. Επίσης εκμεταλλευτήκαμε οποιαδήποτε ευκαιρία (παγκόσμιες ημέρες σχολικές γιορτές) και τις ενσωματώσαμε στην πορεία του έργου μας. Επιδιώξαμε οι μαθητές μας να νιώσουν υπεύθυνοι αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες, να αναπτύξουν δεξιοτήτων έρευνας, να μάθουν να αναζητούν πληροφορίες και τρόπους αξιοποίησής τους, να αναπτύξουν ικανότητες επικοινωνίας και συνεργασίας, να καλλιεργηθεί η κριτική σκέψη τους, η παρατηρητικότητα, η φαντασία και η δημιουργικότητα τους, να έρθουν σε επαφή με τις νέες τεχνολογίες και τη χρήση των Η/Υ, να ασκηθούν στο να ανταλλάσσουν μεταξύ τους πληροφορίες και να αναπτύξουν την έννοια της ομαδικότητας και συνεργατικότητας.

Συγκεκριμένα στην πρώτη δραστηριότητα που αφορούσε τη γνωριμία των μαθητών μας, η κάθε τάξη επέλεξε ένα διαδικτυακό εργαλείο για παρουσίαση και στη συνέχεια με αφορμή την παγκόσμια ημέρα ταχυδρομείων ανταλλάξαμε κάρτ ποστάλ. Έπειτα ακολούθησε παρουσίαση του τόπου μας, όπου δημιουργήσαμε ένα χάρτη στο google maps και το άλλο σχολείο μας έστειλε ένα βιντεάκι από τη συμμετοχή τους στο youth4Greece

Έπειτα ακολούθησε η εφαρμογή της τεχνικής του καταιγισμού ιδεών, η δημιουργία κοινού συννεφόλεξου και συζήτηση για τις δραστηριότητες του έργο μας.

Δημιουργήσαμε το λογότυπο και ένα ποίημα από κοινού ψηφίζωντας για τον τίτλο.

Η επόμενη θεματική ενότητα αφορούσε από κοινού παίξιμο παιχνιδιών. Εκμεταλλευτήκαμε διάφορες παγκόσμιες ημέρες (2η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, Παγκόσμια Ημέρα για την Εξάλειψη Φυλετικών Διακρίσεων) και η κάθε τάξη προετοίμαζε παιχνίδια που έπρεπε να λύσουν οι συνεργάτες της.

Έπειτα ακολούθησε η δημιουργία κοινής αφίσας και η καταγραφή παιχνιδιών που μας αρέσουν χρησιμοποιώντας ηλεκτρονικό φελλοπίνακα.

Λίγο πριν τα Χριστούγεννα κάναμε μια ζωντανή τηλεδιάσκεψη με τους συνεργάτες μας, είπαμε τα κάλαντα και ανταλλάξαμε ευχές, αφού είχαμε ανταλλάξει και χριστουγεννιάτικες κάρτες με το ταχυδρομείο.

Στη συνέχεια η κάθε τάξη συγκέντρωσε πληροφορίες για τα παιχνίδια ανάλογα με την ιστορική περίοδο που διδασκόταν. Οι μαθητές δούλεψαν σε ομάδες στη ψηφιακή τάξη και το υλικό έγινε μια κοινή παρουσίαση στη google.

Τις Απόκριες ανταλλάξαμε πληροφορίες για τις δραστηριότητες και τις κατασκευές που κάναμε καθώς και για τα έθιμα μας.

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου, οι μαθητές και των δυο σχολείων παρακολούθησαν το υλικό που είχαμε ετοιμάσει από κοινού στις ψηφιακές μας τάξεις και έφτιαξαν ερωτήσεις για τους συνεργαζόμενες τάξεις. Η κάθε τάξη δημιούργησε 10 ερωτήσεις από τις οποίες προέκυψε ένα κοινό ερωτηματολόγιο. Αφού συμπληρώσαμε το ερωτηματολόγιο, μελετήσαμε τα αποτελέσματα και συζητήσαμε τα συμπεράσματα. Μέσα από την online έρευνα που δημιουργήθηκε από τους συνεργάτες του έργου στις φόρμες της google διερευνήσαμε και τον χρόνο που οι μαθητές μας  ασχολούνται με ηλεκτρονικά παιχνίδια καταλήξαμε σε συμπεράσματα.

Δημιουργήσαμε διάφορα παιχνίδια, τα οποία παίξαμε με τους συμμαθητές μας και από τις άλλες τάξεις του σχολείου μας. Ο γύρος της Αστυπάλαιας” , παιχνίδι γνώσεων με ερωτήσεις από την ύλη της Ε’  τάξης (Γλώσσα, Μαθηματικά, Φυσική, Γεωγραφία, Ιστορία), παιχνίδι γνώσεων για τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Συμπληρώνοντας την τρισδιάστατη διατροφική μας πυραμίδα σε 2 λεπτά, “Ο γκρινιάρης της Ευρώπης”,  παιχνίδι στρατηγικής με τις σημαίες των κρατών- μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Κάποια από αυτά τα παιχνίδια τα στείλαμε τα δανείσαμε στους μαθητές της Δ΄ τάξης και στη συνέχεια τα στείλαμε και στους συνεργάτες μας στον Πειραιά και έπαιξαν κι εκείνοι. Στη συνέχεια οι μαθητές των άλλων τάξεων μας παρουσίασαν κι εκείνοι τα παιχνίδια τους.

Αξιοποιώντας το βιβλίο της Γλώσσας της Ε΄ Δημοτικού και το υλικό από την ψηφιακή μας τάξη συζητάμε για τις διάφορες κατηγορίες παιχνιδιών .

Είχαμε την τύχη να συμμετέχουμε και τα 3 τμήματα και σε ένα άλλο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα, το Teachers 4 Europe. . Καθ΄όλη τη διάρκεια των δράσεων οι μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων για μια ακόμα φορά μοιράστηκαν τις εμπειρίες τους και παρουσίαζαν την εξέλιξη του προγράμματος.

Και τέλος ακολούθησε η αξιολόγηση του προγράμματος με τη χρήση padlet, όπου οι μαθητές έγραψαν τις σκέψεις και τα συναισθήματα τους για το πρόγραμμα. Τα αποτελέσματα ήταν ιδιαίτερα εντυπωσιακά αφού οι μαθητές φάνηκε ότι το απόλαυσαν, αφού το θέμα τους φάνηκε ευχάριστο, τις περισσότερες δραστηριότητες τις είχαν επιλέξει οι ίδιοι και οι συνεχείς αλλαγές στον τρόπο προσέγγισης τους έκανε να μη χάνουν το ενδιαφέρον τους.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση