no rotate image set no rotate image set no rotate image set no rotate image set

Η Λογοτεχνία στην προσχολική ηλικία

Συγγραφέας: | 11 Φεβρουαρίου 2018
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η Λογοτεχνία στην προσχολική ηλικία |

     Η ανάγνωση βιβλίων στα παιδιά προσχολικής ηλικίας προωθεί αποδεδειγμένα τη γλωσσική, γνωστική και συναισθηματική τους ανάπτυξη. Σύμφωναμε το ΔΕΠΠΣ για το Νηπιαγωγείο (2011), με το βιβλίο ως “εργαλείο” τα παιδιά έρχονται σ’επαφή με το γραπτό λόγο και συνειδητοποιούν ότι στα φωνήματα της ομιλούμενης γλώσσας αντιστοιχούν γράμματα. Υιοθετούν βασικές συμβάσεις ανάγνωσης του αλφαβητικού συστήματος γραφής και συνειδητοποιούν ότι ο γραπτός λόγος είναι αναπαράσταση της γλώσσας. Τέλος κατανοούν ότι ο γραπτόςλόγος είναι μέσο μεταφοράς πληροφοριών και ανάπτυξης ιδεών αλλά και πηγή ευχαρίστησης και ψυχαγωγίας.

Για να εκτιμήσουν όμως τα παιδιά την αξία των βιβλίων θα πρέπει να τους καλλιεργήσουμε μια θετική στάση απέναντι σε αυτά, λειτουργώντας οι ίδιοι ως πρότυπα φιλαναγνωσίας. Τα βιβλία που επιλέγονται θα πρέπει ν’ άπτονται των ενδιαφερόντων και της ηλικίας των παιδιών και να μεταφέρουν πληροφορίες, έννοιες, στάσεις και αξίες με τρόπο κατανοητό από αυτά. Το κείμενο να είναι σύντομο, άρτιο γραμματικά και συντακτικά χωρίς περιττές  γλωσσικές διανθίσεις και να συνοδεύεται από αισθητικά σαφή εικονογράφηση. Να διαβάζεται μεγαλόφωνα με τον ανάλογο χρωματισμό στη φωνή και την απαιτούμενη θεατρικότητα στις κινήσεις. Για ένα πιο ολοκληρωμένο αποτέλεσμα θα μπορούσαν ν’ ακολουθήσουν μεταφηγηματικές δραστηριότητες όπως ζωγραγική, χειροτεχνία, δραματοποίηση, αφήγηση του ίδιου του παραμυθιού ή και άλλων από τα παιδιά.

κάτω από: Χωρίς κατηγορία
Ετικέτες:, ,

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Κατηγορίες