Ελάτε να… παίξουμε “Χριστούγεννα”!

Στο άρθρο αυτό παρουσιάζεται μια “εναλλακτική” πρόταση χριστουγεννιάτικης γιορτής γεμάτη παιχνίδια και τραγούδια!

Η οργάνωση της γιορτής ξεκινά σε πρώτη φάση, με την προετοιμασία των παιχνιδο-κατασκευών που προτείνονται, με την συμμετοχή των παιδιών. Οι πρόβες για την γιορτή γίνονται σε εξατομικευμένο επίπεδο σε κάθε ένα από τα παιχνίδια, ενώ τέλος, την ημέρα της γιορτής (ή και σε 1-2 πρόβες ομαδικές πριν την γιορτή) οργανώνουμε τον χώρο μας και… ξεκινάμε το παιχνίδι!

Για κάθε παιδί ετοιμάζουμε μια προσωπική καρτέλα με το όνομα/την φωτογραφία του, καθώς και ένα πινακάκι με δυο στήλες. Η πρώτη στήλη περιλαμβάνει κάθε ένα παιχνίδι/σταθμό που θα πρέπει να ολοκληρώσει «επιτυχώς» το παιδί (μπορούν είτε να περάσουν όλα τα παιδιά από όλα τα παιχνίδια κυκλικά, είτε κάθε καρτέλα να περιλαμβάνει συγκεκριμένα παιχνίδια για το παιδί, ανάλογα με τα ενδιαφέροντα και τις δυνατότητές του). Η δεύτερη στήλη, θα είναι κενή προκειμένου εκεί να τοποθετείται ένα αστεράκι επιβράβευσης, κάθε φορά που ολοκληρώνει το παιδί το αντίστοιχο παιχνίδι. Την καρτέλα κάθε παιδιού, θα συμπληρώνει ο προσωπικός βοηθός/κριτής, στο τέλος κάθε παιχνιδιού (προσωπικός βοηθός μπορεί να οριστεί άλλο παιδί, γονιός ή εκπαιδευτικός).

Ο χρόνος που διαρκεί κάθε παιχνίδι είναι ανάλογος με τον χρόνο που θα κρατάει το χριστουγεννιάτικο τραγούδι που θα ακούγεται κάθε φορά (φροντίζουμε όλοι οι μαθητές να έχουν τον χρόνο που χρειάζεται για να ολοκληρώσουν το παιχνίδι/σταθμό τους). Στο τέλος όλων των παιχνιδιών (αφού δηλαδή συμπληρωθούν οι καρτέλες των παιδιών), οι μαθητές παίρνουν δωράκι (τις κατασκευές που τα ίδια ετοίμασαν π.χ. κάρτες, στολίδια, κλπ ή κάποιο δώρο/κατασκευή του σχολείου), ως επιβράβευση για την εξαιρετική τους προσπάθεια.

Τα παιχνίδια/σταθμοί που μπορούν να υλοποιηθούν είναι:

  1. Στολίζουμε τον Ρούντολφ (υλικά: χαρτόκουτο, κλαδιά, στεφανάκια από χαρτόνι ή σύρμα πίπας σε διάφορα χρώματα). Τα παιδιά καλούνται να στολίσουν τα κλαδιά/κερατάκια του Ρούντολφ, πετώντας από απόσταση τα στεφανάκια ή τοποθετώντας τα στα κλαδιά.
  2. Συναρμολόγησε τον Ρούντολφ (υλικά: ζάρι με ζωγραφισμένα τα μέρη του σώματος του και τα μέρη του σώματός του σχεδιασμένα σε διάφορα κομμάτια από χαρτόνι). Τα παιδιά ρίχνουν το ζάρι και τοποθετούν ένα ένα τα μέρη του σώματος του Ρούντολφ με τη σειρά που τα τυχαίνουν (σαν πάζλ).
  3. Ισορρόπησε τα στολίδια (μπάλες/στολίδια και ρολά από χαρτί υγείας και χαρτί κουζίνας σε διάφορα μεγέθη). Τοποθετούμε σε τυχαία σειρά ρολά από χαρτιά υγείας και κουζίνας και το παιδί προσπαθεί να ισορροπήσει πάνω σε αυτά μπάλες/στολίδια.
  4. Στόλισε το δέντρο (χαρτόκουτο, χαρτόνι σε συγκεκριμένα χρώματα + αντίστοιχες μπάλες). Σχεδιάζουμε πάνω στην μεγάλη επιφάνεια του χαρτονιού ένα χριστουγεννιάτικο δέντρο. Ανοίγουμε τρύπες και κολλάμε γύρω τους συγκεκριμένα χρώματα. Τα παιδιά τοποθετούν σε κάθε χρωματιστή τρύπα τις αντίστοιχες μπάλες.
  5. Βάλε στόχο το αστέρι (χαρτόκουτα, κίτρινες μπάλες). Ανοίγουμε την χαρτόκουτα (σαν παραβάν) και σχεδιάζουμε στην πιο μεγάλη πλευρά της ένα τεράστιο αστέρι. Το ζωγραφίζουμε και στο κέντρο του ανοίγουμε μια μεγάλη τρύπα. Τα παιδιά από απόσταση στοχεύουν να περάσουν τις κίτρινες μπάλες μέσα από την τρύπα.
  6. Bowling με χριστουγεννιάτικο δέντρο (ποτήρια μιας χρήσης, μπάλα). Ζωγραφίζουμε πράσινα τα ποτήρια (ή βρίσκουμε έτοιμα) και τα τοποθετούμε έτσι, ώστε να θυμίζουν χριστουγεννιάτικο δέντρο ( π.χ. 5 στην κάτω σειρά, 3 στην μεσαία και 1 στην πάνω). Το παιδί καλείται να πετάξει την μπάλα και να ρίξει όλα τα ποτήρια κάτω.

Καλή διασκέδαση!!!