Δημιουργικές δραστηριότητες για την περίοδο των πασχαλινών διακοπών

Τις φετινές πασχαλινές διακοπές καλούμαστε μικροί και  μεγάλοι να τις βιώσουμε διαφορετικά από ότι είχαμε συνηθίσει μέχρι τώρα. Δυστυχώς, δεν θα έχουμε την ευκαιρία να βρεθούμε με συγγενείς και φίλους, να κάνουμε κάποιο ταξίδι στην εξοχή ή  να συμμετέχουμε στα Θεία Πάθη πηγαίνοντας στην εκκλησία μας. Η παραμονή στο σπίτι “απαιτεί” προετοιμασία των γονέων, ώστε οι μέρες αυτές να περάσουν όσο το δυνατόν πιο δημιουργικά, αλλά και πιο κοντά στις μέχρι τώρα συνήθειές μας.

  • Συζητάμε τα γεγονότα της μεγάλης εβδομάδας. Ξεκινώντας από το Σάββατο του Λαζάρου και φτάνοντας στην Ανάσταση, γνωρίζουμε τα γεγονότα της Μεγάλης Εβδομάδας, τα σχολιάζουμε και εκφράζουμε τις σκέψεις και τα συναισθήματά μας για αυτά. Τα γεγονότα μπορούμε να τα προσεγγίσουμε μέσα από την ανάγνωση βιβλίων, την παρακολούθηση σχετικών παιδικών ταινιών ή την παρατήρηση και περιγραφή σχετικών εικόνων που εύκολα μπορούμε να βρούμε στο διαδίκτυο μαζί με το παιδί.
  • Αναβιώνουμε πασχαλινά έθιμα και συζητάμε για αυτά (βάφουμε κόκκινα αυγά, φτιάχνουμε πασχαλινά κουλουράκια, τσουρέκια, λαζαράκια κλπ).
  • Φτιάχνουμε πασχαλινές χειροτεχνίες και στολίζουμε το σπίτι (ευχετήριες κάρτες, καλαθάκια, γιρλάντες πασχαλινές κλπ).
  • Ημερολόγιο διακοπών. Καθημερινά ή όποτε το κρίνουμε σκόπιμο φτιάχνουμε μια ζωγραφιά (ή κολλάζ με εικόνες ή φωτογραφίες) και σημειώνουμε με λίγα λόγια τι κάναμε/είδαμε/φάγαμε/φτιάξαμε σχετικό με τα έθιμα του Πάσχα (π.χ. βάψιμο πασχαλινών αυγών, παρασκευή τσουρεκιών, δημιουργία πασχαλινών ευχετήριων καρτών ή χειροποίητης λαμπάδας κλπ). Με την κατασκευή αυτή μπορούμε να στολίσουμε προσωρινά το σπίτι μας, αλλά και να την παρουσιάσουμε αργότερα σε συγγενείς/φίλους με τους οποίους δεν καταφέραμε να μοιραστούμε χρόνο την περίοδο αυτή. Τέλος, σε συνεννόηση με τον/την νηπιαγωγό μας, μπορούμε να δημιουργήσουμε μια συλλογή αναμνήσεων των φετινών διακοπών και να την μοιραστούμε  με τους συμμαθητές μας.
  • Παρακολουθούμε παιδικές ταινίες σχετικές με το Πάσχα. Παρακολουθούμε μαζί με το παιδί την ταινία και στο τέλος συζητάμε για το περιεχόμενό της (τι μας έκανε εντύπωση, πως νιώσαμε, τι θα αλλάζαμε κλπ).
  • Διαβάζουμε ιστορίες με θέματα πασχαλινά. Κατά την αφήγηση, επικεντρώνουμε την προσοχή του παιδιού στα σημαντικά σημεία της ιστορίας, παρατηρούμε τις εικόνες, κατονομάζουμε ότι βλέπουμε, κάνουμε ερωτήσεις και προκαλούμε συζήτηση (ποίος ήταν ο βασικός ήρωας, τι έπαθε, τι έγινε στο τέλος κλπ).
  • Παίζουμε το παιχνίδι «πασχαλινό κυνήγι αυγών». Κρύβουμε σοκολατένια αυγουλάκια σε διάφορα σημεία μέσα στο σπίτι και το παιδί/τα παιδιά προσπαθούν να τα εντοπίσουν, είτε κάνοντας ερωτήσεις ναι/οχι (π.χ. είναι μέσα στο σαλόνι; Είναι μέσα στην ντουλάπα;), είτε πλησιάζοντας διάφορα σημεία του σπιτιού, βρίσκουμε τα αυγουλάκια με την βοήθεια των λέξεων ζεστό, αν το παιδί είναι κοντά στο αυγό και κρύο αν είναι μακριά από το αυγό. Στο τέλος βλέπουμε πόσα αυγουλάκια βρήκε ο καθένας.

Καλή Ανάσταση και Καλό Πάσχα!