Σχέδιο Δράσης

Φόρμα Αποτύπωσης Σχεδίου Δράσης
Σχολική Μονάδα: Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Βορείων Σποράδων – 3525000
Σχολικό Έτος: 2023 – 2024
Ημερομηνία Εξαγωγής: 26/07/2024
Σχολική Μονάδα: Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Βορείων Σποράδων – 3525000
Στόχος Βελτίωσης:
Το άνοιγμα των σχολείων, ειδικότερα των ΣΜΕΑΕ, προς την κοινωνία (τοπική κι ευρύτερη), αποτελεί αναγκαία
προυπόθεση για την ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών μας. Τόσο οι εκπαιδευτικές όσο και οι κοινωνικές τους
δεξιότητες είναι πρωταρχικός στόχος του ΕΕΕΕΚ ΒΟΡΕΙΩΝ ΣΠΟΡΑΔΩΝ και μέσω των βασικών εργαστηρίων
(μαγεΙρικής και τουριστικών) απώτερος σκοπός είναι η απόκτηση και η ανάπτυξη προεπαγγελματικών
δεξιοτήτων ώστε να μπορέσουν με κάποιο τρόπο να ενταχθούν στο επαγγελματικό δυναμικό του νησιού.
Η Δράση λοιπόν στοχεύει
στην ενίσχυση της εξωστρέφειας της σχολικής μονάδας με τη διαμόρφωση
πλαισίου επικοινωνίας μεταξύ των μελών του σχολείου και της τοπικής
κοινότητας (τοπικοί φορείς, επαγγελματίες κλπ)
η εμπλοκή των μαθητών/τριων σε δράσεις/ δραστηριότητες στις οποίες
συμμετέχουν ευρύτερες κοινωνικές ομάδες/ άτομα, ώστε να ενισχυθούν οι
αναγκαίες επαγγελματικές και κοινωνικές τους δεξιότητες.
Σχέδιο Δράσης: Κοινωνική αλληλεπίδραση με τους τοπικούς φορείς
Άξονας: Σχολείο και κοινότητα
Συντονιστής Δράσης: ΜΠΛΑΖΑΚΗ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ
Α. Σχεδιασμός της Δράσης
Αναγκαιότητα – Στόχοι
Αναγκαιότητα: Διαπιστώθηκε έλλειμμα όσον αφορά στην ενημερώση της τοπικής κοινότητας σχετικά με την
ύπαρξη και το ρόλο του νεοσύστατου σχολείου ΕΕΕΕΚ.
Στόχοι: α) Προβολή του έργου του σχολείου στην κοινωνία
β) Ανάπτυξη προεπαγγελματικών δεξιοτήτων μαθητών/τριών για την καλύτερη δυνατή επαγγελματική
απορρόφησή τους
Ενέργειες & χρονοδιάγραμμα υλοποίησης
α) Νοέμβριος-Δεκέμβριος
Οι ενέργειες που αφορούν στο πρώτο διάστημα υλοποίησης της δράσης στοχεύουν σε μια εισαγωγική γνωριμία
με τα ενδεχόμενα εμπλεκόμενα μέλη συνεργασίας και σε μια πρώτου επιπέδου κάλυψη αναγκών της μαθητικής
κοινότητας με κύριους τομείς επικέντρωσης την Ασφάλεια και την Υγεία αυτών.
-Γνωριμία με τους τοπικούς συλλόγους/φορείς, σχολικές κοινότητες και επαγγελματίες του νησιού.
-Διερεύνηση τρόπων συνεργασίας μαζί τους και καθορισμού αρχικού χρονικού πλαισίου.
-Αξιοποίηση των ΤΠΕ για δημιουργία ιστοσελίδας blog του σχολείου και τη δημιουργία σελίδας σε μέσα
κοινωνικής δικτύωσης.
-Ενημέρωση του blog και της σελίδας του σχολείου σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης για τις δράσεις του σχολείου,
στοχεύοντας στην ορατότητα της σχολικής κοινότητας.
-Εβδομαδιαία συνεργασία με τοπικό Αρτοποιείο για την παροχή υγιεινού πρωινού στη μαθητική κοινότητα.
-Συνεργασία με τοπική ξενοδοχειακή μονάδα για την κάλυψη υλικοτεχνικών αναγκών του σχολείου.
-Επίσκεψη Οδοντιάτρου στο σχολείο για την υιοθέτηση καλών πρακτικών στοματικής υγείας.
-Βιωματική μάθηση των μαθητών/τριών για τον τρόπο παρασκευής λικέρ με την επίσκεψη Ζαχαροπλάστριας στο
σχολείο.
-Επίσκεψη της σχολικής κοινότητας σε τοπικούς φουρνους και εργαστήρια ζαχαροπλαστικής για την
κοινωνικοποίηση των μαθητών και τη σύνδεση του Εργαστηρίου Μαγειρικής-Ζαχαροπλαστικής-Αρτοποιίας του
σχολείου με την κοινότητα.
-Επίσκεψη Αστυνομικού και αστυνομικού σκύλου Κ-9 στο σχολείο για την παρουσίαση της ομάδας, την
εξοικείωση με το ρόλο του Αστυνομικού και τους πιθανούς τρόπους προστασίας των πολιτών.
β) Ιανουάριος-Μάιος
Οι ενέργειες που αφορούν στο διάστημα αυτό στοχεύουν είτε σε έναν από τους δύο προαναφερθέντες στόχους (α)
ορατότητα σχολικής κοινότητας, β) προαγωγή προεπαγγελματικών δεξιοτήτων) είτε ταυτόχρονα και τους δύο,
καθώς μπορεί να αλληλοεπικαλύπτονται.
-Ενημέρωση του blog και της σελίδας του σχολείου για τις δράσεις της σχολικής κοινότητας.
-Συνεργασία με σχολική κοινότητα για τη δημιούργια λογότυπου του σχολείου.
-Εβδομαδιαία συνεργασία με τοπικό Αρτοποιείο για την παροχή υγιεινού πρωινού στη μαθητική κοινότητα.
-Διεξαγωγή κοινής μαγειρικής δράσης με τοπικό ζαχαροπλαστείο εντός του σχολείου.
-Επίσκεψη Κτηνιάτρου στο χώρο του σχολείου για την παρουσίαση του επαγγέλματος και την υιοθέτηση
πρακτικών υπευθυνότητας απέναντι στα ζώα.
-Επίσκεψη της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης στο χώρο του σχολείου για την ενημέρωση καλών πρακτικών σε
καταστάσεις έκτακτης ανάγκης.
-Επίσκεψη του τοπικού Πυροσβεστικού Κλιμακίου για την ενημέρωση σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης.
-Σειρά επισκέψεων της σχολικής κοινότητας σε Εργαστήριο τοπικού αρτοποιείου για τη βιωματική μάθηση
επιμέρους διαδικασιών μαγειρικής.
-Επίσκεψη της σχολικής κοινότητας σε μαγαζιά εστίασης και καταστήματα υπεραγοράς (super-market) για την
ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων κατά την αγορά προϊόντων.
-Μηνιαίες επισκέψεις της σχολικής κοινότητας σε καταστήματα τοπικής αγοράς για τη καλλιέργεια κοινωνικών
δεξιοτήτων.
-Επισκέψεις της σχολικής κοινότητας σε χώρους λαογραφικού ενδιαφέροντος.
-Εβδομαδιαία συνεργασία με την Κοινωνική Υπηρεσία του Δήμου για την συντονισμένη υποστήριξη
μαθητών/τριών.
-Διοργάνωση έκθεσης ζωγραφικής των μαθητών/τριών που ενδιαφέρονται στο χώρο του σχολείου, ανοιχτή προς
την τοπική κοινότητα.
-Συνεργασία με πολίτη του νησιού για την εκμάθηση των μαθητών/τριών στη τεχνική “βελονάκι”, καλλιεργώντας
τα ενδιαφέροντα και την λεπτή κινητικότητα των μαθητών/τριών.
-Συνεργασία με τοπικό έντυπο λογοτεχνικού και εικαστικού περιεχομένου για την ανάδειξη μαθητών/τριών με
αντίστοιχες κλίσεις.
-Συνεργασία με λοιπές μαθητικές κοινότητες με τη μορφή μαθητικού “Λευκώματος”, όπου ανταλλάσσονται
ιδέες/ενδιαφέρονται και προάγεται η κοινωνικοποίηση των εμπλεκόμενων μελών και η ορατότητα των
μαθητών/τριών Ειδικής Αγωγής.
Πόροι – μέσα – ερευνητικά εργαλεία
1) Ανθρώπινοι πόροι: το σύνολο της σχολικής κοινότητας (εκπαιδευτικοί, μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ, μαθητές/τριες,
γονείς), το σύνολο της κοινότητας των συνεργαζόμενων σχολείων (εκπαιδευτικοί, μαθητές/-ήτριες, γονείς), το
σύνολο της τοπικής κοινότητας (επαγγελματίες υγείας, επαγγελματίες στο χώρο της εστίασης κ.ά)
2) Υλικοί πόροι: Η/Υ- Χρήση Λογισμικού παρουσίασης δράσεων διαδικτυακά, χρήση υλικοτεχνικών υποδομών
Εργαστηρίου Μαγειρικής-Ζαχαροπλαστικής-Αρτοποιίας, χαρτί/χαρτόνι κ.λπ.
3) Μέσα: ημερολόγιο καταγραφής ενεργειών, ψηφιακές εφαρμογές, κλείδες παρατήρησης μαθητών/τριών,
φωτογράφιση
4) Ερευνητικά εργαλεία: παρατήρηση των μαθητών/τριών (εντός της σχολικής κοινότητας από το προσωπικό,
εκτός της σχολικής κοινότητας από τους κηδεμόνες και συζήτηση ανατροφοδότησης κατά τη συμβουλευτική
γονέων), συμμετοχική έρευνα δράσης
Κριτήρια επιτυχίας της Δράσης
Για τον Στόχο: ενίσχυση της εξωστρέφειας της σχολικής μονάδας
-Αριθμός/είδος των συνεργατικών δράσεων προς την κοινότητα (τοπικοί φορείς, σύλλογοι, επαγγελματίες)
-Βαθμός επικαιροποίησης του blog σχετικά με τις δράσεις του σχολείου
-Βαθμός συμμετοχής στο σχολικό Λεύκωμα
Για τον Στόχο: εμπλοκή των μαθητών/τριων σε κοινωνικές δράσεις/δραστηριότητες
-Βαθμός συμμετοχής των μαθητών/τριών σε σχετικές δράσεις
-Βαθμός υιοθέτησης καλών πρακτικών σε επίπεδο κοινωνικής συμπεριφοράς
Διαδικασίες αξιολόγησης της Δράσης
-Επισκεψιμότητα ιστοσελίδας blog και σελίδας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
-Στοχευμένες συζητήσεις με τη μαθητική κοινότητα σε σχέση με τις δράσεις που έγιναν και καταγραφή των
απόψεών τους με μορφή project
-Ημι-δομημένες συνεντεύξεις από τη σχολική κοινότητα προς τους εμπλεκόμενους φορείς/συλλόγους κλπ.
Ανατροφοδότηση – Προτάσεις Σ.Ε.
Β. Υλοποίηση της Δράσης
Περιγραφή
-Ομαδικό εικαστικό project με το 1ο Νηπιαγωγείο Σκιάθου σχετικά με την Ημέρα Κατά του Σχολικού Εκφοβισμού.
-Τραγούδισμα καλάντων με το 1Ο Νηπιαγωγείο Σκιάθου για τον ερχομό της Άνοιξης («Χελιδονίσματα»).
-Συμμετοχή στο αποκριάτικο bazaar του 1ου Νηπιαγωγείου Σκιάθου με παρασκευές του Εργαστηρίου Μαγειρικής-
Αρτοποιίας-Ζαχαροπλαστικής του σχολείου.
-Συμμετοχή στο αποκριάτικο bazaar του 2ου Δημοτικού Σκιάθου με παρασκευές του Εργαστηρίου Μαγειρικής-
Αρτοποιίας-Ζαχαροπλαστικής του σχολείου.
-Συνεργασία με το ΕΕΕΕΚ Πειραιά για την φύτευση σπορών στο σχολικό χώρο στο πλαίσιο της Παγκόσμιας
Ημέρας της Γης.
-Εβδομαδιαίες συναντήσεις με τοπικό Εργαστήριο Αρτοποιίας (Mamma Mia Pastries) για την εξοικείωση των
μαθητών/τριών με επαγγελματική κουζίνα και την εκμάθηση σχετικών παρασκευών.
-Επίσκεψη σε τοπικό Ζαχαροπλαστείο (“Velvet Patisserie”) για την παρασκευή αρτοποιημάτων.
-Επίσκεψη σε τοπική επιχείρηση (ψητοπωλείο “Λαδόκολλα”) για την προετοιμασία ζεστών γευμάτων.
-Συνεργασία με τοπικό ζαχαροπλαστείο (“Το Άνθος του Γυαλού”) για την παρασκευή λικέρ με τη μαθητική
κοινότητα.
-Συνεργασία με τοπικό φούρνο (“Φούρνος του Παππού – Ορτουλίδης”) για εβδομαδιαία παροχή πρωινών
γευμάτων στη μαθητική κοινότητα.
-Εικαστική δημιουργία μαθητή του σχολείου για το εξώφυλλο τεύχους τοπικού έντυπου ποίησης (fanzine
“Ρεστίο”).
-Συμμετοχή μαθητή στην εκδήλωση για την παρουσίαση των εξωφύλλων των τευχών του τοπικού έντυπου
(fanzine “Ρεστίο”) στην τοπική κοινότητα.
-Αφήγηση παραμυθιών στη μαθητική κοινότητα από συγγραφέα και αφηγήτρια παραμυθιών.
-Επίσκεψη συγγραφέα και θεατρολόγου του νησιού για θεατρικό παιχνίδι με τη μαθητική κοινότητα.
-Προώθηση σχολικών δράσεων μέσω ενημέρωσης του blog του σχολείου (https://blogs.sch.gr/eeeekvsporad/).
-Προώθηση σχολικών δράσεων μέσω ενημέρωσης της σελίδας του σχολείου στο μέσο κοινωνικής δικτύωσης
Facebook (facebook.com/eeeekvsporad).
-Συνεργασία με τοπικό διαδικτυακό μέσο ενημέρωσης (“SkiathosLife.gr”) για την προώθηση των δράσεων στην
τοπική κοινότητα και την προσφορά τους σε είδη πρώτης ανάγκης και αναλώσιμα.
-Συνεργασία με τοπική επιχείρηση (“Γεράνι”) για την προώθηση των προϊόντων του Εργαστηρίου Μαγειρικής-
Ζαχαροπλαστικής-Αρτοποιίας.
-Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Αστυνομικό Τμήμα Σκιάθου για την ενημέρωση της μαθητικής κοινότητας σχετικά
με το ρόλο της Αστυνομίας και τον επαγγελματικό προσανατολισμό των μαθητών/τριών.
-Επίσκεψη στον Ιππικό Όμιλο Σκιάθου μαζί με Κτηνίατρο του νησιού για την ενημέρωση της σχολικής
κοινότητας σε θέματα φροντίδας αλόγων και θεραπευτικής ιππασίας, παράλληλα με την αλληλεπίδραση μαζί
τους.
-Επίσκεψη στο Καταφύγιο Σκύλων (Skiathos Dog Shelter) για την ενημέρωση σχετικά με πρακτικές φροντίδας
και υιοθεσίας αδέσποτων σκύλων.
-Επίσκεψη Αστυνομικού και αστυνομικού σκύλου Κ-9 στο σχολείο για την παρουσίαση της ομάδας, την
εξοικείωση με το ρόλο του Αστυνομικού και τους πιθανούς τρόπους προστασίας των πολιτών.
-Συνεργασία με εταιρεία επαγγελματικής ένδυσης (AYO Original Apparel) για την δημιουργία ποδιάς της
μαθητικής κοινότητας.
-Επίσκεψη εκπροσώπων του Κοινωφελούς Ιδρύματος “Α. Κ. Λασκαρίδη” για την ενημέρωση της σχολικής
κοινότητας σχετικά με την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος.
-Επίσκεψη σχολικής κοινότητας σε χώρους λαογραφικού ενδιαφέροντος (“Σκιαθίτικο Σπίτι”, “Μουσείο
Παπαδιαμάντη”)
-Συνεργασία με την τοπική κοινότητα μέσω ανοιχτής πρόσκλησης προς αυτήν για τον εμπλουτισμό της σχολικής
βιβλιοθήκης.
-Επίσκεψη Οδοντιάτρου του νησιού για την ενημέρωση της μαθητικής κοινότητας σχετικά με την τήρηση
στοματικής υγιεινής και τη διαδικασία επίσκεψης σε Οδοντίατρο.
-Επίσκεψη εκπροσώπου σωματείου που ασχολείται με την παροχή κοινωνικού και ανθρωπιστικού έργου σε
ευπαθείς ομάδες (“Φύλακας Άγγελος για τα παιδιά”) για μια πρώτη γνωριμία με τη σχολική κοινότητα.
-Συνεργασία με Εταιρεία παραγωγής ειδικών αλεύρων (Κυλινδρόμυλοι Χαλκιδικής Α.Ε.) για την δωρεά αλευριών
στο Εργαστήριο Μαγειρικής-Ζαχαροπλαστικής-Αρτοποιϊας
-Συνεργασία με τοπική ξενοδοχειακή μονάδα (Skiathos Palace) για την παροχή υλικοτεχνικού εξοπλισμού στο
σχολείο
-Συνεργασία με τις Αστικές Συγκοινωνίες Σκιάθου για τη μεταφορά της σχολικής κοινότητας από και προς
χώρους ενδιαφέροντος
-Κατασκευή λαμπάδων προς πώληση στην τοπική κοινότητα
-Παρασκευή λικέρ, μαρμελάδων, γλυκά του κουταλιού και χειροποίητης σοκολάτας στο πλαίσιο του Εργαστηρίου
Μαγειρικής-Αρτοποιίας-Ζαχαροπλαστικής του σχολείου προς πώληση στην τοπική κοινότητα
-Συνεργασία με γραφίστρια για τη δημιουργία λογότυπου του σχολείου
-Συνεργασία με τοπικό παράρτημα εταιρίας τεχνολογικών συστημάτων (EPI Systems Skiathos) για την παροχή
υλικοτεχνικού εξοπλισμού στο σχολείο
-Επισκέψεις σχολικής κοινότητας σε τοπικές επιχειρήσεις εστίασης για την καλλιέργεια κοινωνικών δεξιοτήτων
και την κοινωνική ορατότητα της μαθητικής κοινότητας
-Επισκέψεις της μαθητικής κοινότητας σε τοπικό μάρκετ για την εξοικείωση τους με τη διαδικασία αγοράς
προϊόντων
-Εβδομαδιαία συνεργασία με την Κοινωνική Υπηρεσία του Δήμου για την συντονισμένη πολύπλευρη υποστήριξη
μαθητών/τριών.
Γ. Αποτίμηση της Δράσης
Αλλαγές σε σχέση με τον αρχικό σχεδιασμό (εφόσον υπήρξαν)
Προστέθηκαν δράσεις, οι οποίες δεν είχαν συμπεριληφθεί στον αρχικό
σχεδιασμό, μέσω αδόμητων κοινωνικών αλληλεπιδράσεων που προέκυψαν στη
διάρκεια της χρονιάς με την τοπική κοινότητα (π.χ. επίσκεψη θεατρολόγου,
επίσκεψη αφηγήτριας παραμυθιών)
Συμπυκνώθηκαν δύο δράσεις σε μία ημέρα, λόγω του κοινού θεματικού
υπόβαθρού τους (επίσκεψη τον Ιππικό Όμιλο Σκιάθου και συνεργασία με
Κτηνίατρο του νησιού)
Αφαιρέθηκαν δράσεις, οι οποίες δεν μπορούσαν να υλοποιηθούν από τους
προσκεκλημένους φορείς, λόγω περιορισμών στο πρόγραμμά τους (πχ. επίσκεψη
Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης Β. Σποράδων, επίσκεψη εκπροσώπων
Πυροσβεστικού Σώματος)
Αποτελέσματα της Δράσης
Ενισχύθηκαν οι επαγγελματικές δεξιότητες της μαθητικής κοινότητας
Ενισχύθηκαν οι κοινωνικές δεξιότητες της μαθητικής κοινότητας
Αναπτύχθηκε εξαιρετική συνεργασία μεταξύ όλων των εμπλεκομένων
Οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά και με ενδιαφέρον καθ όλη τη διάρκεια των
δράσεων
Οι μαθητές αυτοπροσδιορίζονταν με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση ως προς τις
ικανότητές τους έπειτα από την υλοποίηση των δράσεων
Οι γονείς ενεπλάκησαν ενεργά σχολιάζοντας τη συμμετοχή των μαθητών/τριών
σε δράσεις που καλλιεργούσαν τις κοινωνικές και προ-επαγγελματικές
δεξιότητές τους και δήλωσαν
ικανοποιημένοι από το αποτέλεσμα
Αναρτήθηκαν οι δράσεις και οι συνεργασίες του σχολείου μας με πλούσιο
συνοδευτικό υλικό,
το οποίο συνετέλεσε στην κοινωνική ορατότητα του σχολείου μας τόσο στην
τοπική κοινωνία όσο και στην ευρύτερη ελληνική κοινότητα, εφόσον
βρισκόμαστε σε διασύνδεση με πλήθος άλλων σχολείων (κυρίως Ειδικής
Αγωγής) της επικράτειας.
Βαθμός επίτευξης των στόχων που είχαν τεθεί
3 = Σε μεγάλο βαθμό
Παράμετροι που διευκόλυναν την επίτευξη των στόχων
Όλοι οι εμπλεκόμενοι είχαν θετική ανταπόκριση στην ιδέα της αύξησης της
κοινωνικής ορατότητας του σχολείου, καθώς πρόκειται για μια νεοσύσταση
σχολική μονάδα. Οι μαθητές/τριες ειδικότερα παρακινήθηκαν από το ότι θα
συνέβαλαν οι ίδιοι/ες σε κάτι τόσο σημαντικό για το σχολείο τους,
συμμετέχοντας συχνά στην επιλογή του φωτογραφικού υλικού, γεγονός που το
βρήκαν πολύ ενδιαφέρον και δημιουργικό.
Υπήρξε εξαιρετική συνεργασία με τους τοπικούς φορείς, οι οποίοι
δημιουργούσαν ένα ευχάριστο κλίμα ενεργητικής εμπλοκής και μάθησης για
την μαθητική κοινότητα
Λογω της μικρής κοινότητας ανθρώπων του νησιού, οποιαδήποτε απεύθυνση σε
επιμέρους κατοίκους ή συνολικά σε φορείς/οργανισμούς του νησιού, μπορούσε
να φέρει γρήγορα την επιθυμητή δικτύωση και κοινωνική ορατότητα του
σχολείου
Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν
Χρονικός συντονισμός με φορείς λόγω παράλληλων δράσεων που περιελάμβανε
το πρόγραμμά τους
Χρονικός περιορισμός υλοποίησης δράσεων, λόγω του εποχιακού χαρακτήρα
κάποιων δομών (π.χ. Σκιαθίτικο Σπίτι, Μουσείο Παπαδιαμάντη)
Υλικό που παρήχθη ή αξιοποιήθηκε
-Ιστοσελίδα blog σχολείου
-Σελίδα σχολείου στο μέσο κοινωνικής δικτύωσης Facebook
-Φωτογραφικό υλικό και βίντεο από τις συλλογικές δράσεις του σχολείου
-Κολλάζ/Poster μαθητών/τριών κατά τη διαδικασία αναστοχασμού τους πάνω στις δράσεις
Επιμορφώσεις που τυχόν υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο της Δράσης
Συμμετοχή της μαθητικής κοινότητας στην επιμορφωτική διαδικτυακή δράση «Διατροφή, Περιβάλλον και Υγεία»,
που διοργάνωσε το Κ.Π.Ε./Κ.Ε.ΠΕ.Α. Ιεράπετρας-Νεάπολης, με θέμα «Μαθαίνω για τη διατροφή στη σχολική
ηλικία»
Προτάσεις για αξιοποίηση των πρακτικών που αναπτύχθηκαν στο πλαίσιο της Δράσης
-Οι δραστηριότητες και οι επιμορφώσεις που περιλάμβανε η Δράση μπορούν να κοινοποιηθούν και στους
υπόλοιπους εκπαιδευτικούς ώστε να αξιοποιηθούν και να εμπλουτιστούν.
-Οι καλές πρακτικές και οι αποτελεσματικές δραστηριότητες μπορούν να αναρτηθούν στον ιστότοπο,
προκειμένου να διαχυθούν και να αξιοποιηθούν σε ένα ευρύτερο πλαίσιο.
Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις στο πλαίσιο της δράσης
Οποιαδήποτε επιμόρφωση απευθύνεται:
-στη μαθητική κοινότητα με στόχο την προαγωγή των κοινωνικών και προ-επαγγελματικών δεξιοτήτων της (π.χ.
επιμορφώσεις μαθητών/τριών σε ζητήματα αυτόνομης διαβίωσης)
-οποιαδήποτε επιμόρφωση απευθύνεται στην εκπαιδευτική κοινότητα με στόχο την υιοθέτηση καλών πρακτικών
προαγωγής της κοινωνικής ορατότητας του σχολικής κοινότητας (π.χ. σύντομη ενδοσχολική επιμόρφωση σχετικά
με τις δυνατότητες της ιστοσελίδας-blog για την πλήρη και ουσιαστική αξιοποίησή της από όλους)
Προτάσεις για συνέχιση της Δράσης/ για νέες Δράσεις το επόμενο έτος
-Συνέχιση συνεργασίας με τους τοπικούς φορείς που προάγουν τις προεπαγγελματικές δεξιότητες της μαθητικής
κοινότητας.
-Συνέχιση ενημέρωσης του blog του σχολείου σχετικά με τις δράσεις και τις συνεργασίες του σχολείου.
-Συνέχιση ενημέρωσης της σελίδας του σχολείου στο μέσο κοινωνικής δικτύωσης Facebook σχετικά με τις
δράσεις και τις συνεργασίες του σχολείου.
-Συνεργασία με τον Πολιτιστικό Σύλλογο Σκιάθου, μέλη του οποίου εξέφρασαν τη διάθεσή τους για μελλοντική
αγορά των χειροποίητων λαμπάδων του Εργαστηρίου
-Επίσκεψη στο «Οινοποιείο Παρίσση» κατά την περίοδο οινοποίησης
-Επίσκεψη στο Αεροδρόμιο Σκιάθου
-Επίσκεψη στο ΕΛΤΑ Σκιάθου
-Επίσκεψη της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης Β. Σποράδων στο σχολείο

EEEEK ΒΟΡΕΙΩΝ ΣΠΟΡΑΔΩΝ

Το Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΕΕΕΕΚ) Βορείων Σποράδων, με έδρα τη Σκιάθο, είναι ένα νεοσύστατο ειδικό σχολείο, που ξεκίνησε τη λειτουργία του τον Νοέμβριο του 2022. Είναι το μόνο Δημόσιο Ειδικό σχολείο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του νησιού.

Απευθύνεται σε μαθητές/τριες ηλικίας 14-21 ετών, αποφοίτους ειδικού ή γενικού δημοτικού σχολείου, με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και εκπαιδευτικές ανάγκες. Οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να φοιτήσουν στο ΕΕΕΕΚ από 5 έως 8 χρόνια, ανάλογα τις εξειδικεύσεις και τις εκπαιδευτικές ανάγκες τους. Διδάσκονται μαθήματα γενικής παιδείας (π.χ. Γλώσσα, Μαθηματικά, Γυμναστική, Μουσική, Εικαστικά), ενώ παράλληλα αποκτούν δεξιότητες κοινωνικές, αυτόνομης διαβίωσης, καθώς και προεπαγγελματικές-επαγγελματικές δεξιότητες στα εργαστηριακά μαθήματα, που διδάσκονται.

Η κύρια ειδικότητα του σχολείου μας είναι η Μαγειρική-Ζαχαροπλαστική-Αρτοποιία, με δεύτερη ειδικότητα τα Τουριστικά Επαγγέλματα. Αποφοιτώντας οι μαθητές/τριες μας αποκτούν απολυτήριο εργασιακά ισότιμο με το Απολυτήριο Γυμνασίου και πιστοποιητικό επαγγελματικής κατάρτισης επιπέδου 1.



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων