Στα Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. (Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης), η διδασκαλία των μαθηματικών διαμορφώνεται με βάση τις ιδιαίτερες ανάγκες των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Ειδικότερα δίνεται έμφαση στη:
- Διδασκαλία των Μαθηματικών με Προσαρμογές
- Προσαρμογή του μαθήματος ώστε να ανταποκρίνεται στις ικανότητες και τις ανάγκες κάθε μαθητή.
- Χρήση πολυαισθητηριακών μεθόδων, βιωματικής μάθησης και πρακτικών εφαρμογών.
- Διδασκαλία βασικών μαθηματικών εννοιών (π.χ. αριθμοί, πράξεις, μετρήσεις, χρόνος, χρήματα) με έμφαση στην καθημερινή ζωή και στην αυτονομία των μαθητών.
- Υποστήριξη Λειτουργικής Μάθησης
- Οι μαθητές εφαρμόζουν μαθηματικές γνώσεις σε πραγματικές καταστάσεις (π.χ. αγορές, μετακινήσεις, χρήση ρολογιού).
- Συνεργασία με άλλους εκπαιδευτικούς και ειδικούς παιδαγωγούς για τη διαθεματική προσέγγιση των μαθηματικών.
- Διαφοροποιημένη Διδασκαλία & Αξιολόγηση
- Προσαρμογή του διδακτικού υλικού και των μεθόδων αξιολόγησης ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε μαθητή.
- Χρήση εκπαιδευτικών παιχνιδιών, τεχνολογικών εργαλείων και χειροπιαστών αντικειμένων.
- Δίνεται έμφαση στην ενθάρρυνση, τη θετική ανατροφοδότηση και τη βελτίωση των δεξιοτήτων των μαθητών.
- Συνεργασία με την Εκπαιδευτική Ομάδα
- Συνεργασία με ειδικούς παιδαγωγούς, ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς και άλλους επαγγελματίες (εργοθεραπευτές, λογοθεραπευτές κ.ά).
- Συμμετοχή στη διαμόρφωση εξατομικευμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων (Ε.Ε.Π.).
- Υποστηρίζεται η ομαλή ένταξη των μαθητών στην κοινωνία και η επαγγελματική τους εκπαίδευση.
Συμπερασματικά, ο μαθηματικός σε ένα Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. δεν έχει μόνο διδακτικό ρόλο αλλά και υποστηρικτικό, ενισχύοντας την αυτονομία και τις καθημερινές δεξιότητες των μαθητών.