Διαχείριση Σχολικού Εκφοβισμού: Αποτελεσματικές Δεξιότητες Για Εκπαιδευτικούς
Παιχνίδι με τους μαθητές στην τάξη
Σχολικός Εκφοβισμός: Τι μπορούν να κάνουν οι γονείς για την πρόληψη και αντιμετώπιση του εκφοβισμού
Tην Τετάρτη, 20 Νοεμβρίου, 760 εκπαιδευτικοί από όλη την Ελλάδα παρακολούθησαν το διαδικτυακό εκπαιδευτικό σεμινάριο του ΚΜΟΠ με θέμα την «Πρόληψη και Αντιμετώπιση του Εκφοβισμού».
Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου, οι εκπαιδευτικοί είχαν τη δυνατότητα να ανακαλύψουν τα συνηθέστερα εμπόδια επικοινωνίας που υπάρχουν μεταξύ μαθητών-τριών και εκπαιδευτικών, να κατανοήσουν τα αίτια που ωθούν τα παιδιά να υιοθετούν αρνητικές συμπεριφορές και να ενημερωθούν για πρακτικούς τρόπους ώστε να βελτιώσουν το κλίμα στην τάξη τους.
Ο στόχος του σεμιναρίου ήταν διττός:
α) Έδωσε ανατροφοδότηση στους εκπαιδευτικούς έτσι ώστε να μπορούν να χτίζουν καλύτερες γέφυρες επικοινωνίας με τα παιδιά και τους εφήβους, τους βοήθησε να εξασκηθούν σε πρακτικές πρόληψης του εκφοβισμού και να βελτιώσουν το κλίμα της τάξης τους, να αντιμετωπίζουν με σεβασμό και υπευθυνότητα τους μαθητές που εκφοβίζονται αλλά και αυτούς που εκφοβίζουν, και να γίνονται πιο ευέλικτοι και αποτελεσματικοί όταν έρχονται σε επαφή με τους γονείς και τους φροντιστές των μαθητών.
β) Παρουσίασε μία εκπαίδευση που απευθύνεται σε όλους τους εκπαιδευτικούς, η οποία δημιουργήθηκε το 2023 σε συνεργασία με την COFACE Families Europe. Το βασικό χαρακτηριστικό που διαφοροποιεί την νέα αυτή εκπαίδευση από άλλες με αντίστοιχη θεματική είναι ότι παρουσιάζονται πολύ αναλυτικά διεθνώς αναγνωρισμένες ανθρωποκεντρικές παρεμβάσεις στο χώρο του σχολείου, όπου οι εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων συμμετέχουν διαδραστικά στην εφαρμογή τους μέσω προσομοίωσης και διακλαδωμένων σεναρίων. Μέσα από αυτή τη διαδικασία οι εκπαιδευτικοί είχαν τη δυνατότητα να ανακαλύψουν μόνοι τους τα συνηθέστερα εμπόδια επικοινωνίας που υπάρχουν μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών, να κατανοήσουν τα αίτια που ωθούν τα παιδιά να υιοθετούν αρνητικές συμπεριφορές και ως εκ τούτου να μπορούν οι ίδιοι να προσαρμόζουν και την δική τους συμπεριφορά με ενσυναίσθηση και ευελιξία ανάλογα με την περίσταση.