Εκφώνηση:
Οι επιμορφούμενοι καλούνται: Με τη βοήθεια μιας μηχανής αναζήτησης:
- να αναζητήσουν ένα βίντεο που θα μπορούσαν να το αξιοποιήσουν διδακτικά στο γνωστικό αντικείμενο της ειδικότητάς τους
- να δημιουργήσουν ένα έγγραφο κειμένου (το πολύ 200 λέξεις) κάνοντας αναφορά στη διδακτική αξιοποίηση του ευρήματος. Στο αρχείο κειμένου να υπάρχει δεσμός (υπερσύνδεση) προς το βίντεο και
- να αναρτήσουν το κείμενό τους στον «Χώρο αποστολής αρχείων ασύγχρονων δραστηριοτήτων, Μεσοδιάστημα: Συνεδρία 1 & 2» με όνομα αρχείου: S1_eponymo_onoma.docx.
Υλοποίηση 1ης δραστηριότητας:
https://www.youtube.com/watch?v=KgIxXsGxTts
Το βίντεο που επέλεξα θα το χρησιμοποιήσω σαν επανάληψη μετά το τέλος της ενότητας «Τα μέρη του ηλεκτρονικού υπολογιστή». Το μάθημα γίνεται σε μία διδακτική ώρα, οπότε το μικρό μήκος του βίντεο είναι ικανοποιητικό. Επίσης, το μικρό του μήκος βοηθάει στο να μη κουραστούν τα παιδιά και να το παρακολουθήσουν ευχάριστα. Το περιβάλλον του βίντεο είναι ευχάριστο και καταφέρνει σύντομα να περιγράψει με σαφήνεια το θέμα που μας απασχολεί.
Η περιγραφή του θέματος γίνεται από ένα μικρό παιδί, αυτό είναι κάτι που κεντρίζει το ενδιαφέρον των παιδιών και πολλές φορές δίνει ένα κίνητρο σε αυτά να μπουν στη διαδικασία να φτιάξουν ακόμα και κάτι δικό τους. Η χρήση του πίνακα μέσα στο βίντεο αλλά και η απεικόνιση κάθε αντικειμένου βοηθάει τα παιδιά να κρατήσουν το ενδιαφέρον τους αλλά και να συγκρατήσουν την πληροφορία ακόμη πιο εύκολα. Ο διαχωρισμός των μερών του ηλεκτρονικού υπολογιστή σε συσκευές εισόδου και συσκευές εξόδου βοηθάει τα παιδιά να διαχωρίσουν αυτές τις δύο έννοιες, οι οποίες πολλές φορές τους δυσκολεύουν. Επίσης η αναφορά στα υλικά μέρη του υπολογιστή που βοηθούν στην επεξεργασία των δεδομένων δίνουν μια πιο σαφή εικόνα για το πώς λειτουργεί ένας ηλεκτρονικός υπολογιστής.
Η αμεσότητα και το ευχάριστο κλίμα που προκαλεί αυτό το βίντεο σίγουρα θα βοηθήσει τα παιδιά να κατανοήσουν σε βάθος αυτές τις έννοιες και να μην τις ξεχάσουν ποτέ.
Μπράβο Ευαγγελία!!!
πολυ καλο
πολύ καλό!!!!