Αυγ 26

Άρθρο: Η παιδεία πληροφορικής για τα παιδιά μας

Του Διομήδη Σπινέλλη*

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο για το νέο εκπαιδευτικό σύστημα, τα παιδιά μας θα ταλαιπωρούνται ατέλειωτες ώρες για να μάθουν πώς απέδιδαν οι Αλεξανδρινοί τη γλώσσα του Ερατοσθένη, αλλά δυστυχώς ούτε που θα ακούσουν το πώς αυτός σκεφτόταν. Αυτό είναι τραγικό, διότι ο Ερατοσθένης (όπως και ο Ευκλείδης) βρήκαν πώς μπορούμε να λύνουμε ασύλληπτα δύσκολα προβλήματα αλγοριθμικά, δηλαδή ακολουθώντας μια σειρά από απλά συγκεκριμένα βήματα. Σ’ αυτόν τον υπολογιστικό τρόπο σκέψης βασίζεται η λειτουργία των ηλεκτρονικών υπολογιστών και φυσικά όλων των τεχνολογικών υποδομών της κοινωνίας μας: από τα κινητά τηλέφωνα και τα βιομηχανικά ρομπότ, μέχρι το Διαδίκτυο και τα μεταφορικά μέσα. Η επιστήμη που καλύπτει αυτές τις καταπληκτικές τεχνολογίες είναι η πληροφορική· η διδασκαλία της θα πρέπει να αποτελεί κύριο μάθημα στα σχολεία.

Σήμερα, μαζί με τα μαθηματικά, η πληροφορική αποτελεί τη βάση για τις άλλες επιστήμες, την τεχνολογία και την οικονομία. Χρησιμοποιείται στη βιολογία, στη φυσική, στη χημεία, στα μαθηματικά, στη γλωσσολογία, στην ψυχολογία, στα οικονομικά και στη στατιστική. Μας επιτρέπει να λύνουμε γιγάντια προβλήματα, να σχεδιάζουμε σύνθετα συστήματα και να αντιληφθούμε τη δύναμη και τα όρια των υπολογιστών και του ανθρώπινου εγκεφάλου. Η πληροφορική, με τις πρακτικές της εφαρμογές, ενθαρρύνει τη δημιουργικότητα επιτρέποντας στους μαθητές να κατασκευάζουν χρήσιμα συστήματα. Αναπτύσσει τόσο τη λογική τους (πώς δουλεύει αυτό;) όσο και την αισθητική τους (αυτό είναι όμορφα σχεδιασμένο!) παράλληλα με την κρίση και την εφευρετικότητα.

Εδώ πρέπει να ξεχωρίσουμε τις δεξιότητες που σχετίζονται με τις εφαρμογές της πληροφορικής (πώς γράφω ένα κείμενο σε υπολογιστή, πώς αναζητώ κάτι στο Διαδίκτυο) από την επιστήμη της πληροφορικής που εξετάζει το γύρω μας φυσικό και τεχνητό κόσμο. Είναι απαραίτητο να διδάσκουμε και τα δύο σε όλους τους μαθητές μας. Οι απόφοιτοι του σχολείου πρέπει να είναι ψηφιακά εγγράμματοι στις δεξιότητες της πληροφορικής για να λειτουργήσουν αποτελεσματικά στη σημερινή κοινωνία. Επιπλέον, όμως, πρέπει να έχουν έρθει σε επαφή με την επιστήμη της πληροφορικής για να μη γίνουν παθητικοί καταναλωτές των προϊόντων της, αλλά παραγωγικοί εργαζόμενοι, καινοτόμοι επιχειρηματίες και σκεπτόμενοι πολίτες.

Πώς πρέπει να διδάσκεται η πληροφορική στο σχολείο; Εδώ δεν χρειάζεται να ανακαλύψουμε τον τροχό· ευτυχώς έχει γίνει σοβαρή δουλειά σε άλλες χώρες σχετικά με την απαραίτητη ύλη (βλ. π.χ. http://bit.ly/lLUAnn). Πρέπει καταρχήν να διδάσκονται οι βασικές αρχές της πληροφορικής.

Ακόμα σημαντικότερο είναι οι μαθητές, ειδικά στις τάξεις του Λυκείου, να διδάσκονται τον λεγόμενο υπολογιστικό τρόπο σκέψης που πηγάζει από την πληροφορική. Σύμφωνα με αυτόν, μαθαίνουμε να αναγνωρίζουμε στοιχεία υπολογισμών στον κόσμο που μας περιβάλλει και να εφαρμόζουμε εργαλεία και τεχνικές της πληροφορικής, προκειμένου να καταλάβουμε και να αναλύσουμε φυσικά και τεχνητά δημιουργήματα: από το πώς φυτρώνουν τα φύλλα σε ένα κλαδί μέχρι τον λογαριασμό του τηλεφώνου μας. Ενα σημαντικό στοιχείο του υπολογιστικού τρόπου σκέψης είναι η αφαίρεση, να μπορούν δηλαδή τα παιδιά μας να σχηματίσουν ένα μοντέλο για κάτι που παρατηρούν, να το αναλύσουν στα τμήματα που το απαρτίζουν και να το γενικεύσουν σε άλλες ανάλογες περιπτώσεις. Αυτό τον τρόπο σκέψης μπορούν μαθητές να μάθουν άμεσα να τον εφαρμόζουν στον προγραμματισμό υπολογιστών. Ετσι ενθαρρύνεται η λογική σκέψη, η ακρίβεια και η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και αυτόνομης εκμάθησης. Αυτές οι λεγόμενες νοητικές δεξιότητες ανωτέρου επιπέδου είναι απολύτως απαραίτητες σε ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα.

Τέλος, θα πρέπει οι μαθητές μας να διδάσκονται τις κύριες γνώσεις που σχετίζονται με την επιστήμη της πληροφορικής, δηλαδή βασικούς αλγορίθμους, γλώσσες προγραμματισμού, τρόπους παράστασης δεδομένων, πώς δουλεύουν οι υπολογιστές και πώς επικοινωνούν μεταξύ τους για να συνθέσουν το Διαδίκτυο.

Κοιτάζοντας γύρω μας, εύκολα θα δούμε ότι η πληροφορική είναι σήμερα το κύριο συστατικό της καινοτομίας. Είναι το κλειδί για την κοινωνία της πληροφορίας, αυτή που θα μας φέρει την οικονομική ανάπτυξη που θέλουμε να έχουμε. Χωρίς τη διδασκαλία της πληροφορικής στα σχολεία, βλάπτουμε σοβαρά, εκπαιδευτικά και οικονομικά, τη νέα γενιά, το μέλλον της χώρας μας. Πρέπει λοιπόν να πάρουμε παράδειγμα από χώρες, όπως τη Νότια Κορέα και το Ισραήλ, που πρωτοπορούν στη διδασκαλία της πληροφορικής στα σχολεία τους και, όχι τυχαία, ηγούνται και στους αντίστοιχους τεχνολογικούς τομείς και να εντάξουμε με θάρρος τη διδασκαλία της ως κύριο μάθημα σε όλες τις τάξεις των σχολείων μας.

*Ο κ. Διομήδης Σπινέλλης είναι καθηγητής στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

 

Αναδημοσίευση από την kathimerini.gr

Μαρ 21

Ρατσισμός – Σήμερα αυτός … αύριο εγώ

Τι είναι ο ρατσισμός;

Ο ρατσισμός είναι ένα κοινωνικό φαινόμενο το οποίο ξεχωρίζει τους ανθρώπους σε ανώτερους και κατώτερους, δίνοντας την ευκαιρία στους «ανώτερους» να κατακρίνουν και να χλευάζουν ανθρώπους με τους οποίους δεν έχουν κοινά.

Δείτε τα παρακάτω  βίντεο που δείχνουν με πολύ ξεκάθαρο τρόπο τι είναι ο ρατσισμός και πόσο παράλογος είναι …

Μία τάξη, φυλετικά διαχωρισμένη


Μία τάξη, φυλετικά διαχωρισμένη από tvxorissinora

Πειράζει που είμαι διαφορετικός;

Μαρ 09

Εθισμός στο διαδίκτυο… «Εγώ; Μπα αποκλείεται..»

Όλοι στο σπίτι μας έχουμε έναν υπολογιστή. Όλοι μας, χρησιμοποιούμε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ( facebook, twitter, skype κ.α) για να επικοινωνήσουμε πλέον με τους «διαδικτυακούς» μας φίλους. Το διαδίκτυο  έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας, έχει γίνει καθημερινή συνήθεια και το κουβαλάμε σχεδόν πάντα μαζί μας, είτε με ένα i-pad ή με το smart-phone – ακόμη και στο σχολείο ή στο φροντιστήριο…

Νιώθεις ότι δεν είσαι εξαρτημένος από το διαδίκτυο, πόσο σίγουρος είσαι;

Διάβασε  μερικά από τα συμπτώματα που μπορούν να εμφανιστούν από τη διαρκή ενασχόληση μας με το διαδίκτυο.

1. Ασχολούμαστε πολύ ώρα με τον υπολογιστή μας.
2. Αρχίζουμε να παραμελούμε τα μαθήματά μας και τις εξωσχολικές μας δραστηριότητες.
3. Προτιμάμε να μείνουμε στο σπίτι μας και να ασχοληθούμε με το διαδίκτυο από το να πάμε μια βόλτα με τους φίλους μας
4. Αδιαφορούμε για πράγματα που πριν μας έδιναν ευχαρίστηση, όπως για παράδειγμα, να πάμε σινεμά με την παρέα μας, να ασχοληθούμε με κάποιο άθλημα που μας αρέσει κλπ
5. Η συμπεριφορά μας αρχίζει και αλλάζει. Γινόμαστε νευρικοί και απότομοι, νευριάζουμε με όλους και με όλα και κυρίως τσακωνόμαστε με την οικογένεια μας και με τα άτομα που βρίσκονται στο άμεσο κονωνικό και φιλικό μας περιβάλλον
6. Οι πονοκέφαλοι είναι έντονοι, ενώ τα μάτια μας ξηραίνονται και κοκκινίζουν από την πολύωρη ενασχόληση μας με τον υπολογιστή
7. Ξεχνάμε να φάμε.
8. Παραμελούμε την προσωπική μας υγιεινή, πχ. Δεν μας νοιάζει αν θα κάνουμε μπάνιο κλπ
9. Παθαίνουμε μυοσκελετικές παθήσεις καθώς βρισκόμαστε διαρκώς σε μια καρέκλα ακινητοποιημένοι και οι πόνοι στη μέση και στη πλάτη μας κάνουν την εμφάνιση τους
10. Υπάρχουν διαταραχές στον ύπνο μας, ο οποίος πλέον είναι ελάχιστος ή όποτε υπάρξει είναι ανήσυχος.

Πότε το διαδίκτυο γίνεται επικίνδυνο;
Όταν, η επικοινωνία με τους φίλους μας γίνεται μόνο μέσω  διαδικτύου και όχι μέσω μια βόλτας πραγματικής και όχι διαδικτυακής, όταν η μόνη μας σκέψη είναι μετά το σχολείο να τρέξουμε στο σπίτι, για να τσεκάρουμε τα email μας ή να συνεχίσουμε το παιχνίδι που παίζαμε χθες το βράδυ και όταν ανακαλύπτουμε πως δεν έχουμε πρόσβαση στο διαδίκτυο  τότε μας πιάνει πανικός, μήπως πρέπει να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε ότι έχουμε αρχίσει και εθιζόμαστε σε αυτό…

Πότε το διαδίκτυο είναι ακίνδυνο;
Όταν χρησιμοποιείται ως  συμπληρωματικό μέσο ενημέρωσης, εκπαίδευσης, έρευνας, διασκέδασης και ψυχαγωγίας καθώς με «κλικ» βρισκόμαστε σε μέρη που δεν γνωρίζουμε και μπορεί να μην επισκεφθούμε ποτέ!
Το διαδίκτυο δεν είναι κάτι «κακό», το οποίο δεν πρέπει να βρίσκεται στη ζωή μας, αλλά θα πρέπει να μάθουμε να το χρησιμοποιούμε σωστά και προς όφελος μας και να μην κοινοποιούμε  ευαίσθητα προσωπικά μας δεδομένα.

Σε περίπτωση που έχεις καταλάβει ότι έχεις εθιστεί ο ίδιος ή ένας φίλος σου στο internet μην διστάσεις να μιλήσεις με τους γονείς σου και τους δασκάλους σου, εκείνοι μπορούν να σε βοηθήσουν και να σε στηρίξουν. Τέλος, μπορείς πάντα να απευθύνεσαι στην Εθνική Tηλεφωνική Γραμμή Για Τα Παιδιά SOS 1056,(η κλήση είναι δωρεάν από κινητό ή καρτοτηλέφωνο) για οτιδήποτε σε απασχολεί. Η Γραμμή λειτουργεί 24 ώρες το 24ώρο όλο τον χρόνο και πάντα υπάρχει κοινωνικός λειτουργός και ψυχολόγος, ο οποίος θα σε ακούσει και θα σε βοηθήσει.

Smile tip:  If you have a problem face it, don’t facebook it !!!

Πηγή: YouSmile.gr

Φεβ 21

Το Scratch 2.0 τρέχει στον φυλλομετρητή

Δοκιμάστε την beta έκδοση του προγραμματιστικού περιβάλλοντος Scratch 2.0. στη διεύθυνση: http://beta.scratch.mit.edu/projects/editor/

Δεν χρειάζεται πλέον να κατεβάσετε το λογισμικό και να το εγκαταστήσετε στον υπολογιστή σας. Το Scratch 2.0 (από 27 Ιανουαρίου 2013) τρέχει στον φυλλομετρητή σας.  Η beta έκδοση του λογισμικού που περιέχει:

  • νέο Paint editor που υποστηρίζει διανυσματικά γραφικά
  • το BackPack, μια περιοχή για αντιγραφή ή μετακίνηση μορφών, ενδυμασιών ή τμημάτων κώδικα (σεναρίων)
  • υποστήριξη δημιουργίας από το χρήστη διαδικασιών (blocks)
  • ανίχνευση κίνησης μέσω της webcam
  • λειτουργίες που έχουμε συναντήσει σε υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης (Friends & Followers, Views – Remixes, Favourite – Love a project κ.α.)
  • νέο ενσωματωμένο σύστημα βοήθειας

και πολλές ακόμη δυνατότητες.

Πηγή: pe19.gr

Φεβ 20

TED – Ας διδάξουμε τα παιδιά να προγραμματίζουν

Ο Mitch Resnick, δημιουργός του Scratch, αναλύει σε μία ομιλία του, στα TED, τους λόγους για τους οποίους πρέπει τα νέα παιδιά να διδάσκονται προγραμματισμό. Έτσι θα είναι ικανά όχι μόνο να χρησιμοποιούν τις νέες τεχνολογίες αλλά και να συμμετέχουν στη δημιουργία τους.

Φεβ 20

Φωτόδεντρο – Το Πανελλήνιο Ψηφιακό Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων

Τι είναι το Φωτόδεντρο;

Το Φωτόδεντρο είναι το Πανελλήνιο Ψηφιακό Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων για την Πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Σχεδιάστηκε και αναπτύσσεται στο πλαίσιο του «Ψηφιακού Σχολείου» για να αποτελέσει το κεντρικό σημείο πρόσβασης στο ψηφιακό εκπαιδευτικό περιεχόμενο και είναι ανοιχτό σε όλους, μαθητές, δασκάλους, γονείς αλλά και κάθε ενδιαφερόμενο.


Το Φωτόδεντρο αποθηκεύει επαναχρησιμοποιήσιμα μαθησιακά αντικείμενα που είτε αναπτύσσονται από εκπαιδευτικούς στο πλαίσιο του εμπλουτισμού των σχολικών βιβλίων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, είτε έχουν δημιουργηθεί στο πλαίσιο άλλων έργων που χρηματοδοτήθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων (ΥΠΔΒΜΘ), είτε έχουν επιλεγεί από άλλες πηγές.
Το Φωτόδεντρο όμως είναι κάτι περισσότερο από ένα Αποθετήριο: αποτελεί τον Εθνικό Συσσωρευτή Εκπαιδευτικού Περιεχομένου (National Aggregator), συγκεντρώνοντας μεταδεδομένα από συλλογές ψηφιακών πόρων που βρίσκονται σε ψηφιακές βιβλιοθήκες και αποθετήρια άλλων φορέων (μουσείων, βιβλιοθηκών, οπτικοακουστικά αρχείων, Europeana κα) και τα οποία θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν στη διαδικασία μάθησης. Στοχεύει δε να αποτελέσει την υποδομή πάνω στην οποία διάφορων τύπων υπηρεσίες (όπως θεματικά ή γεωγραφικά portals) θα μπορούν να αναπτυχθούν με εύκολο και γρήγορο τρόπο.
Το Φωτόδεντρο πρόκειται να συνδεθεί με την Εκπαιδευτική Πλατφόρμα του «Ψηφιακού Σχολείου» (http://digitalschool.minedu.gov.gr/) διευκολύνοντας έτσι εκπαιδευτικούς και μαθητές στην εύρεση εκπαιδευτικού υλικού και στην ένταξη και αξιοποίησή του σε εκπαιδευτικά σενάρια και μαθήματα.

Διεύθυνση Φωτόδεντρου: http://photodentro.edu.gr/

Ιαν 25

Κίνδυνοι του Διαδικτύου

Δραστηριότητα 1: Κίνδυνοι του Διαδικτύου

Μεταβείτε στην ιστοσελίδα Κίνδυνοι του Διαδικτύου [http://networks-internet.weebly.com] και μελετήστε τις πληροφορίες που παρουσιάζονται για τους διάφορους κινδύνους που ελλοχεύουν στο Διαδίκτυο.

Φτιάξτε ένα πίνακα με τρεις στήλες, όπου θα παρουσιάζονται: οι κίνδυνοι του διαδικτύου (στήλη 1), μια σύντομη περιγραφή (στήλη 2) και τρόποι αντιμετώπισης τους (στήλη 3).

Σημείωση: Εναλλακτικά κατεβάστε το κόμιξ. [Πηγή: Τομέας Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας – Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου ]

Δραστηριότητα 2: Επίλυση Φύλλου Εργασίας με θέμα «Κίνδυνοι στο Διαδίκτυο & τρόποι αντιμετώπισης τους»

Συμπληρώστε τα Φύλλα Εργασίας 1 και Φύλλα Εργασίας 2 [Πηγή: StellaWeb- Ιστοσελίδα Πληροφορικής]

Δραστηριότητα 3: Προσπαθήστε να λύσετε το Σταυρόλεξο «ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ».

Διαδικτυογραφία για μελέτη:

  1. Ασφάλεια στο Διαδίκτυο Ελλάδα, έφηβοι ηλικίας 12-18 χρονών
  2. Ασφάλεια στο Διαδίκτυο από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο
  3. Ασφάλεια στο Διαδίκτυο -Κύπρος, έφηβοι ηλικίας 12-18 χρονών
  4. Κόμιξ με θέμα «Οι κίνδυνοι του Διαδικτύου»
  5. Παρουσίαση του Λάμπρου ΔΡΑΚΟΥ με θέμα «Ασφαλής χρήση του διαδικτύου : κίνδυνοι, αποφυγή εθισμού» [Πηγή: Γραφείο Αγωγής Υγείας ΔΕ Α’ Αθήνας]

Ιαν 25

Ακτινοβολία και κινητά τηλέφωνα

Ζούμε σε ένα περιβάλλον γεμάτο ακτινοβολίες …

Τι είναι όμως η Ακτινοβολία; Πόση ακτινοβολία δεχόμαστε καθημερινά και από ποιες συσκευές; Πόσο επικύνδυνη είναι η ακτινοβολία που δεχόμαστε από τα κινητά τηλέφωνα; Πώς μπορούμε να προφυλαχθούμε; ….

Διαβάστε την πολύ αξιόλογη εργασία που υλοποίησαν οι μαθητές της Α’ Λυκείου του σχολείου «Γεώργιος Ζαπάντης» (Εσπερινού Γυμνασίου με Λυκειακές τάξεις Πύργου) με τίτλο

«Ακτινοβολία και κινητά τηλέφωνα»

και θα λύσετε πολλές απορίες που έχετε σχετικά με το θέμα.

Εδώ θα βρείτε την εργασία σε μορφή pdf.

Πηγή: Εσπερινό Γυμνάσιο και Λυκειακές τάξεις Πύργου «Γεώργιος Ζαπάντης»

Ιαν 25

Συμβόλαιο για κινητό

Παράδειγμα προς μίμηση! (14/01/2013)

Διάσημη στο Διαδίκτυο έγινε η μητέρα που δώρισε υπό όρους iPhone στο γιο της. Η Janell Burley Hofmann που έκανε δώρο ένα iPhone στον  δεκατριάχρονο γιο της, Gregory, έχει γίνει διάσημη λόγω των κανόνων που του  επέβαλε. Όπως αναφέρει το Associated Press, η μητέρα μαζί με το δώρο έδωσε στον έφηβο και ένα συμβόλαιο με 18 κανόνες που θα πρέπει να τηρεί κάθε ώρα και  στιγμή, ώστε να παραμείνει η δημοφιλής συσκευή της Apple στα χέρια  του.

Οι όροι χρήσης της συσκευής έγιναν πολύ σύντομα δημοφιλείς στο  Internet και βρέθηκαν στο επίκεντρο των συζητήσεων, με τους γονείς να  επισκέπτονται μαζικά τον ιστότοπο της μητέρας. Η ίδια μαζί με τον γιο της  εμφανίστηκαν σε πρωινή τηλεοπτική εκπομπή.

H μητέρα-blogger δικαιολόγησε την πράξη της, λέγοντας ότι ήθελε να διδάξει τον γιο της να  διαχειρίζεται τον ψηφιακό καταιγισμό χωρίς όμως να γίνεται πολύ πιεστική. Η  ίδια συμπλήρωσε ότι πολλοί γονείς κάνουν δώρο στα παιδιά τους smartphones, αλλά τις περισσότερες φορές η κατάσταση ξεφεύγει με αποτέλεσμα να χρειάζονται  δραστικά μέτρα.

Το συμβόλαιο:

Αγαπημένε μου Gregory,

Χρόνια πολλά! Είσαι τώρα ένας ευτυχής κάτοχος ενός iPhone. Ουάου! Είσαι ένα πολύ καλό και υπεύθυνο 13χρονο αγόρι και σου αξίζει αυτό το δώρο. Η αποδοχή, όμως, αυτού του δώρου συνεπάγεται και  κάποιους κανόνες. Σε παρακαλώ να διαβάσεις το παρακάτω συμφωνητικό. Ελπίζω πως καταλαβαίνεις ότι είναι χρέος μου να σε αναθρέψω ώστε να γίνεις ένας συγκροτημένος, υγιής νέος άντρας που μπορεί να λειτουργεί στον κόσμο και να συνυπάρξει με την τεχνολογία, όχι να τον καθορίζει εκείνη. Η αδυναμία σου να ανταποκριθείς στους κανόνες αυτούς θα έχει ως αποτέλεσμα να μην είσαι πλέον κάτοχος του iPhone. Σ’ αγαπώ τρελά και περιμένω να μοιραστώ μαζί σου χιλιάδες  sms τις επόμενες μέρες.

  • Αυτό είναι δικό μου  τηλέφωνο. Εγώ το αγόρασα, εγώ το πληρώνω και στο δανείζω για να το έχεις. Δεν  είμαι φοβερή;
  • Θα γνωρίζω πάντα το password.
  • Αν χτυπάει, απάντησέ το. Πες «παρακαλώ», χρησιμοποίησε τους καλούς σου τρόπους. Μην αγνοείς  ποτέ κλήσεις όταν στην οθόνη εμφανίζεται η λέξη «Μαμά» ή «Μπαμπάς». Ποτέ.
  • Παραδίδεις πρόθυμα στους γονείς σου τη συσκευή κάθε βράδυ στις 7:30 τις ημέρες που έχεις σχολείο και το Σαββατοκύριακο, στις 9:00. Θα είναι  κλειστό κάθε βράδυ και θα σου επιστρέφεται κάθε πρωί στις 07:30.  Αν δεν θέλεις να καλέσεις κάποιον στο σταθερό του με την πιθανότητα να απαντήσουν οι  γονείς του, τότε μην καλέσεις καν. Μάθε να ακούς το ένστικτό σου και να σέβεσαι  τις άλλες οικογένειες με τον ίδιο τρόπο που θα ήθελες να σέβονται  εμάς.
  • Το τηλέφωνο δεν θα έρχεται μαζί σου στο σχολείο. Μίλησε με τους ανθρώπους με τους οποίους ανταλλάσσεις μηνύματα, κατά πρόσωπο. Είναι μία τέχνη που θα πρέπει να αναπτύξεις στη ζωή σου. *Για τις ημιαργίες, τις εκδρομές και  τις εξωσχολικές δραστηριότητες, θα συμφωνήσουμε ειδικές χρήσεις.
  • Αν πέσει στη λεκάνη, στο πάτωμα και σπάσει ή εξαφανιστεί είσαι υπεύθυνος για το  κόστος επισκευής ή αντικατάστασης. Κούρεψε το γρασίδι κάποιου, κάνε babysitting  ή αποταμίευσε τα χρήματα που σου δίνουμε στα γενέθλιά σου. Θα συμβεί σίγουρα, οπότε φρόντισε να είσαι προετοιμασμένος.
  • Μην χρησιμοποιήσεις την  τεχνολογία για να πεις ψέματα, να κοροϊδέψεις ή να εξαπατήσεις κάποιον άλλο  άνθρωπο. Μην συμμετέχεις σε συζητήσεις που πληγώνουν άλλους ανθρώπους. Παράμενε καλός φίλος ή απλά μην συμμετέχεις στην ανταλλαγή κατηγοριών.
  • Μην στείλεις SMS, email, ή μην πεις τίποτα χρησιμοποιώντας αυτή τη συσκευή, που δεν  θα έλεγες σε κάποιον κατά πρόσωπο.
  • Μην στείλεις SMS, email, ή μην πεις τίποτα χρησιμοποιώντας αυτή τη συσκευή, που δεν θα έλεγες δυνατά με τους γονείς σου στο δωμάτιο. Λογόκρινε τον εαυτό σου.
  • Το πορνό απαγορεύεται.  Αναζήτησε στο διαδίκτυο πληροφορίες που θα μοιραζόσουν άνετα με εμένα. Αν έχεις κάποια απορία, ρώτησε κάποιον, κατά προτίμηση εμένα ή τον πατέρα σου.
  • Όταν είσαι σε δημόσιο χώρο, κλείσε το, βάλε το στο αθόρυβο, ή κρύψε το στην τσάντα σου. Ειδικά σε κάποιο εστιατόριο, στον κινηματογράφο, ή όταν μιλάς σε  κάποιον άλλο άνθρωπο. Δεν είσαι αγενής. Μην επιτρέψεις στο iPhone να το αλλάξει αυτό.
  • Μη στείλεις αποκαλυπτικές φωτογραφίες από τα  «ιδιαίτερα» σημεία σου σε κανέναν ή μη δεχτείς τέτοιες φωτογραφίες. Μη γελάς. Κάποια στιγμή θα μπεις στον πειρασμό να το κάνεις, παρά την υψηλή σου νοημοσύνη. Είναι επικίνδυνο και μπορεί να διαλύσει την εφηβική/φοιτητική/ενήλικη ζωή σου. Παραμένει πάντα μία κακή ιδέα. Ο κυβερνοχώρος είναι αχανής και πιο δυνατός από  εσένα και είναι δύσκολο να εξαφανίσεις κάτι τέτοιο, συμπεριλαμβανομένης μίας  κακής φήμης.
  • Δε χρειάζεται να τραβάς ένα τόνο φωτογραφίες και  βίντεο. Μην καταγράφεις τα πάντα. Ζήσε τις εμπειρίες σου. Θα μείνουν αποθηκευμένες στη μνήμη σου για πάντα.
  • Κάποιες φορές επίλεξε να  αφήνεις το τηλέφωνο πίσω στο σπίτι και να αισθάνεσαι ασφαλής και σίγουρος για  την απόφασή σου αυτή. Δεν είναι ζωντανό και δεν είναι προέκτασή του. Είσαι  καλύτερος από τον φόβο του να «χάσεις» κάτι που συμβαίνει.
  • Κατέβαζε μουσική που είναι καινούρια, ή κλασική, ή διαφορετική απ’ αυτήν που ακούν  εκατομμύρια άλλοι, που ακούν ακριβώς το ίδιο πράγμα όλοι. Η γενιά σου,  περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη γενιά, έχει πρόσβαση στη μουσική. Εκμεταλλεύσου  αυτό το προνόμιο. Διεύρυνε τους ορίζοντές σου.
  • Επιδίωξε να παίζεις παιχνίδια με λέξεις, προβλήματα ή puzzle.
  • Κράτα το βλέμμα σου ψηλά.  Βλέπε τι γίνεται στον κόσμο γύρω σου. Κοίταξε έξω από ένα παράθυρο. Άκουσε τα πουλιά. Πήγαινε μία βόλτα. Μίλησε σε κάποιο άγνωστο. Αναρωτήσου για πράγματα χωρίς να τα «γκουγκλάρεις».
  • Θα τα κάνεις μαντάρα. Θα σου πάρω πίσω το  τηλέφωνο. Θα καθίσουμε κάτω και θα το συζητήσουμε. Και θα ξαναρχίσουμε από την  αρχή. Εσύ κι εγώ, θα μαθαίνουμε συνέχεια. Είμαι με το μέρος σου. Είμαστε μαζί σε  αυτό.

Ελπίζω να συμφωνήσεις με αυτούς τους όρους. Τα περισσότερα από τα μαθήματα που αναφέρονται σε αυτό το συμφωνητικό, δεν αφορούν μόνο το iPhone, αλλά και την ίδια την ζωή σου. Μεγαλώνεις σε ένα κόσμο γρήγορο, που αλλάζει συνέχεια. Είναι συναρπαστικό και μαγικό. Προσπάθησε να βλέπεις τα  πράγματα απλά, όποτε μπορείς. Έχε εμπιστοσύνη στο δυνατό σου μυαλό και την τεράστια καρδιά σου, περισσότερο απ’ οποιοδήποτε μηχάνημα.

Σ’ αγαπώ. Εύχομαι να απολαύσεις το φανταστικό σου  iPhone.

Χρόνια  πολλά!

Φιλάκια

Μαμά

Πηγή: saferinternet.gr

Ιαν 16

Μια εικόνα – πολλές ιστορίες

Τι περίεργο έχει η παρακάτω εικόνα?

Στην εικόνα αυτή ο καμβάς είναι μηχανογραφημένος με άρθρα της WIKIPEDIA. Έτσι, μετακινώντας το ποντίκι πάνω από τα πρόσωπα που απεικονίζονται, εμφανίζεται το όνομα του προσώπου που βλέπετε. Και αν κάνετε κλικ πάνω του, θα διαβάσετε ένα σύντομο βιογραφικό άρθρο για τη ζωή του.

Σύνδεσμος για την εφαρμογή: http://cliptank.com/PeopleofInfluencePainting.htm

Παλαιότερα άρθρα «

» Νεότερα άρθρα

Top
...
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων