Οκτ 09

Μαθητικός Διαγωνισμός Πληροφορικής και Υπολογιστικής Σκέψης Bebras® – Κάστορας

Ελάτε να ανακαλύψουμε μαζί τον κόσμο της Υπολογιστικής Σκέψης!

Ο διαγωνισμός Bebras® έχει σκοπό την προώθηση της Πληροφορικής (ή Επιστήμης των Υπολογιστών) και της Υπολογιστικής Σκέψης μεταξύ εκπαιδευτικών, μαθητών και μαθητριών όλων των ηλικιών. Διοργανώνεται σε σχολεία, με χρήση υπολογιστών ή φορητών συσκευών, για διάφορες ηλικιακές ομάδες και υπό την επιτήρηση εκπαιδευτικών. Στον διαγωνισμό συμμετέχουν κάθε χρόνο χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες, από 50 και πλέον χώρες.

Η συμμετοχή στον διαγωνισμό Bebras έχει διάρκεια 35 λεπτά της ώρας και περιλαμβάνει την απάντηση 10 σύντομων προβλημάτων ή ερωτήσεων πολλαπλών επιλογών που απαιτούν την εφαρμογή λογικής και υπολογιστικής σκέψης. Τα θέματα είναι διασκεδαστικά και ελκυστικά και βασίζονται σε σημαντικά προβλήματα που συχνά αντιμετωπίζουν οι επιστήμονες της Πληροφορικής. Είναι διατυπωμένα με τέτοιο τρόπο ώστε να μην απαιτείται προηγούμενη τυπική γνώση για να απαντηθούν, αλλά λογική σκέψη και υπολογιστική νοοτροπία.
Παραδείγματα θεμάτων μπορείτε να δείτε εδώ

Ημερομηνίες διεξαγωγής του διαγωνισμού 2019-2020
Ο δεύτερος διαγωνισμός στην Ελλάδα θα διεξαχθεί στο διάστημα 18/11/2019 – 29/11/2019. Οι εγγραφές των σχολείων που θα συμμετάσχουν ξεκινούν στις 15/10/2019 ενώ η καταληκτική ημερομηνία εγγραφής  είναι η  15/11/2019.

 

 

Ιαν 16

Πανοραμική, διαδραστική εικόνα της Ακρόπολης.

Πρόκειται για μια εντυπωσιακή σειρά φωτογραφιών υψηλής ανάλυσης που μας επιτρέπουν να θαυμάσουμε πανοραμικά το θαυμαστό μνημείο του πολιτισμού μας. Κλικ στην εικόνα…

 

Δείτε επίσης το Μουσείο της Ακρόπολης στο Google Art Project (Ψηφιακή εφαρμογή)

Πηγή:

Νοέ 26

Ας φτιάξουμε ένα animation – Κινούμενη Εικόνα

To Animation (στα ελληνικά αποδίδεται ως Κινούμενη Εικόνα) είναι η γρήγορη προβολή μιας σειράς από εικόνες (δισδιάστατης ή τρισδιάστατης μακέτας) έτσι ώστε να δημιουργείται η ψευδαίσθηση της κίνησης.

Είναι μια οπτική οφθαλμαπάτη της κίνησης και αυτό συμβαίνει εξ αιτίας του φαινομένου διατήρησης της εικόνας στο μάτι επί 1/12 του δευτερολέπτου (μεταίσθημα ή μετείκασμα).

Κίνηση μπορεί να δημιουργηθεί και να παρουσιαστεί με πολλούς τρόπους. Η πιο διαδεδομένη μέθοδος απεικόνισης της κινούμενης εικόνας αποτελείται από ένα πρόγραμμα βίντεο ή κινουμένου σχεδίου.

Πηγή: Βικιπέδια

Θέλετε να φτιάξουμε κι εμείς ένα;

(κλικ στην εικόνα)

Νοέ 11

Πώς διαβάζει ο ανθρώπινος εγκέφαλος;

Σνφμύωα με μαι έυρενα στο Πμανιπσητετο του Κμτρπιαιζ, δεν πζαιει ρλόο με τι σρειά είναι τοθοπεμέτενα τα γτάμαμρα μσέα σε μία λξλέη, αεκρί το πώτρο κια το ταελείτυο γάμρμα να ενίαι στη στωσή θσέη. Τα υλοπιόπα μροπούν να ενίαι σε τχίυεας θιέεσς και να μροπετίε να τις δαβαιάεστε χρωίς πλβημόρα. Ατυό γνίταει γαιτί ο απρώνθονις εκέγλφοας δεν δαεβζιάι γάμρμα γάμρμα κθάε λξηέ αλλά την λξηέ σαν σνύλοο. Ατίπτσυεο ε;

Σύμφωνα με μια έρευνα στο Πανεπιστήμιο του Κέμπριτζ δεν παίζει ρόλο με τι σειρά είναι τοποθετημένα τα γράμματα σε μια λέξη, αρκεί το πρώτο και το τελευταίο γράμμα να είναι στη σωστή τους θέση. Τα υπόλοιπα μπορούν να είναι σε τυχαίες θέσεις και να μπορείτε να τις διαβάζεται χωρίς πρόβλημα. Αυτό γίνεται γιατί ο ανθρώπινος εγκέφαλος δεν διαβάζει γράμμα – γράμμα κάθε λέξη αλλά την λέξη σαν σύνολο. Απίστευτο ε!

 

«Βασισμένο» (?) σε έρευνα του Πανεπιστημίου του Cambridge.

Οκτ 05

Το τεστ του δεξιού ποδιού. ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ!!!

 

Δοκιμάστε το, δεν θα το πιστεύετε… Όσο και να προσπαθήσετε δεν θα καταφέρετε να αλλάξετε το αποτέλεσμα.
Ακολουθήστε τα παρακάτω απλά βήματα.1. Όπως κάθεστε στο γραφείο σας, σηκώστε το δεξί σας πόδι από το πάτωμα και κάντε κύκλους δεξιόστροφα, όπως οι δείχτες ενός ρολογιού.
2. Ενώ κάνετε τους κύκλους με το δεξί πόδι (στην φορά των δειχτών του ρολογιού), γράψτε τον αριθμό 6 στον αέρα με το δεξί χέρι σας.
Το πόδι σας τότε θα αλλάξει κατεύθυνση!!!
Πηγή: http://pemptakia2.blogspot.com/

Σεπ 29

Μα κύριε εμάς τι μας χρειάζεται ο Προγραμματισμός;

Μα κύριε εμάς τι μας χρειάζεται ο Προγραμματισμός;

Η παρουσίαση του καθηγητή Σαρημπαλίδη Ιωάννη δίνει μια πολύ ωραία απάντηση.

Μαρ 21

Ρατσισμός – Σήμερα αυτός … αύριο εγώ

Τι είναι ο ρατσισμός;

Ο ρατσισμός είναι ένα κοινωνικό φαινόμενο το οποίο ξεχωρίζει τους ανθρώπους σε ανώτερους και κατώτερους, δίνοντας την ευκαιρία στους «ανώτερους» να κατακρίνουν και να χλευάζουν ανθρώπους με τους οποίους δεν έχουν κοινά.

Δείτε τα παρακάτω  βίντεο που δείχνουν με πολύ ξεκάθαρο τρόπο τι είναι ο ρατσισμός και πόσο παράλογος είναι …

Μία τάξη, φυλετικά διαχωρισμένη


Μία τάξη, φυλετικά διαχωρισμένη από tvxorissinora

Πειράζει που είμαι διαφορετικός;

Μαρ 09

Εθισμός στο διαδίκτυο… «Εγώ; Μπα αποκλείεται..»

Όλοι στο σπίτι μας έχουμε έναν υπολογιστή. Όλοι μας, χρησιμοποιούμε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ( facebook, twitter, skype κ.α) για να επικοινωνήσουμε πλέον με τους «διαδικτυακούς» μας φίλους. Το διαδίκτυο  έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας, έχει γίνει καθημερινή συνήθεια και το κουβαλάμε σχεδόν πάντα μαζί μας, είτε με ένα i-pad ή με το smart-phone – ακόμη και στο σχολείο ή στο φροντιστήριο…

Νιώθεις ότι δεν είσαι εξαρτημένος από το διαδίκτυο, πόσο σίγουρος είσαι;

Διάβασε  μερικά από τα συμπτώματα που μπορούν να εμφανιστούν από τη διαρκή ενασχόληση μας με το διαδίκτυο.

1. Ασχολούμαστε πολύ ώρα με τον υπολογιστή μας.
2. Αρχίζουμε να παραμελούμε τα μαθήματά μας και τις εξωσχολικές μας δραστηριότητες.
3. Προτιμάμε να μείνουμε στο σπίτι μας και να ασχοληθούμε με το διαδίκτυο από το να πάμε μια βόλτα με τους φίλους μας
4. Αδιαφορούμε για πράγματα που πριν μας έδιναν ευχαρίστηση, όπως για παράδειγμα, να πάμε σινεμά με την παρέα μας, να ασχοληθούμε με κάποιο άθλημα που μας αρέσει κλπ
5. Η συμπεριφορά μας αρχίζει και αλλάζει. Γινόμαστε νευρικοί και απότομοι, νευριάζουμε με όλους και με όλα και κυρίως τσακωνόμαστε με την οικογένεια μας και με τα άτομα που βρίσκονται στο άμεσο κονωνικό και φιλικό μας περιβάλλον
6. Οι πονοκέφαλοι είναι έντονοι, ενώ τα μάτια μας ξηραίνονται και κοκκινίζουν από την πολύωρη ενασχόληση μας με τον υπολογιστή
7. Ξεχνάμε να φάμε.
8. Παραμελούμε την προσωπική μας υγιεινή, πχ. Δεν μας νοιάζει αν θα κάνουμε μπάνιο κλπ
9. Παθαίνουμε μυοσκελετικές παθήσεις καθώς βρισκόμαστε διαρκώς σε μια καρέκλα ακινητοποιημένοι και οι πόνοι στη μέση και στη πλάτη μας κάνουν την εμφάνιση τους
10. Υπάρχουν διαταραχές στον ύπνο μας, ο οποίος πλέον είναι ελάχιστος ή όποτε υπάρξει είναι ανήσυχος.

Πότε το διαδίκτυο γίνεται επικίνδυνο;
Όταν, η επικοινωνία με τους φίλους μας γίνεται μόνο μέσω  διαδικτύου και όχι μέσω μια βόλτας πραγματικής και όχι διαδικτυακής, όταν η μόνη μας σκέψη είναι μετά το σχολείο να τρέξουμε στο σπίτι, για να τσεκάρουμε τα email μας ή να συνεχίσουμε το παιχνίδι που παίζαμε χθες το βράδυ και όταν ανακαλύπτουμε πως δεν έχουμε πρόσβαση στο διαδίκτυο  τότε μας πιάνει πανικός, μήπως πρέπει να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε ότι έχουμε αρχίσει και εθιζόμαστε σε αυτό…

Πότε το διαδίκτυο είναι ακίνδυνο;
Όταν χρησιμοποιείται ως  συμπληρωματικό μέσο ενημέρωσης, εκπαίδευσης, έρευνας, διασκέδασης και ψυχαγωγίας καθώς με «κλικ» βρισκόμαστε σε μέρη που δεν γνωρίζουμε και μπορεί να μην επισκεφθούμε ποτέ!
Το διαδίκτυο δεν είναι κάτι «κακό», το οποίο δεν πρέπει να βρίσκεται στη ζωή μας, αλλά θα πρέπει να μάθουμε να το χρησιμοποιούμε σωστά και προς όφελος μας και να μην κοινοποιούμε  ευαίσθητα προσωπικά μας δεδομένα.

Σε περίπτωση που έχεις καταλάβει ότι έχεις εθιστεί ο ίδιος ή ένας φίλος σου στο internet μην διστάσεις να μιλήσεις με τους γονείς σου και τους δασκάλους σου, εκείνοι μπορούν να σε βοηθήσουν και να σε στηρίξουν. Τέλος, μπορείς πάντα να απευθύνεσαι στην Εθνική Tηλεφωνική Γραμμή Για Τα Παιδιά SOS 1056,(η κλήση είναι δωρεάν από κινητό ή καρτοτηλέφωνο) για οτιδήποτε σε απασχολεί. Η Γραμμή λειτουργεί 24 ώρες το 24ώρο όλο τον χρόνο και πάντα υπάρχει κοινωνικός λειτουργός και ψυχολόγος, ο οποίος θα σε ακούσει και θα σε βοηθήσει.

Smile tip:  If you have a problem face it, don’t facebook it !!!

Πηγή: YouSmile.gr

Φεβ 20

Φωτόδεντρο – Το Πανελλήνιο Ψηφιακό Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων

Τι είναι το Φωτόδεντρο;

Το Φωτόδεντρο είναι το Πανελλήνιο Ψηφιακό Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων για την Πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Σχεδιάστηκε και αναπτύσσεται στο πλαίσιο του «Ψηφιακού Σχολείου» για να αποτελέσει το κεντρικό σημείο πρόσβασης στο ψηφιακό εκπαιδευτικό περιεχόμενο και είναι ανοιχτό σε όλους, μαθητές, δασκάλους, γονείς αλλά και κάθε ενδιαφερόμενο.


Το Φωτόδεντρο αποθηκεύει επαναχρησιμοποιήσιμα μαθησιακά αντικείμενα που είτε αναπτύσσονται από εκπαιδευτικούς στο πλαίσιο του εμπλουτισμού των σχολικών βιβλίων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, είτε έχουν δημιουργηθεί στο πλαίσιο άλλων έργων που χρηματοδοτήθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων (ΥΠΔΒΜΘ), είτε έχουν επιλεγεί από άλλες πηγές.
Το Φωτόδεντρο όμως είναι κάτι περισσότερο από ένα Αποθετήριο: αποτελεί τον Εθνικό Συσσωρευτή Εκπαιδευτικού Περιεχομένου (National Aggregator), συγκεντρώνοντας μεταδεδομένα από συλλογές ψηφιακών πόρων που βρίσκονται σε ψηφιακές βιβλιοθήκες και αποθετήρια άλλων φορέων (μουσείων, βιβλιοθηκών, οπτικοακουστικά αρχείων, Europeana κα) και τα οποία θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν στη διαδικασία μάθησης. Στοχεύει δε να αποτελέσει την υποδομή πάνω στην οποία διάφορων τύπων υπηρεσίες (όπως θεματικά ή γεωγραφικά portals) θα μπορούν να αναπτυχθούν με εύκολο και γρήγορο τρόπο.
Το Φωτόδεντρο πρόκειται να συνδεθεί με την Εκπαιδευτική Πλατφόρμα του «Ψηφιακού Σχολείου» (http://digitalschool.minedu.gov.gr/) διευκολύνοντας έτσι εκπαιδευτικούς και μαθητές στην εύρεση εκπαιδευτικού υλικού και στην ένταξη και αξιοποίησή του σε εκπαιδευτικά σενάρια και μαθήματα.

Διεύθυνση Φωτόδεντρου: http://photodentro.edu.gr/

Ιαν 25

Κίνδυνοι του Διαδικτύου

Δραστηριότητα 1: Κίνδυνοι του Διαδικτύου

Μεταβείτε στην ιστοσελίδα Κίνδυνοι του Διαδικτύου [http://networks-internet.weebly.com] και μελετήστε τις πληροφορίες που παρουσιάζονται για τους διάφορους κινδύνους που ελλοχεύουν στο Διαδίκτυο.

Φτιάξτε ένα πίνακα με τρεις στήλες, όπου θα παρουσιάζονται: οι κίνδυνοι του διαδικτύου (στήλη 1), μια σύντομη περιγραφή (στήλη 2) και τρόποι αντιμετώπισης τους (στήλη 3).

Σημείωση: Εναλλακτικά κατεβάστε το κόμιξ. [Πηγή: Τομέας Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας – Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου ]

Δραστηριότητα 2: Επίλυση Φύλλου Εργασίας με θέμα «Κίνδυνοι στο Διαδίκτυο & τρόποι αντιμετώπισης τους»

Συμπληρώστε τα Φύλλα Εργασίας 1 και Φύλλα Εργασίας 2 [Πηγή: StellaWeb- Ιστοσελίδα Πληροφορικής]

Δραστηριότητα 3: Προσπαθήστε να λύσετε το Σταυρόλεξο «ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ».

Διαδικτυογραφία για μελέτη:

  1. Ασφάλεια στο Διαδίκτυο Ελλάδα, έφηβοι ηλικίας 12-18 χρονών
  2. Ασφάλεια στο Διαδίκτυο από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο
  3. Ασφάλεια στο Διαδίκτυο -Κύπρος, έφηβοι ηλικίας 12-18 χρονών
  4. Κόμιξ με θέμα «Οι κίνδυνοι του Διαδικτύου»
  5. Παρουσίαση του Λάμπρου ΔΡΑΚΟΥ με θέμα «Ασφαλής χρήση του διαδικτύου : κίνδυνοι, αποφυγή εθισμού» [Πηγή: Γραφείο Αγωγής Υγείας ΔΕ Α’ Αθήνας]

Παλαιότερα άρθρα «

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων