Η εκπαίδευση αλλιώς… μέσα από τα μοντέλα κοινοβουλίων.

Μάι 20142

Μια άλλη μορφή εκπαίδευσης είναι αυτή που οι μαθητές συμμετέχουν σε μοντέλα κοινοβουλίων. Τι ακριβώς είναι αυτό.

Οι μαθητές έχουν ένα κεντρικό θέμα και χωρίζονται σε επιτροπές όπου γίνεται ανταλλαγή απόψεων. Αφού καταλήξουν σε κάποιες θέσεις, οι θέσεις αυτές ανακοινώνονται στην ολομέλεια όπου και ψηφίζονται και γίνεται πλέον το κεντρικό ψήφισμα που κατατίθεται στον φορέα που οργανώνει το μοντέλο του κοινοβουλίου.

Τα πιο δημοφιλή μοντέλα κοινοβουλίων είναι αυτά των Ηνωμένων Εθνών. Τα λεγόμενα MUN (Model of  United Nations).

Φέτος για πρώτη φορά πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα το Ευρωπαϊκό Μαθητικό Κοινοβούλιο της Επιστήμης.   Το θέμα του κοινοβουλίου ήταν η σύγχρονη πόλη. Υπήρχαν πέντε άξονες και οι δύο ομάδες που συμμετείχαν από τη Σχολή μας συμμετείχαν στο άξονα που αφορούσε τις μεταφορές στη πόλη του μέλλοντος και στην έξυπνη πόλη.

Οι μαθητές μας  μελέτησαν διάφορα site  και συγκέντρωσαν τις πληροφορίες που τους ήταν απαραίτητες από το διαδίκτυο. Αφού καθόρισαν μεταξύ τους τους βασικούς άξονες, ο καθένας ανέλαβε να καταλήξει σε κάποια συμπεράσματα στο τομέα που είχε επιλέξει. Μετά όλα όσα βρήκε τα συζήτησε με την ομάδα του και όλοι τοποθετήθηκαν πάνω σε αυτά. Μέσα από αυτή τη συζήτηση όλη η ομάδα διαμόρφωνε θέσεις στις οποίες όλοι πλέον είχαν συμβάλλει και  όλοι ήταν ενήμεροι για αυτές τις θέσεις. Με αυτή τη λογική όλοι είχαν τη δυνατότητα να επιχειρηματολογήσουν πάνω σε αυτές τις θέσεις.

Οι δύο ομάδες μας είχαν συνολικά 5 συναντήσεις. Η πρώτη που ήταν ωριαία αφορούσε την ενημέρωση των μαθητών πάνω στο πρόγραμμα. Έγινε από τους συντονιστές καθηγητές κ. Στεργιοπούλου και κ Αλισαβάκη. Οι μαθητές ενημερώθηκαν για το πως θα δουλέψουν και χωρίστηκαν στις δύο ομάδες.  Μετά για 15 μέρες αφέθηκαν μόνοι τους να σκεφτούν και να προβληματιστούν στο τι ψάχνουν και πως θα το διατυπώσουν. Σε αυτό το διάστημα απόκτησαν όλοι μια γενική άποψη για το θέμα.

Στην επόμενη ολομέλεια (δίωρη) όλα όσα είχαν διαβάσει κατατέθηκαν και σχηματίστηκε με τη μορφή του καταιγισμού ιδεών (brainstorming) η μορφή της εργασίας.

IMG_3799

Μετά από αυτή τη φάση, σε κάθε επιμέρους θέμα καθορίστηκαν επιμέρους θέματα.

IMG_3797

 

Με όλο αυτό το σχεδιασμό ανά χείρας, ο κάθε μαθητής ανάλαβε να ολοκληρώσει το υπόθεμα που είχε αναλάβει.

Στην επόμενη συγκέντρωση – επίσης δίωρη – οι μαθητές παρουσίασαν την εργασία τους.

IMG_3844small

Ξανά ενημέρωση, ξανά συζητήσεις και ξανά συμπεράσματα.  Πιο συγκεκριμένα αυτή τη φορά και επιχειρήματα αλλά και αντεπιχειρήματα. Για να φτάσουμε στις τελικές θέσεις της ομάδας πλέον.

Τώρα είχαμε πλέον συνολική εικόνα. Αυτή διατυπώθηκε σχηματικά πάλι σε σχήμα.

IMG_3893

Τώρα είμαστε έτοιμοι. Στη τελευταία συνάντηση και οι δύο ομάδες συζήτησαν τις ιδέες τους και έγιναν έτσι “κοινωνοί” του περιεχομένου τους. Και βρεθήκαμε στο “κοινοβούλιο” Όλη ο ομάδα έτοιμοι για να συζητήσουμε τις θέσεις μας :

IMG_3904

 

Μέσα στις επιτροπές όλοι οι μαθητές υπερασπίστηκαν τις θέσεις τους που είχαν καταλήξει σαν ομάδα, όταν από την άλλη ομάδα δεν διατυπώθηκε σχεδόν κανένα αντεπιχείρημα (στην έξυπνη πόλη) και με παρόμοια συμπεριφορά στις μεταφορές.

Από άποψη προεργασίας θα έλεγα ότι ήμασταν άψογοι, από άποψη διπλωματίας θα έλεγα ότι δεν πήγαμε καλά. Αποκαλύψαμε τα επιχειρήματά μας και δώσαμε γρήγορα “τα όπλα μας” στις αντίπαλες ομάδες με αποτέλεσμα να το εκμεταλλευτούν και να εμφανιστούν “ισχυρότερες” στην ολομέλεια τόσο μόνες τους οι ομάδες όσο και στη λογική των συνεργασιών μεταξύ των σχολείων – κάτι το οποίο εμείς δεν καλλιεργήσαμε. Έτσι στη τελική ψηφοφορία κάποιες θέσεις ψηφίστηκαν από τους εκλέκτορες περισσότερων σχολείων με αποτέλεσμα να διακριθούν.

Όπως και να έχει, θα έλεγα ότι και οι δύο ομάδες ωφελήθηκαν σημαντικά από την εμπειρία της συμμετοχής στο κοινοβούλιο. Η επιχειρηματολογία που αναπτύχθηκε από τους μαθητές, όπως και η συμμετοχή τους ήταν υποδειγματική και πραγματικά η έννοια της ομάδας και η υποστήριξη που αναπτύχθηκε μεταξύ τους ήταν ίσως από τις “καλύτερες φάσεις” της διοργάνωσης.  Όπως επίσης ο τρόπος που διαχειρίστηκαν τη συμμετοχή καθηγητών της αντίπαλης ομάδας στη συζήτηση… κάτι που από την αρχή είχε επισημανθεί ότι ήταν λάθος προσέγγιση.

Όλη η ομάδα του κοινοβουλίου στη κλασσική αναμνηστική φωτογραφία :

IMG_3913

Α!!! Έκλεισα θέση για του χρόνου!!!

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

LYCEE FRANCO-HELLENIQUE

ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ

ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ LFH

Εφημερίδα με όλα τα νέα της Ελληνογαλλικής Σχολής Αγίας Παρασκευής Ευγένιος Ντελακρουά

Ποιοι είμαστε όλοι εμείς; Βρισκόμαστε κάθε μέρα στο σχολείο και περνάμε τη μισή μας μέρα μαζί. Μαθητές, καθηγητές… αλλά ποιοι πραγματικά είμαστε; Ποια είναι τα όνειρά μας, ποια είναι τα σχέδια μας; Μέσα από αυτές τις συνεντεύξεις μας δίνεται η δυνατότητα να γνωριστούμε μεταξύ μας… Να πούμε όλα εκείνα που σκεφτόμαστε και δεν λέμε.

Ο υπεύθυνος καθηγητής : Μ. Αλισαβάκης

ΘΩΜΑΣ
ΧΑΡΗΣ
ΤΑΣΟΣ
MHNA
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
ΑΘΗΝΑ
ΕΙΡΗΝΗ Δ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ
ΜΑΡΙΑ
ΘΑΛΑΣΣΙΝΗ
ΒΑΣΙΛΙΚΗ
ΞΕΝΗ
ΙΡΙΑ
ΑΝΔΡΙΑΝΗ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ
ΠΕΤΡΟΣ
ΧΡΙΣΤΙΝΑ
ΔΑΝΑΗ
ΕΙΡΗΝΗ Β
ΓΙΩΡΓΟΣ Ρ
ΓΙΩΡΓΟΣ Β
ΜΑΡΙΑΝΝΑ
ΜΥΡΤΩ
ΟΡΕΣΤΗΣ

ΝΙΚΟΣ

Μάιος 2014
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων