header image

Τα πρώτα μου Σενάρια…

1. Απλοί Γεωμετρικοί Τόποι – «Ένα σημείο ταξιδεύει χωρίς να αλλάζει» με χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού Sketchpad   Απλοί Γεωμετρικοί Τόποι

Η ιδέα της δραστηριότητας είναι να εξοικειωθούν οι μαθητές/-τριες με την έννοια του γεωμετρικού τόπου, του σημείου που «κινείται» ακολουθώντας μια συγκεκριμένη κάθε φορά τροχιά – γραμμή και δεν αλλάζει κάποιες χαρακτηριστικές ιδιότητές του.

Δίνεται ειδικά σχεδιασμένο φύλλο εργασίας με ερωτήματα που θα τους καθοδηγήσουν στη σταδιακή σχεδίαση της μεσοκαθέτου ευθ. τμήματος και της διχοτόμου γωνίας και την ανακάλυψη των ιδιοτήτων τους.

2.Τριγωνομετρικές Συναρτήσεις -«Η δύναμη της γραφικής απεικόνισης και η περιοδικότητα» με χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού GeoGebra  Οι τριγωνομετρικές συναρτήσεις1

Η ιδέα της δραστηριότητας είναι να εξοικειωθούν οι μαθητές/-τριες με την αναγκαιότητα της γραφικής παράστασης στη μελέτη μιας συνάρτησης και να αναπτύξουν δεξιότητες άντλησης πληροφοριών από αυτήν.

Οι συναρτήσεις μελετώνται είναι οι τριγωνομετρικές της μορφής:

ψ=ημχ, ψ=ημ(ωχ), ψ=ρημ(ωχ), ψ=ρημ(ωχ)+κ και

ψ=συνχ,  ψ=συν(ωχ), ψ=ρσυν(ωχ), ψ=ρσυν(ωχ)+κ.

Το λογισμικό «Geogebra» προσφέρει τη δυνατότητα παραμετρικοποίησης της εξίσωσης της γραφικής παράστασης που μελετάμε. Δηλαδή, αφού διατυπωθούν οι εξισώσεις με μορφή εντολών σε συμβολική γλώσσα, μπορούν οι μαθητές/-τριες να παρατηρήσουν το γραφικό αποτέλεσμα των εντολών και στη συνέχεια να χειριστούν δυναμικά τα γραφήματα, αλλάζοντας τις τιμές των μεταβλητών τους μεγεθών ή με τη χρήση του μεταβολέα-δρομέα. Μπορούν έτσι να «ταξιδέψουν» στην «οικογένεια» των γραφικών παραστάσεων των τριγωνομετρικών συναρτήσεων και των μετασχηματισμών τους και άρα να «υποψιαστούν» την έννοια της απειρίας και να γενικεύσουν.

3.«Συνάντηση με ποδήλατα» με χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού Modellus  Συνάντηση με ποδήλατα

Η ιδέα της δραστηριότητας είναι να μελετήσουν οι μαθητές/-τριες με τη βοήθεια της ψηφιακής τεχνολογίας ένα πρόβλημα της καθημερινότητας, τη μοντελοποίηση της κίνησης δύο ποδηλατιστών, όταν κινούνται με αντίθετες πορείες και μέχρι να συναντηθούν (Άσκηση 6, σελίδα 88/ Μαθηματικά Γ  Γυμνασίου / σχολικό βιβλίο – με μικρή τροποποίηση-). Το μαθηματικό μοντέλο της κίνησης είναι ένα σύστημα δύο πρωτοβάθμιων εξισώσεων και η συνάντηση προσδιορίζεται από την αλγεβρική  λύση του ή το σημείο τομής των γραφικών τους απεικονίσεων.

4. «Τα Μαθηματικά και ο Χαρταετός. Το ισόπλευρο τρίγωνο ως δομικό στοιχείο στη δημιουργία σχημάτων» με χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού Χελωνόκοσμος Microworlds-Pro Τα Μαθηματικά και ο Χαρταετός

Η ιδέα της δραστηριότητας είναι να αντιληφθούν οι μαθητές/-τριες ότι το ισόπλευρο τρίγωνο δεν είναι απλά ένα επίπεδο σχήμα με τρεις ίσες πλευρές και τρεις ίσες γωνίες, αλλά ένα επίπεδο σχήμα που μπορεί να αποτελέσει το δομικό λίθο για μια σειρά από άλλα γεωμετρικά επίπεδα και στερεά σχήματα, όπως το κανονικό εξάγωνο, ένα είδος ρόμβου, το κανονικό εξάεδρο.

Ο «Χελωνόκοσμος» προσφέρει τη δυνατότητα να χρησιμοποιηθεί συνδυασμός αναπαραστάσεων των μαθηματικών εννοιών.

5. «Το Δημογραφικό Πρόβλημα» με χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού Ταξινομούμε

Το Δημογραφικό Πρόβλημα

Η χώρα μας, οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά και σχεδόν όλος ο «αναπτυγμένος» κόσμος αντιμετωπίζει τις συνέπειες του δημογραφικού προβλήματος.

Η ιδέα της δραστηριότητας είναι να αντιληφθούν οι μαθητές/-τριες με τη βοήθεια της ψηφιακής τεχνολογίας αυτό το πρόβλημα της aνθρωπότητας.

Στη μελέτη του κοινωνικού αυτού προβλήματος εμπλέκονται διεπιστημονικά τα Μαθηματικά -Στατιστική με τα γραφήματα, τους πίνακες και τα διαγράμματα με τη Γεωγραφία και την Πληροφορική.

Αυτά…  

Αφήστε μια απάντηση