header image

Ενδιαφέρουσες Εργασίες

Στόχος αυτής της σελίδας είναι να δημοσιεύονται εργασίες που παρουσιάζουν ενδιαφέρον. Εργασίες που πραγματοποιή- θηκαν σε κάποιο σχολείο και μας έκαναν να νιώσουμε καλά, χαρούμενους και μας έφεραν κοντά με τους μαθητές και τις μαθήτριές μας.

ΠΑΙΡΝΩ ΤΗ ΖΩΗ ΜΟΥ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΜΟΥ
maskson1.jpg

«ΒΓΑΛΤΕ ΤΙΣ ΜΑΣΚΕΣ ΣΑΣ»
memo1.jpg

…..

Στις Λυκειακές τάξεις του ΒΑΛΕΤΕΙΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΙΟΥ κατά το σχολικό έτος 2004 ? 2005 σε συνεργασία με το κέντρο πρόληψης της χρήσης εξαρτησιογόνων ουσιών «Θησέα Κυκλάδων» πραγματοποιήθηκε πρόγραμμα βιωματικής εκπαίδευσης με τη δημιουργία ομάδας 12 μαθητών της Β και Γ Λυκείου, με συντονιστές τους Γιατράκο Ιωάννη, καθηγητή κλάδου ΠΕ19 του ΤΕΕ ΙΟΥ και Ζαχαριάδου Δέσποινα, καθηγήτρια κλάδου ΠΕ03 του Βαλετείου Γυμνασίου Ίου.

Ο τίτλος του προγράμματος ήταν: «Παίρνω τη ζωή μου στα χέρια μου (δεν πίνω, δεν καπνίζω)»και χρησιμοποιήθηκε το Εκπαιδευτικό Υλικό «Στηρίζομαι στα Πόδια μου» της Αγωγής Υγείας.

Στόχος του προγράμματος ήταν η ισχυροποίηση του χαρακτήρα και των ενδιαφερόντων των μαθητών/-τριών και η απόκτηση αυτοεκτίμησης και αυτογνωσίας.

Πραγματοποιήθηκαν 10 δίωρες συναντήσεις, στις οποίες τόσο οι μαθητές και μαθήτριες, όσο και οι εκπαιδευτικοί, συμμετείχαν εθελοντικά, με επιφυλακτικότητα, αλλά και προθυμία στην αρχή που εξελίχθηκαν σε μεγάλη ευχαρίστηση και προσμονή στη συνέχεια. Παρά τον περιορισμένο χρόνο των μαθητών και μαθητριών, λόγω του επιβαρυμένου σχολικού προγράμματος, υπήρξε συνέπεια στη συμμετοχή και ιδιαίτερη διάθεση για τη δραστηριότητα αυτή. Κατά τη διάρκεια των συναντήσεων παρουσιαζόταν ένα θέμα από τους συντονιστές και γινόταν συζήτηση σε υποομάδες και στην ολομέλεια της ομάδας. Συχνά γίνονταν και παιχνίδια ρόλων.

Θέματα των συναντήσεων ήταν:

Άς γνωριστούμε ? Συμβόλαιο

Ενεργητική Μάθηση ? Μαθαίνω να ακούω

Ενίσχυση της Ατομικής Ταυτότητας

Επιθετική, Παθητική, Αποφασιστική συμπεριφορά. Εξάσκηση στην αποφασιστική (Το ποντίκι, το τέρας και εγώ- Η Γλώσσα του Σώματος)

Φιλία

Επιρροές και αντίσταση στην πίεση συνομηλίκων

Κριτική ? Αντιμετώπιση της Κριτικής

Περιπτώσεις Υποτίμησης ? Αδύνατα Σημεία

Σύγκρουση ? Επίλυση σύγκρουσης

Λήψη Αποφάσεων ? Διάφοροι τρόποι λήψης αποφάσεων

Τεχνικές Διαφήμισης

Άγχος και Χαλάρωση

Απολογισμός ? Βγάζουμε τις μάσκες μας, είμαστε ομάδα.

Στην πορεία των συναντήσεων προτάθηκε από μια μαθήτρια της Β Λυκείου, να ονομάσουμε την όλη δραστηριότητα «Βγάλτε τις Μάσκες σας» στα πλαίσια του ότι η ομάδα δενόταν και τα μέλη ανοίγονταν μεταξύ τους. Με ενθουσιασμό δεχθήκαμε όλοι την πρόταση και αποφασίσαμε, να κατασκευάσουμε μάσκες σε ανάμνηση του προγράμματος, να φωτογραφηθούμε με αυτές και χωρίς αυτές και στο τέλος να κρατήσει ο καθένας τη δική του.

Πράγματι ήταν πολύ όμορφη η εμπειρία της δραστηριότητας αυτής και συνεργαστήκαμε όλοι με πολλή χαρά, με στόχο το τελικό αποτέλεσμα που ανέδειξε τη διαφορετικότητα και τη φαντασία του καθένα μας. Οι μάσκες τελικά έγιναν πολύ όμορφες και όλοι εμείς κερδίσαμε μια ξεχωριστή εμπειρία.

Στην τελευταία συνάντηση αποφασίστηκε από τα μέλη της ομάδας, αντί άλλης εκδήλωσης δεδομένου του βιωματικού χαρακτήρα των συναντήσεων, να γράψουμε ένα άρθρο στην τοπική εφημερίδα της Ίου και κάποια δημοσίευση στο περιοδικό «Πλήρης Άγνοια» του Θησέα Κυκλάδων, στο οποίο θα περιγράφουμε την εμπειρία μας, με στόχο να κινητοποιηθούν και άλλοι εκπαιδευτικοί και μαθητές, μαθήτριες στο μέλλον.

Η εμπειρία αυτή ήταν πράγματι μοναδική και ξεχωριστή για όλους μας. Μάθαμε όλοι νέα πράγματα για τον εαυτό μας και τους άλλους, γνωριστήκαμε μεταξύ μας, διασκεδάσαμε και εκτονωθήκαμε. Ανταλλάξαμε σκέψεις, προβληματισμούς, ιδέες. Ακούσαμε ο ένας τον άλλον, μοιραστήκαμε σιωπές. Αναγνωρίσαμε τα συναισθήματά μας. Πάνω από όλα έχουμε μια ζεστή ανάμνηση.

…..

masksoff1.jpg

….Τέλος, εμείς που συντονίσαμε την όλη προσπάθεια θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τα παιδιά για τη χαρά και τη ζεστασιά που μας έδωσαν.

Εργασία για το πρόγραμμα του ΚΕΘΙ «ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ & ΠΑΡΕΜΒΑΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΙΣΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΦΥΛΩΝ»

 

Στο αρχείο που επισυνάπτω περιλαμβάνονται:
1. ΕΡΕΥΝΑ ΔΡΑΣΗΣ με θέμα:

ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΖΩΗ: ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

 

2.ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ με θέμα:

«Η διάσταση του φύλου στη σχέση οικογένειας και     σχολείου»

 ΟΙ ΡΟΛΟΙ ΤΩΝ ΔΥΟ ΦΥΛΩΝ

Όπως προκύπτουν μέσα από την οικογένεια, το σχολικό εγχειρίδιο και γενικότερα την κοινωνία μας  

και

 

3.  Σχετική παρουσίαση στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο σχολείο.

Ισότητα των δύο φύλων…

Αφήστε μια απάντηση