Η Φτώχεια : Διδακτικό σενάριο

POVERTY_20Ένα από τα παγκόσμια προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα κράτη, είναι η φτώχεια.

Στη χώρα μας η φτώχεια αυξήθηκε κατά 40% από το 2008 μέχρι το 2015 κατέληξαν οι επιστήμονες του “Ινστιτούτου Γερμανικής Οικονομίας της Κολωνίας” (IW).

Το σενάριο αυτό, σκοπό έχει να κατανοήσουν οι μαθητές  την έννοια της φτώχειας, τις συνέπειες, τα είδη  και τους τρόπους αντιμετώπισής της.

Η ανάλυση του θέματος γίνεται μέσω βίντεο, εικόνων, ποιημάτων. Η αξιοποίηση του διαδικτύου για έρευνα και χρήση προγραμμάτων για τη δημιουργία κολαζ, πίνακα ανακοινώσεων,συννεφόλεξου, βοηθά στην επεξεργασία και εμπέδωση των πληροφοριών προκαλώντας επιπλέον και το ενδιαφέρον στους μαθητές.

Δείτε το στο slideshare.net

14 σχόλια

Μετάβαση στη φόρμα σχολίων

  1. Ευχαριστώ Αθηνά.

    • Δαραβίγκα Αθηνά στο 27/03/2017 στις 14:04

    Τέλεια δουλειά, Δημήτρη! Το θέμα είναι φοβερά ενδαφέρον και το προσεγγίζεις με ιδιαίτερο τρόπο, πολύ έξυπνα! Συγχαρητήρια!

  2. Βάσω, ευχαριστώ.

    • Βάσω Τζίντζιου στο 13/03/2017 στις 10:27

    Πολύ ενδιαφέρον και επίκαιρο το θέμα. Εξαιρετικό σενάριο που εμπλέκει τους μαθητές με τη χρήση διαφόρων προγραμμάτων.

  3. Ευχαριστώ Ευαγγελία. Στα πλαίσια βελτίωσης του σεναρίου θα δω προσπαθήσω να εντάξω την πρόταση σου, αν και θεωρώ ότι θα πρέπει να αυξήσω το σενάριο κατά μία διδακτική ώρα.

  4. Ευχαριστώ Σμαρώ.

    • Γκορτζίδου Σμαρώ στο 12/03/2017 στις 16:32

    Μπράβο!!! Εξαιρετική δουλειά. Το θέμα ειναι επίκαιρο και αγγίζει πολλούς μαθητές που οι οικογένειες τους αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα και τις συνέπειές τους. Πολύ καλή η χρήση video, εικόνων και ποιημάτων.

    • Τσοχατζίδου Ευαγγελία στο 12/03/2017 στις 15:41

    Δημήτρη καλησπέρα.Το σενάριό σου είναι πλήρες ,σύντομο ,ταιριαστό σε μία τάξη ελληνικού σχολείου με όλες τις ιδιαιτερότητές της, όσον αφορά τους μαθητές αλλά και τον διαθέσιμο χρόνο.Ίσως θα πρόσθετα μια μη μηχανιστική δραστηριότητα που θα αφορούσε την εξέλιξη του φαινομένου στην ελλάδα σε σχέση με άλλες χώρες(προνομιούχες και μη)

  5. Ευχαριστώ Δημήτρη.

  6. Ευχαριστώ Τάνια.

  7. Κώστα ευχαριστώ για το σχόλιο.
    Όσο για την απορία σου στην πρώτη δραστηριότητα δίνεται η δυνατότητα με τον καταιγισμό ιδεων – συζήτηση και την επιστολή διαμαρτυρίας να εκφραστούν οι μαθητές και να προτείνουν λύσεις.

    • Κωνσταντίνος Λάσκαρης στο 11/03/2017 στις 19:49

    Εξαιρετική διδακτική προσέγγιση που κινητοποιεί τους μαθητές με τη χρήση διαφόρων προγραμμάτων. Η δημοσιογραφική αρχική προσέγγιση εισάγει τους μαθητές στο θέμα της φτώχειας και τους βοηθάει να κατανοήσουν παρόμοια προβλήματα που μπορεί να υπάρχουν και σε οικείο περιβάλλον. Η ισότιμη χρήση της εικόνας και του λόγου βοηθούν τους μαθητές να προσεγγίσουν διαθεματικά, το ποίημα δημιουργεί εικόνες και οι εικόνες νέους συνειρμούς. Το μόνο που δεν έχω αντιληφθεί είναι το πώς θα προσεγγίσουν το θέμα αντιμετώπισης της φτώχειας.

    • Καραμπελιά Τάνια στο 10/03/2017 στις 21:04

    Εξαιρετική προσπάθεια. Οι μαθητές εμπλέκονται ποικιλοτρόπως κι αυτό πιθανόν να τους βοηθήσει να αντιμετωπίσουν και τα δικά τους προβλήματα. Μην ξεχνάμε ότι σήμερα πολλοί μαθητές μας αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα και τα επακόλουθα αυτών.
    Και πάλι συγχαρητήρια!

    • Τζελέπης Δημήτριος στο 10/03/2017 στις 19:00

    Εξαιρετικό το σενάριο Δημήτρη. Βρήκα πολύ ενδιαφέρον και επίκαιρο το θέμα του αλλα με εντυπωσίασε κυρίως η χρήση διάφορων προγραμμάτων που γνωρίσαμε στο σεμινάριο.

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση