Facebook Marketing: Πως ξεκινάμε;

facebook marketing_1Δε θα μπω στην διαδικασία να εξηγήσω γιατί μια επιχείρηση χρειάζεται να έχει παρουσία στο Facebook.

Θεωρώ πλέον κάθε ελεύθερος επαγγελματίας και ιδιοκτήτης επιχείρησης μπορεί να καταλάβει ότι δεν μπορεί να μείνει έξω από αυτό.

Μερικά γρήγορα στατιστικά (τελευταία ενημέρωση Μάρτιος 2016):

  • 1,09 δις. ενεργοί χρήστες ημερησίως
  • 989 εκατομμύρια ενεργοί χρήστες μέσω κινητού – ημερησίως
  • 1,65 δις. ενεργοί χρήστες μηνιαίως
  • 1,51 δις. ενεργοί χρήστες μέσω κινητού – μηνιαίως

Πηγή: Facebook

Επίσης, σύμφωνα με δημοσίευμα του Techcrunch τον Ιανουάριο 2016, υπήρχαν 50 εκατομμύρια ενεργές σελίδες μικρών επιχειρήσεων. Εντυπωσιακά νούμερα.

Όλα αυτά μας δείχνουν ένα πράγμα. Ότι το Facebook (και αυτό που γενικότερα λέγεται κοινωνική δικτύωση) ήρθε για να μείνει! Δεν ήταν απλά μια μόδα.

Θεωρώ ότι ποτέ άλλοτε στην ιστορία μια μικρή επιχείρηση δεν είχε τόσες πολλές δυνατότητες επικοινωνίας με το κοινό της!

Αυτά όμως λίγο-πολύ τα γνωρίζετε οι περισσότεροι.

facebook marketingFacebook Marketing

Πως ξεκινάμε λοιπόν; Τι κάνουμε;

Καταρχήν σκεφτείτε τι θέλετε να πετύχετε μέσα από την σελίδα σας (και γράψτε το σε ένα φύλλο χαρτί).

  • Θέλετε να φέρετε περισσότερο κόσμο και πωλήσεις στο φυσικό σας κατάστημα;
  • Θέλετε να φέρετε περισσότερο κόσμο και πωλήσεις στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα;
  • Θέλετε να παρουσιάσετε ένα νέο προϊόν στην αγορά;
  • Θέλετε να δημιουργήσετε “αναγνωρισιμότητα” για την επιχείρηση σας; (που και αυτό, πάλι, θα πρέπει να καταλήγει σε περισσότερους πελάτες και πωλήσεις)

Σκεφτείτε το για λίγο. Είναι σημαντικό αυτό το βήμα γιατί όλες σας οι ενέργειες (δημοσιεύσεις, διαφημίσεις, events, κλπ.) θα πρέπει να έχουν μια κοινή κατεύθυνση προς το σκοπό για τον οποίο φτιάξατε αρχικά τη σελίδα σας.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ: Για την επιχείρηση μας ΔΕΝ φτιάχνουμε Προφίλ – φτιάχνουμε σελίδα. Τα προφίλ είναι για τους ανθρώπους – οι σελίδες είναι για τις επιχειρήσεις.

Φανταστείτε μια ψησταριά με κοτόπουλα που την λένε «αλανιάρες κότες» – να σας κάνει πρόσκληση φιλίας! Μπορείτε να γίνετε φίλοι με τις «αλανιάρες κότες»; Δεν ξέρω ίσως κάποιοι να μπορούν – όμως σίγουρα θα είναι λίγο «περίεργο» να πιάσετε κουβέντα και να σχολιάσετε την επικαιρότητα.

Εάν έχετε ήδη προφίλ για την επιχείρηση σας με πολλούς φίλους – το Facebook δίνει την δυνατότητα να μετατρέψετε αυτό το προφίλ σε επαγγελματική σελίδα. Θέλει λίγη προσοχή όμως γιατί ενδέχεται να χάσετε κάποια δεδομένα. Περισσότερα θα βρείτε εδώ.

Και αφού φτιάξουμε την σελίδα μας στο Facebook τι κάνουμε μετά; Ποιο είναι το επόμενο βήμα;

Οι περισσότεροι θα σκεφτούν “να πάρω όσα περισσότερα Like μπορώ”. Προτείνω πριν ξεκινήσετε να μαζεύετε Like να σκεφτείτε από “ποιούς” θέλετε να τα μαζέψετε. Ποιο θα είναι το κοινό της σελίδας σας;

Το να απευθυνθείτε σε ολόκληρο το Facebook δε θα είναι αποτελεσματικό. Δεν ενδιαφέρονται όλοι το ίδιο για τα προϊόντα και υπηρεσίες σας ή για τις ιδέες και το brand σας.

Φτιάξτε ένα προφίλ των ανθρώπων που θέλετε να προσελκύσετε στη σελίδα σας. Σκεφτείτε γεωγραφικά που ζουν, ηλικία, φύλο, ποια είναι τα κοινά τους ενδιαφέροντα και οτιδήποτε άλλο θεωρείτε ότι πρέπει να συμπεριλάβετε (μπορείτε να έχετε περισσότερα από ένα προφίλ εάν έχετε διαφορετικές κατηγορίες προϊόντων).

Βεβαίως, θα πρέπει να προσκαλέσετε τους υπάρχοντες πελάτες σας, τους ανθρώπους που βρίσκονται στη λίστα των email σας και τους φίλους σας.

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να απαντήσουμε σε μια σημαντική ερώτηση.

Για πιο λόγο οι άνθρωποι κάνουν Like στη σελίδα μας; Το έχετε σκεφτεί;

Όταν κάποιος κάνει Like στη σελίδα μας, ουσιαστικά μας λέει κάτι. Και τι είναι αυτό που μας λέει;

Σου δίνω το δικαίωμα να εμφανίσεις στον προσωπικό μου “τοίχο” – τις δημοσιεύσεις που κάνεις, τα άρθρα, video και φωτογραφίες που ανεβάζεις, τις προσφορές και τα προϊόντα σου.

Πάνω – κάτω αυτό έχουμε όλοι στο μυαλό μας όταν κάνουμε Like σε κάποια σελίδα.

Υποσυνείδητα αυτό θέλουμε να πάρουμε! Περιεχόμενο, προϊόντα και υπηρεσίες που θα μας βοηθήσουν – είτε να βελτιώσουμε την προσωπική μας ζωή (να την κάνουμε πιο εύκολη, υγιή, όμορφη, διασκεδαστική, κλπ.), είτε να βελτιώσουμε την επαγγελματική μας ζωή (δηλαδή την επιχείρηση μας).

Εννοείται όμως ότι εάν διαπιστώσουμε ότι οι δημοσιεύσεις αυτές τελικά δεν μας ενδιαφέρουν και τόσο, είναι βαρετές και αυτά που βλέπουμε είναι διαρκώς νέα προϊόντα και προσφορές της εταιρείας – τότε η διάδραση θα είναι ελάχιστη (που σημαίνει ότι το Facebook δεν θα μας ξαναδείξει τις δημοσιεύσεις αυτής της σελίδας), ενώ ενδέχεται να κάνουμε και un-like.

Αφού λοιπόν αποφασίσουμε για ποιο λόγο θέλουμε να έχουμε σελίδα στο Facebook, σε ποιους απευθυνόμαστε και για ποιο λόγο κάνουν Like στην σελίδα μας, είμαστε έτοιμοι να δημιουργήσουμε περιεχόμενο.

Καταπληκτικό περιεχόμενο που θα είναι χρήσιμο και με κάποιον τρόπο θα τους βοηθάει σε κάτι.

Προσοχή – όχι προσφορά, στην προσφορά και μετά πάλι προσφορά. Δε θα δουλέψει αυτό.

Ο κανόνας 10-4-1

Τι είναι αυτός ο κανόνας; Σύμφωνα με το βιβλίο B2B Social Media Book από τον Kipp Bodnar και Jeffrey L. Cohen, ο κανόνας 10-4-1 μας βοηθάει να κρατήσουμε μια ισορροπία στις δημοσιεύσεις που κάνουμε μέσω της σελίδας μας στο Facebook. Συγκεκριμένα μας λέει ότι από τις 15 δημοσιεύσεις που θα κάνουμε:

  • Οι 10 θα πρέπει να αναφέρονται σε δημοσιεύματα άλλων σελίδων, ιστοσελίδων, εφημερίδων, περιοδικών, κλπ. με περιεχόμενο σχετικό και χρήσιμο προς τα μέλη της σελίδας μας.
  • Οι 4 δημοσιεύσεις (από τις 15) θα πρέπει να αφορούν δημοσιεύσεις και άρθρα δικά μας, που φτιάξαμε εμείς, ώστε να οδηγήσουμε τους ανθρώπους στην ιστοσελίδα μας και να μας γνωρίσουν ακόμα περισσότερο
  • Η 1 δημοσίευση (από τις 15) θα πρέπει να οδηγεί τα μέλη της σελίδας σε κάποια Landing page ώστε να αφήσουν τα στοιχεία τους για να κατεβάσουν κάποιο eBook, οδηγό, video, κλπ. – με σκοπό να δημιουργήσουμε υποψήφιους πελάτες.

Αυτός είναι κανόνας 10-4-1. Προσπαθήστε να κρατήσετε αυτή την αναλογία στις δημοσιεύσεις σας, και μην περιοριστείτε μόνο στην παρουσίαση των προϊόντων ή των υπηρεσιών σας (είναι λίγο βαρετό – sorry).

Που καταλήγουμε;

Ότι το Facebook Marketing και η διαχείριση της σελίδα μας στο Facebook δεν είναι κάτι που θα πρέπει να το δείτε επιφανειακά και να ασχολείστε αποσπασματικά. Θέλει πλάνο, συνεχή προσπάθεια, καλή έρευνα, ιδέες και λίγα χρήματα για να διαφημιστείτε και να προωθήσετε τις δημοσιεύσεις σας γιατί χωρίς να ξοδέψετε χρήματα, η σελίδα σας είναι σχεδόν καταδικασμένη σε χαμηλές πτήσεις.

Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να θυμάστε ένα πράγμα. Δεν κάνουμε τη σελίδα μας απλά και μόνο για να πουλήσουμε μια φορά και να κάνουμε κάποιον πελάτη – θέλουμε να δημιουργήσουμε σχέσεις!

Εάν δεν καταφέρουμε να δημιουργήσουμε σχέσεις με τους ανθρώπους που μας έδωσαν οικιοθελώς την άδεια να λαμβάνουν στον τοίχο τους τις ενημερώσεις μας, τότε η σελίδα στο Facebook δε θα μας βοηθήσει να πετύχουμε πολλά πράγματα.

Πηγή: Epixeirein, άρθρο του κ. Βασίλη Παππά,  Business & Marketing Consultant, BA, MBA in Marketing, Epixeirein.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση