«

»

Ιούν 15 2013

Εκτύπωσέ το Άρθρο

Οι νέοι μάνατζερ, οι Millennials, διαμορφώνουν το μελλοντικό εργασιακό περιβάλλον

milennials«Για τη νέα γενιά που εισέρχεται στο εργατικό δυναμικό -τους Millennials όπως τους λέμε- η τεχνολογία είναι η έκτη αίσθηση τους. Είναι ο τρόπος με τον οποίο γνωρίζουν τον κόσμο. Δεν είναι συμπληρωματική μάθηση, όπως ήταν για τις προηγούμενες γενιές, που διδάχθηκαν και γνώρισαν την τεχνολογία αργότερα, σε κάποια φάση της ζωής τους». Το σημαντικότερο όμως είναι ότι η αυτή η γενιά -των 22 έως 29 ετών- ασκεί μεγάλη επιρροή στη διαμόρφωση του μελλοντικού εργασιακού περιβάλλοντος, γιατί μεταλλάσσει τις προδιαγραφές της ιδανικής εταιρείας, εξανθρωπίζει σχέσεις και συμπεριφορές μέσα από την επικοινωνία και την τεχνολογία, κυρίως όμως δίνει μεγάλη σημασία στην ισορροπία της επαγγελματικής με την προσωπική ζωή, την οποία θεωρεί δικαίωμα και όχι παροχή.

Ειδική κατηγορία των Millennials, ωστόσο, είναι οι «Super Millennials». Είναι αυτοί που έχουν ανώτατη μόρφωση, είναι διορατικοί και φιλόδοξοι και στοχεύουν στην απόκτηση ηγετικών θέσεων εργασίας και ρόλων κατά τη σταδιοδρομία τους. Είναι αυτοί που πιστεύεται ότι θα έχουν τη μεγαλύτερη επίδραση στη διαμόρφωση της εργασιακής ζωής στο μέλλον και για τον λόγο αυτό, το ConsumerLab, φορέας ερευνών της Ericsson, παγκόσμιας εταιρείας τεχνολογίας και υπηρεσιών στον τομέα των τηλεπικοινωνιών, διεξήγαγε ποιοτική έρευνα στις ΗΠΑ σε νέους μάνατζερ και ειδήμονες για τη συγκεκριμένη γενιά.

Σύμφωνα με τις απαντήσεις τους, η ιδανική εταιρεία «μέσα από τα δικά τους μάτια» είναι αυτή που τους προσφέρει ικανοποιητική εργασία και δυνατότητα ανάληψης πολλαπλών ρόλων. Είναι η εταιρεία στην οποία φέρουν οι ίδιοι την ευθύνη για το πού και από πού εργάζονται – με προσήλωση πάντα στον στόχο της εργασίας τους.

«Δικαίωμα»

Οι Millennials θεωρούν τη διαπροσωπική επικοινωνία κατά τη διάρκεια της εργασίας τους «δικαίωμα» και όχι «παροχή». Για τον λόγο αυτό επιθυμούν να παραμένουν διασυνδεδεμένοι ενόσω εργάζονται. Στα σημαντικά ευρήματα της έρευνας είναι το ότι, ενώ χειρίζονται καλά την προσωπική ζωή τους εν ώρα εργασίας, ωστόσο, δεν αφήνουν απαραιτήτως την εργασία να εισέρχεται στην προσωπική ζωή τους.

Είναι πρόθυμοι στο να πετύχουν καλές επιδόσεις, όμως χωρίς να παραμελήσουν την προσωπική ζωή τους. Ενα μικρό ποσοστό (23%) διαθέτει κινητά τηλέφωνα, τα οποία είναι πλήρως είτε εν μέρει πληρωμένα από τους εργοδότες τους. Ενα σημαντικό ποσοστό (45%) χρησιμοποιεί για θέματα εργασίας τα προσωπικά τηλέφωνα. Τους χαρακτηρίζει δε χαμηλή ανοχή, όταν οι μέθοδοι επικοινωνίας είναι αργές, είτε δεν τους παρέχεται άμεση ανατροφοδότηση.

Συνοψίζοντας, εκπρόσωπος της έρευνας αναφέρει ότι «θέλουν στενές σχέσεις με τους ανωτέρους τους και αναμένουν συχνή ανατροφοδότηση. Δεν τους αρέσει η ασάφεια και αναμένουν διαφάνεια και αμεροληψία σε όλες τις συναλλαγές τους. Ενας πολύ σημαντικός παράγοντας για πολλούς νέους, είναι η διατήρηση ισορροπίας μεταξύ εργασίας και ελεύθερου χρόνου και προσδοκούν πως οι εργοδότες θα βρουν λύσεις προκειμένου να τους βοηθήσουν να το επιτύχουν». Ενα σημαντικό χαρακτηριστικό των Millennials είναι επίσης η πίστη τους στην ισότητα.

Η χρήση των προσωπικών κοινωνικών δικτύων έρχεται σαν μια «φυσιολογική» ενέργεια, όχι μόνο για την επίλυση προσωπικών, αλλά και εργασιακών θεμάτων που τους απασχολούν. Εννοείται ότι η πρώτη πηγή αναζήτησης πληροφοριών είναι το Ιντερνετ. Και ακολουθεί η διαπροσωπική επαφή. Ασφαλώς, η «ψηφιακή γενιά» χρησιμοποιεί και άλλες πηγές πληροφόρησης, όπως εφημερίδες, περιοδικά και βιβλία.

Ωστόσο, για την πλέον επίκαιρη ενημέρωσή τους προστρέχουν στα blogs, στο Twitter. Χρησιμοποιούν επίσης μια ευρεία γκάμα εργαλείων επικοινωνίας, από τα οποία όμως απαιτούν να ανταποκρίνονται με ποικιλία τεχνικών δυνατοτήτων προκειμένου να τους είναι απολύτως χρήσιμα. Με άλλα λόγια, απαιτούν από τα εργαλεία να κάνουν πολλά διαφορετικά πράγματα συγχρόνως, χωρίς ωστόσο να απαιτείται και η άμεση προσοχή του χρήστη. Οι Millennials αποφεύγουν εσκεμμένα τα «εργαλεία» που δεν κάνουν «πολλές δουλειές συγχρόνως».

Πηγή: Η Καθημερινή _ 9-6-13 (άρθρο της Χριστίνας Δαμουλιανού στο ένθετο Οικονομίας)

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/dtampouris/2013/06/%ce%bf%ce%b9-%ce%bd%ce%ad%ce%bf%ce%b9-%ce%bc%ce%ac%ce%bd%ce%b1%cf%84%ce%b6%ce%b5%cf%81-%ce%bf%ce%b9-millennials-%ce%b4%ce%b9%ce%b1%ce%bc%ce%bf%cf%81%cf%86%cf%8e%ce%bd%ce%bf%cf%85%ce%bd-%cf%84%ce%bf/

Αφήστε μια απάντηση

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων