Εισαγωγή Φιλοσοφικού Λόγου/Αριστοτέλης – Ηθικά Νικομάχεια: Ερωτήσεις Σωστού -Λάθους

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΟΥΣ ΗΘΙΚΑ ΝΙΚΟΜΑΧΕΙΑ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ

ΣΩΣΤΟ – ΛΑΘΟΣ

  1. Ο Αριστοτέλης μελέτησε τα συγγράμματα του Πλάτωνα, πριν φοιτήσει στην Ακαδημία.
  2. Ο πλατωνικός λόγος προσέλκυσε τον Αριστοτέλη στην Ακαδημία.
  3. Η απουσία του Πλάτωνα από την Αθήνα έπαιξε αρνητικό ρόλο στην επιστημονική – πνευματική διαμόρφωση του νεαρού Αριστοτέλη.
  4. Η Ακαδημία ήταν το σημείο συνάντησης σημαντικών λογίων της εποχής, που προωθούσαν όλοι μαζί την επιστημονική έρευνα ακολουθώντας πιστά τις φιλοσοφικές κατευθύνσεις του Πλάτωνα.
  5. Ο Εύδοξος από την Κνίδο ήταν μαθηματικός, αστρονόμος και γεωγράφος, και ο Πλάτωνας δεν δίστασε καθόλου να του εμπιστευθεί, κατά τη διάρκεια της απουσίας του, τη διεύθυνση της σχολής του.
  6. Με την απουσία του Πλάτωνα ο Αριστοτέλης είχε, από την πρώτη στιγμή, την ευκαιρία να δεχτεί εκείνην ακριβώς την επίδραση που πρέπει να ανταποκρινόταν πολύ αμεσότερα στη δική του ψυχοσύνθεση, την ποιητική.
  7. Ο Πλάτων θαύμασε πιο πολύ στον Αριστοτέλη την οξύνοιά του.
  8. Η αγάπη και προσήλωση του Αριστοτέλη στην αναζήτηση στην αλήθεια τον έκανε ιδιαίτερα αγαπητό στην Ακαδημία και αντικείμενο θαυμασμού.
  9. Κατά την διάρκεια της παραμονής του στη Μίεζα συνθέτει το σημαντικότερο μέρος των Πολιτικῶν του .
  10. Για την αγωγή του Αλέξανδρου ο Αριστοτέλης χρησιμοποίησε κατά κύριο λόγο τα ομηρικά έπη (με την ευκαιρία μάλιστα αυτή ο φιλόσοφος επιμελήθηκε μια καινούργια έκδοση των ομηρικών επών).
  11. Η επιστροφή του Αριστοτέλη στην Αθήνα συνδυάστηκε με την επιστροφή του στην Ακαδημία.
  12. Προς το τέλος της ζωής του ο Αριστοτέλης γίνεται πολύ αυστηρός κριτής των απόψεων των άλλων, με αποτέλεσμα να αποκτήσει πολλούς εχθρούς.
  13. Ο Αριστοτέλης εγκατέλειψε την Αθήνα, για να μην αποτελέσει αφορμή αυτή να εγκληματήσει για δεύτερη φορά εναντίον της φιλοσοφίας.
  14. Ο θάνατος του Μ. Αλεξάνδρου άλλαξε προς το χειρότερο το κλίμα στην Αθήνα για τους Μακεδόνες, πράγμα που ανάγκασε τον Αριστοτέλη να μετοικίσει στην Χαλκίδα.
  15. Η μεγαλύτερη κοινωνική πληγή της Αθήνας ήταν η συκοφαντία.
  16. Στο Α’ βιβλίο των Ηθικών Νικομαχείων ο Αριστοτέλης αναφέρεται στην ευδαιμονία.
  17. Ο Αριστοτέλης ανήκει στους φιλοσόφους που προσπάθησαν να προσδιορίσουν τους στόχους της ηθικής και της αγωγής.
  18. Ο σοφιστής Πρωταγόρας υποστήριζε (όπως μαθαίνουμε από τον ομώνυμο πλατωνικό διάλογο) πως ήταν σε θέση να διδάσκει στους μαθητές του την εὐτυχία, δηλαδή την επιτυχία και στην προσωπική τους και στη δημόσια ζωή τους..
  19. Ο Αριστοτέλης πιστεύει πως ο άνθρωπος μπορεί να κατακτήσει την ηθική αρετή μόνο μέσα από την ευδαιμονία.
  20. Ο Αριστοτέλης και ο Πλάτωνας δίνουν την ίδια ονομασία στο μέρος της ψυχής που αφορά στα ένστικτα και στις βιολογικές ανάγκες του ανθρώπου (επιθυμητικόν).

ΟΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΕΔΩ

 

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση